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Dockside Monitoring Process
Monitor oil blending process
Monitor oil blending processes
Monitor processing conditions
Monitor processing environment conditions
Monitor processing room conditions
Monitor the oil blending process
Monitoring
Monitoring process
Monitoring processing room conditions
Oversee processing conditions
Performance monitoring process
Processing room conditions monitoring
Supervise processing conditions
TP monitor
TPM
Teleprocessing monitor
Transaction monitor
Transaction processing monitor
Transactional monitor
Transactional software
View oil blending processes
View processing conditions

Vertaling van "monitoring process must " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
monitor processing room conditions | monitoring processing room conditions | monitor processing environment conditions | processing room conditions monitoring

contrôler des conditions ambiantes de traitement


monitoring | monitoring process

surveillance | processus de surveillance


oversee processing conditions | view processing conditions | monitor processing conditions | supervise processing conditions

surveiller des conditions de transformation


performance monitoring process

processus de contrôle du rendement




Dockside Monitoring Process

Processus de vérification à quai


an investment firm must be subject to rules designed to monitor the firm's solvency

l'entreprise d'investissement doit être soumise à des règles ayant pour objet la surveillance de sa solvabilité


monitor the oil blending process | view oil blending processes | monitor oil blending process | monitor oil blending processes

surveiller un processus de mélange d'huiles


teleprocessing monitor | TPM | transaction processing monitor | TP monitor

moniteur de télétraitement | moniteur


transaction monitor | transactional monitor | transaction processing monitor | transactional software

moniteur transactionnel | moniteur de transactions | logiciel transactionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To be able to provide a meaningful contribution, civil society organisations, in particular local organisations representing Roma, must have the appropriate capacity to better access public funding, to help making it available swiftly and effectively to those directly concerned, and to effectively participate in the development, implementation and monitoring process of Roma integration policies.

Pour être en mesure d'apporter une contribution significative, les organisations de la société civile, et notamment les organisations locales représentant les Roms, doivent être en mesure d'avoir accès aux financements publics, de les rendre disponibles rapidement et effectivement aux personnes directement concernées et de véritablement participer au processus d'élaboration, de mise en œuvre et de suivi des politiques d'intégration des Roms.


The operator must monitor processes to ensure that the essential characteristics of the water are maintained.

L’opérateur doit contrôler les processus afin de veiller à ce que les caractéristiques essentielles de l’eau soient préservées.


5. Is of the opinion that development strategies must be designed by recipient governments themselves, in consultation with a broad spectrum of civil society and local authorities, and in close cooperation with international donors, and must be agreed by national parliaments; further, that civil society, local authorities and parliamentarians must be involved throughout every stage of implementation, monitoring and the evaluation of results, that this process must be t ...[+++]

5. est d'avis que les stratégies de développement doivent être conçues par les gouvernements bénéficiaires eux-mêmes, en consultation avec un large éventail de représentants de la société civile et des autorités locales, et en étroite collaboration avec les donateurs internationaux, et entérinées par les parlements nationaux; ajoute que la société civile, les autorités locales et les parlementaires doivent participer à chaque étape de la mise en œuvre et de la supervision, ainsi que de l'évaluation des résultats, que ce processus doit être transpare ...[+++]


95. Welcomes the EU's and the AU's intention to draft an action plan for the first period of the joint strategy; points out that it must contain concrete financing and measurable indicators at all levels of implementation (local, national, regional and continental) and across all the relevant financial cooperation instruments, which will make monitoring easier and more transparent; stresses that parliamentary, local authority and civil society monitoring must be part of the official monitoring ...[+++]

95. se félicite de l'intention de l'Union européenne et de l'Union africaine d'établir un plan d'action pour la première phase de la stratégie conjointe; fait observer que ce plan doit prévoir un financement concret, ainsi que des indicateurs mesurables à tous les niveaux de mise en œuvre (local, national, régional et continental) et portant sur tous les instruments financiers de coopération concernés, qui faciliteront le suivi et le rendront plus transparent; insiste sur le fait que le suivi effectué par le parlement, par les autorités locales et par la société civile doit faire partie du processus ...[+++]


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95. Welcomes the EU's and the AU's intention to draft an action plan for the first period of the joint strategy; points out that it must contain concrete financing and measurable indicators at all levels of implementation (local, national, regional and continental) and across all the relevant financial cooperation instruments, which will make monitoring easier and more transparent; stresses that parliamentary, local authority and civil society monitoring must be part of the official monitoring ...[+++]

