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A multimedia system
Assemble multimedia equipment
Assist multimedia operator
Assist multimedia operators
Assist operators of multimedia
Construct multimedia equipment
Educational multimedia service
Fill in for the multimedia operator
Multimedia cell phone
Multimedia cellular phone
Multimedia education
Multimedia educational material
Multimedia educational service
Multimedia educational software
Multimedia instruction
Multimedia mobile phone
Multimedia mobile telephone
Multimedia phone
Multimedia structure
Multimedia system
Multimedia systems
Multimedia telephone
Set up multimedia equipment
Setting up multimedia equipment
Task Force on multimedia educational software

Vertaling van "multimedia education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
multimedia education [ multimedia instruction ]

enseignement multimédia


multimedia educational material

matériau éducatif multimédia




educational multimedia service [ multimedia educational service ]

service multimédia éducatif [ service éducatif multimédia | service multimédias éducatif ]


Task Force on multimedia educational software

Task Force logiciel éducatif multimédia


Task Force on Multimedia Educational Software (Lifelong learning in the Information Society)

Task Force Logiciels éducatifs multimedia


assemble multimedia equipment | construct multimedia equipment | set up multimedia equipment | setting up multimedia equipment

mettre en place du matériel multimédia


a multimedia system | multimedia system | multimedia structure | multimedia systems

systèmes multimédia


assist multimedia operators | assist operators of multimedia | assist multimedia operator | fill in for the multimedia operator

assister un opérateur multimédia


multimedia phone | multimedia telephone | multimedia cellular phone | multimedia cell phone | multimedia mobile phone | multimedia mobile telephone

téléphone multimédia | téléphone cellulaire multimédia | téléphone mobile multimédia | téléphone portable multimédia
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European image and multimedia education programmes can help achieve this.

Les programmes européens d'éducation à l'image et aux multimédias peuvent y contribuer.


(iii) to implement support actions at European level, in particular to share experience and information about products and services in the field of multimedia educational software and, in this context, to propose methods for assistance and advice in the selection of qualitative and pedagogical multimedia resources; the establishment of cross-border links between producers, users and managers of education and training systems in order to promote quality in products and services and better correspondence between supply and demand; to support information and communication actions and European-wide debate in all the above matters;

iii) à mettre en œuvre des actions de soutien au niveau européen, en particulier pour partager des expériences et des informations sur les produits et services dans le domaine des logiciels éducatifs multimédia et, dans ce contexte, à proposer des méthodes d'assistance et de conseil pour la sélection de ressources multimédia pédagogiques et de qualité; à établir des liens transfrontières entre producteurs, utilisateurs et gestionnaires de systèmes d'éducation et de formation, afin de promouvoir la qualité des produits et des services ...[+++]


I. whereas the European multimedia educational software industry is under-developed and the relationship between the education and training systems and the industry has failed to generate services that actually meet educational needs in Europe,

I. considérant que d'une part, l'industrie européenne des produits multimédias didactiques semble sous-développée et que d'autre part, les rapports entre les systèmes d'éducation et de formation et cette industrie ne permettent pas de créer des services qui correspondent véritablement aux exigences de l'enseignement au niveau européen,


President. – The next item is the oral question (O-0040/02- B5-0254/02) by Mr Rocard, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, to the Commission on the action taken by the Commission on the MHP (Multimedia Home Platform).

Le Président - L'ordre du jour appelle la question orale (O-0040/02- B5-0254/02) de M. Rocard à la Commission, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l'éducation, des médias et des sports, sur les suites données par la Commission européenne en ce qui concerne la norme MHP (Multimedia Home Platform).


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Special attention should be paid to developing where appropriate multimedia support centres within the Member States, and to communication between teachers and education partners, and to training in its broadest sense, - take steps to: = experiment, in the context of working out and encouraging flexible patterns of school or university organization, their integration with the information and communication technologies, in order to increase their effectiveness and dissemination, = ensure equal opportunities in access to the benefits of multimedia technologies for personal and professional development, and favour their use in rural areas or those suffering from industrial decline, = experiment with the use of these new tools to fight against ...[+++]

Une attention particulière devrait être accordée au développement, le cas échéant, de centres de support multimédia dans les Etats membres et à la communication entre enseignants et partenaires de l'éducation, et à la formation au sens large ; - à adopter des mesures pour : = expérimenter, dans le contexte de l'élaboration et de la promotion de formes flexibles d'organisation scolaire ou universitaire, l'intégration des technologies de l'information et des communications dans le but d'accroître leur efficacité et leur diffusion ; = ...[+++]


This discussion has contributed to the awareness in this field among public and private parties and may be an important basis for improving the conditions in Europe for the exploitation of content with a high added value in educational, cultural, social and professional terms and for the development of new multimedia goods and services (such as digital libraries and archives, educational and cultural multimedia products, networking of cultural institutes and universities, navigation around virtual collections, the development of virtu ...[+++]

