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Air Board
Central Office for General Defence
Centre for National Defence Studies
Coordination Office for National Defence
DND
Defence policy
Defence programme
Department of Militia and Defence
Department of National Defence
Department of Naval Service
General Secretariat for Defence and National Security
General Secretariat for National Defence
General defence
General national defence
Higher Centre for National Defence Studies
Military defences
Military programme
National Defence
National Defence - Buying Major Capital Equipment
National defence
Overall defence
SGDN
SGDSN
Secretary-General for Defence and National Security
Secretary-General for National Defence
Spanish Centre for National Defence Studies

Vertaling van "national defence major " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Department of National Defence - Major Capital Projects - Industrial Development Initiative

Le ministère de la Défense nationale - Grands projets d'immobilisations - Initiatives de développement industriel


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


Centre for National Defence Studies | Higher Centre for National Defence Studies | Spanish Centre for National Defence Studies

Centre supérieur d'études de défense nationale


Secretary-General for Defence and National Security | Secretary-General for National Defence | SGDN [Abbr.]

secrétaire général de la défense et de la sécurité nationale | secrétaire général de la défense nationale | SGDN [Abbr.]


General Secretariat for Defence and National Security | General Secretariat for National Defence | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]

secrétariat général de la défense et de la sécurité nationale | Secrétariat général de la défense nationale | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]


National Defence - Buying Major Capital Equipment

Défense nationale - Grands projets d'acquisition de biens d'équipement


Department of National Defence [ DND | National Defence | Air Board | Department of Naval Service | Department of Militia and Defence ]

ministère de la Défense nationale [ MDN | Défense nationale | Commission de l'air | ministère du Service naval | ministère de la Milice et de la Défense ]


overall defence (1) | general defence (2) | general national defence (3)

défense générale [ DF ]


Central Office for General Defence (1) | Coordination Office for National Defence (2)

Office central de la défense [ OCD ]


defence service, national defence service

service de défense nationale [ SDN ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of National Defence: Major Doug Palmer, Project Director, Clothe the Soldier; Vadm. G.R. Maddison, Deputy Chief of Defence Staff; Cmdre J.Y.J.C.

Témoins : Du ministère de la Défense nationale : vam G.R. Maddison, sous-chef d'état major de la Défense; cmdre J.Y.J.C.


Now we go over to the Department of National Defence, Major-General David Millar.

Nous passons maintenant au major-général David Millar, du ministère de la Défense nationale.


Our witnesses are: from the Department of National Defence, Major-General Michael Hood, director of staff, strategic joint staff; Major-General Steven Noonan, deputy commander, Canadian joint operations command; and from the Department of Foreign Affairs, Trade and Development, Leslie Norton, director general, international humanitarian assistance directorate; and Andrew Shore, director, humanitarian affairs and disaster response division.

Parmi nos témoins, nous accueillons deux représentants du ministère de la Défense, le major-général Michael Hood, directeur de l'état-major, État-major interarmées stratégique, et le major-général Steven Noonan, commandant adjoint, Commandement des opérations interarmées du Canada; ainsi que deux représentants du ministère des Affaires étrangères, du Commerce et du Développement, Leslie Norton, directrice générale, Direction de l'assistance humanitaire internationale, et Andrew Shore, directeur, Direction des affaires humanitaires et des interventions lors de catastrophes.


In response to (a), the Canadian delegation to the United Nations Arms Trade Treaty Conference was as follows: Habib Massoud, deputy director, conventional weapons and space issues, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada, as head of the delegation; Paul Galveias, senior export control officer, export controls division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Kim Joslin, senior policy officer, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Roxane Milot, defence policy of ...[+++]

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1. Notes the significant and ongoing changes in the geopolitical environment characterised by multidimensional and asymmetric threats, by transnational terrorism, by the rise of emerging powers and a strategic shift in attention by the US towards the Pacific region, by increased poverty, hunger and instability in the EU’s southern neighbourhood, by growing maritime security challenges, by the proliferation of weapons of mass destruction and increased illicit trafficking of small arms and light weapons, by challenges in energy security, and by major systemic ...[+++]