95. se félicite de l'intention de l'Union européenne et de l'Union africaine d'établir un plan d'action pour la première phase de la stratégie conjointe; fait observer que ce plan doit prévoir un financement concret, ainsi que des indicateurs mesurables à tous les niveaux de mise en œuvre (local, national, régional et continental) et portant sur tous les instruments financiers de coopération concernés, qui faciliteront le suivi et le rendront plus transparent; insiste sur le fait que le suivi effectué par le parlement, par les autorités locales et par la société civile doit faire partie du processus ...[+++]


94. Welcomes the EU and the AU’s intention to draft an action plan for the first period of the joint strategy; points out that this must contain concrete financing and measurable indicators at all levels of implementation (local, national, regional and continental) and across all the relevant financial cooperation instruments, which will make monitoring easier and more transparent; stresses that parliamentary, local authorities and civil society monitoring must be part of the official monitoring ...[+++]

94. se félicite de l'intention de l'Union européenne et de l'Union africaine d'établir un plan d'action pour la première phase de la stratégie conjointe; fait observer que ce plan doit prévoir un financement concret, ainsi que des indicateurs mesurables à tous les niveaux de mise en œuvre (local, national, régional et continental) et portant sur tous les instruments financiers de coopération concernés, qui faciliteront le suivi et le rendront plus transparent; insiste sur le fait que le suivi effectué par le parlement, par les autorités locales et par la société civile doit faire partie du processus ...[+++]


The decision-making and lawmaking processes must be transparent and the governments and parliaments of the Member States must be in a position to monitor those processes.

Les processus décisionnels et législatifs doivent être transparents et pouvoir être contrôlés par les gouvernements et les parlements des États membres.


Where equipment or materials affect critical processing or storage parameters (e.g. temperature, pressure, particle counts, microbial contamination levels), they must be identified and must be the subject of appropriate monitoring, alerts, alarms and corrective action, as required, to detect malfunctions and defects and to ensure that the critical parameters are maintained within acceptable limits at all times.

Lorsque l’équipement ou les matériels concernent des paramètres critiques de transformation ou de conservation (par exemple température, pression, comptage des particules, niveaux de contamination microbienne), ils doivent être identifiés comme tels et faire l’objet d’une surveillance, d’alertes, d’alarmes et de mesures correctives appropriées, le cas échéant, pour détecter les dysfonctionnements et les défauts et garantir le maintien des paramètres critiques dans des limites acceptables à tout moment.


1. The management or investment company must employ a risk-management process which enables it to monitor and measure at any time the risk of the positions and their contribution to the overall risk profile of the portfolio; it must employ a process for accurate and independent assessment of the value of OTC derivative instruments.

1. La société de gestion ou d'investissement doit employer une méthode de gestion des risques qui lui permette de contrôler et de mesurer à tout moment le risque associé aux positions et la contribution de celles-ci au profil de risque général du portefeuille; elle doit employer une méthode permettant une évaluation précise et indépendante de la valeur des instruments dérivés de gré à gré.


Europol’s processing of personal data must be in line with the specific data protection rules contained in its own governing instrument (Council Decision 2009/371/JHA), as well as Regulation (EC) 45/2001, Council of Europe Convention 108, its Additional Protocol 181 and the Police Recommendation.[63] The provisions of Council Framework Decision 2008/977/JHA apply to the exchange of personal data between Member States and Europol.[64] A Joint Supervisory Body, made up members of national supervisory bodies, monitors the processing of personal data by Europ ...[+++]

Le traitement des données à caractère personnel par Europol doit être conforme aux règles spécifiques en matière de protection des données contenues dans l'acte régissant son fonctionnement (décision 2009/371/JAI du Conseil), ainsi qu'au règlement (CE) n° 45/2001, à la convention n° 108 du Conseil de l'Europe, à son protocole additionnel n° 181 et à la recommandation relative à la police[63]. Les dispositions de la décision-cadre 2008/977/JAI du Conseil s'appliquent aux échanges de données à caractère personnel entre les États membres et Europol[64]. Une autorité de contrôle commune, composée de membres des autorités de contrôle nationales, surveille l ...[+++]


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