Ce débat a contribué à sensibiliser au problème les intéressés dans les secteurs public et privé et pourrait constituer un facteur important de l'amélioration en Europe des conditions d'exploitation des contenus à haute valeur ajoutée éducative, culturelle, sociale, et professionnelle et de développement de nouveaux biens et services multimédias (bibliothèques et archives numériques, produits multimédias éducatifs et culturels, mise en réseau d'institutions culturelles et d'universités, navigation dans des collections virtuelles, déve ...[+++]


43. Calls on Member States to develop innovative and comprehensive actions in the field of education for the new economy in pre-school, school, tertiary and higher education, and asks on the Commission to encourage complementarity in programmes - ensuring for instance that new educational programmes have an e Europe element - , to give special consideration to concepts of computer supported cooperative learning, the creation of educational information networks and databases, using information networks for intercultural learning and high quality standards for multimedia applicati ...[+++]

43. invite les États membres à développer des actions globales et innovatrices en matière d'enseignement de la nouvelle économie, et ce au stade préscolaire, scolaire, post-secondaire et dans l'enseignement supérieur et invite la Commission à encourager la complémentarité des programmes, en veillant par exemple à ce que les nouveaux programmes d'enseignement comportent un volet "Europe”; demande à la Commission d'étudier tout particulièrement les filières d'apprentissage en coopération assistée par ordinateur, la mise en place de réseaux et de banques de données d'informations pédagogiques, le recours aux réseaux d'information pour les ...[+++]


Following the meeting with motor industry heads on 14 June, Mrs Edith Cresson, Commissioner responsible for research, education and training, and Mr Martin Bangemann, Commissioner responsible for industrial affairs, telecommunications and information technologies, are due to meet about 40 representatives from the European multimedia industry (see attached list) in Brussels at 15.00 on Wednesday 13 September to discuss ways of developing a European industry in multimedia education and training programmes, which is also the main aim of the Educational Multimedia Software Task Force set up by the two Commissioners to carry out joint industr ...[+++]

APRES LES INDUSTRIELS DU SECTEUR AUTOMOBILE LE 14 JUIN, CE SONT QUELQUE 40 ACTEURS DU MULTIMEDIA EN EUROPE (VOIR LISTE EN ANNEXE) QUE MME EDITH CRESSON, COMMISSAIRE EN CHARGE DE LA RECHERCHE, DE L'EDUCATION ET DE LA FORMATION, ET M. MARTIN BANGEMANN, COMMISSAIRE AUX AFFAIRES INDUSTRIELLES, AUX TELECOMMUNICATIONS ET AUX TECHNOLOGIES DE L'INFORMATION, RENCONTRERONT DEMAIN, MERCREDI 13 SEPTEMBRE, A BRUXELLES A PARTIR DE 15 HEURES. A L'ORDRE DU JOUR DE CETTE REUNION : LE DEVELOPPEMENT D'UNE INDUSTRIE EUROPEENNE DE PROGRAMMES MULTIMEDIA DANS LES DOMAINES DE L'EDUCATION ET DE LA FORMATION, QUI EST AUSSI L'OBJECTIF POURSUIVI PAR LA TASK FORCE " ...[+++]


- The European Union plays a significant role through its research and development programmes, e.g. the telematics applications programme which covers multimedia educational systems, its research, education and training programmes (e.g. Leonardo da Vinci and Socrates) and its cultural programme such as Media II and in future INFO 2000. - Multimedia educational systems must meet teaching requirements from kindergarten to university and the requirements of additional training both within and outside firms.

- L'Union européenne joue un rôle significatif non seulement à travers ses programmes de recherche-développement, tel le programme Applications Télématiques, mais par l'ensemble des programmes qui touchent au multimédia éducatif, qu'il s'agisse des programmes de recherche, d'éducation et de formation (comme Leonardo da Vinci et Socrates) ou de l'industrie culturelle comme Media II et dans le futur INFO 2000. - Le multimédia éducatif doit répondre aux exigences pédagogiques de l'éducation, de la maternelle à l'université, et de la form ...[+++]


On 13 September Mr Martin Bangemann, the Commissioner for Industrial Affairs, Telecommunications and Information Technologies, and Mrs Edith Cresson, the Commissioner for Research, Education and Training, met the main parties involved in the European multimedia industry, notably the designers (mostly SMEs), large publishers, information companies, and large users (see attendance list attached), in connection with the work of the Task Force for multimedia educational software.

M. Martin BANGEMANN, commissaire aux affaires industriels, aux télécommunications et aux technologies de l'information, et Mme Edith CRESSON, commissaire en charge de la recherche, de l'éducation et de la formation, ont rencontré le 13 septembre les principaux acteurs de l'industrie européenne du multimédia, notamment des créateurs (PME le plus souvent), de grands éditeurs, des entreprises de l'information et de grands organismes utilisateurs (voire liste des participants en annexe). Cette rencontre fait partie des travaux de la Task ...[+++]


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