1. prend note des changements notables en cours dans la sphère géopolitique, qui se caractérisent par des menaces pluridimensionnelles et asymétriques, le terrorisme transnational, l'ascension de puissances émergentes, un changement stratégique de l'attention des États-Unis vers la région du Pacifique, l'accroissement de la pauvreté, de la faim et de l'instabilité dans le voisinage méridional de l'Union européenne, des problèmes croissants de sécurité maritime, la prolifération d'armes de destruction massive et la recrudescence du trafic illicite d'armes légères et de petit calibre, des problèmes de sécurité énergétique, des dysfonctionnements financiers systémiques majeurs et une gr ...[+++]


1. Notes the significant and ongoing changes in the geopolitical environment characterised by multidimensional and asymmetric threats, by transnational terrorism, by the rise of emerging powers and a strategic shift in attention by the US towards the Pacific region, by increased poverty, hunger and instability in the EU’s southern neighbourhood, by growing maritime security challenges, by the proliferation of weapons of mass destruction and increased illicit trafficking of small arms and light weapons, by challenges in energy security, and by major systemic ...[+++]

1. prend note des changements notables en cours dans la sphère géopolitique, qui se caractérisent par des menaces pluridimensionnelles et asymétriques, le terrorisme transnational, l'ascension de puissances émergentes, un changement stratégique de l'attention des États-Unis vers la région du Pacifique, l'accroissement de la pauvreté, de la faim et de l'instabilité dans le voisinage méridional de l'Union européenne, des problèmes croissants de sécurité maritime, la prolifération d'armes de destruction massive et la recrudescence du trafic illicite d'armes légères et de petit calibre, des problèmes de sécurité énergétique, des dysfonctionnements financiers systémiques majeurs et une gr ...[+++]


C. whereas cyber challenges, threats and attacks are growing at a dramatic pace and constitute a major threat to the security, defence, stability and competitiveness of the nation states as well as of the private sector; whereas such threats should not therefore be considered future issues; whereas a majority of highly visible and disruptive cyber incidents are now of a politically motivated nature; whereas the vast majority of cyber incidents remain primitive, threats to critical assets become increasingly so ...[+++]

C. considérant que les défis, les menaces et les attaques informatiques se multiplient à un rythme spectaculaire et constituent un risque majeur pour la sécurité, la défense, la stabilité et la compétitivité des États nations et du secteur privé; considérant, dès lors, que ces menaces ne devraient pas être considérées comme une problématique de demain; considérant que la majorité des incidents informatiques hautement visibles et perturbateurs sont m ...[+++]


C. whereas cyber challenges, threats and attacks are growing at a dramatic pace and constitute a major threat to the security, defence, stability and competitiveness of the nation states as well as of the private sector; whereas such threats should not therefore be considered future issues; whereas a majority of highly visible and disruptive cyber incidents are now of a politically motivated nature; whereas the vast majority of cyber incidents remain primitive, threats to critical assets become increasingly sop ...[+++]

C. considérant que les défis, les menaces et les attaques informatiques se multiplient à un rythme spectaculaire et constituent un risque majeur pour la sécurité, la défense, la stabilité et la compétitivité des États nations et du secteur privé; considérant, dès lors, que ces menaces ne devraient pas être considérées comme une problématique de demain; considérant que la majorité des incidents informatiques hautement visibles et perturbateurs sont ma ...[+++]


Major changes have already taken place or are now taking place in the national defence-related industries in various European countries, in a concerted effort to improve the management of their industrial arms policies.

Je vais vous dire comment y arriver. De profondes restructurations des industries nationales liées à la défense ont déjà eu lieu ou sont en cours dans différents pays européens et ce, dans un effort concerté visant à améliorer la gestion de leurs politiques industrielles d’armement.


Witnesses: From the Department of National Defence: Major General S.T. MacDonald, Chief Reserves and Cadets; Major R. Duncan, Chief Warrant Officer.

Témoin : Du ministère de la Défense nationale : Major général S.T. MacDonald, chef - Réserves et Cadets; major R. Duncan, adjudant-chef.




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Date index: 2024-04-11
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