70. Points to Directive 2008/96/EC on Road Safety Infrastructure Management with reference to the need for a sufficient number of safe pa
rking areas next to motorways; emphasises the importance of observing driving and rest periods, and of the introduction of a harmonised sanction regime, and calls on the Commission and the Member States to make both a sufficien
t number of parking areas (quantity criterion) and of secure safe parking areas which meet minimum social standards an
d are provided with ...[+++]maintenance and assistance services (quality criteria) available to professional HGV drivers; calls for such parking areas to be provided for when road infrastructure is at the planning stage, or to be upgraded, and for the building costs to be considered eligible for co-financing under Community programmes (for example the TEN-T programme); 70. fait observer la nécessité d'un
nombre suffisant d'aires de stationnement sûres le long des autoroutes, conformément à la directive 2008/96/CE concernant la gestion de la sécurité des infrastructures routières; souligne l'importance de respecter les temps de conduite et de repos et d'introduire un régime harmonisé de sanctions, et demande à la Commission et aux États membres de mettre à la disposition des conducteurs de poids lourds professionnels à la fois un nombre suffisant de parkings (critère quantitatif) et de parkings sûrs correspondant à des normes sociales minimales et bénéfic
iant de services de ...[+++]maintenance et d'assistance (critère qualitatif); souhaite que de tels parkings soient prévus au stade de la programmation ou de l'amélioration d'infrastructures routières et que leur coût de réalisation soit éligible au cofinancement dans le cadre de programmes communautaires (par exemple du programme RTE-T);