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Association of the Ice Cream Industries of the EEC
Association of the Ice Cream Industries of the EU
Euroglaces
European Ice Cream Association
NICMA
NICYRA
National Association of Retail Ice Cream Manufacturers
National Conference of Ice Cream Industries
National Ice Cream Mix Association
National Ice Cream Retailers Association
National Ice Cream and Yogurt Retailers Association
WERA

Traduction de «national ice cream retailers association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Ice Cream and Yogurt Retailers Association [ NICYRA | National Ice Cream Retailers Association | National Association of Retail Ice Cream Manufacturers ]

National Ice Cream and Yogurt Retailers Association [ NICYRA | National Ice Cream Retailers Association | National Association of Retail Ice Cream Manufacturers ]


National Ice Cream Mix Association [ NICMA | National Conference of Ice Cream Industries ]

National Ice Cream Mix Association [ NICMA | National Conference of Ice Cream Industries ]


Western/English Retailers of America [ WERA | National Western/English Retailers Association ]

Western/English Retailers of America [ WERA | National Western/English Retailers Association ]


Association of the Ice Cream Industries of the EEC | Association of the Ice Cream Industries of the EU | European Ice Cream Association | Euroglaces [Abbr.]

Association des industries alimentaires des glaces et crèmes glacées de la CEE | Association des industries des glaces alimentaires de l'UE | EUROGLACES [Abbr.]


Association of the Food Industries of Ices and Ice Creams of the European Economic Community

Association des industries alimentaires des glaces et crèmes glacées de la CEE
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Its members are national ice skating associations.

Ses membres sont les fédérations nationales de patinage sur glace.


Its members are national ice-skating associations.

Ses membres sont les fédérations nationales de patinage sur glace.


A wide range of stakeholders participated in the consultation process: industry and retail associations, trade unions, consumer organisations, European standardisation bodies, as well as national administrations [3].

Un vaste éventail de parties prenantes a été consulté: industrie et associations de distributeurs, syndicats, organisations de consommateurs, organismes européens de normalisation et administrations nationales [3].


In order to ensure that national regulatory authorities carry out their regulatory tasks in an effective manner, the data which they gather should include accounting data on the retail markets that are associated with wholesale markets where an operator has significant market power and as such are regulated by the national regulatory authority.

Afin de garantir que les autorités réglementaires nationales accomplissent leurs tâches efficacement, les données qu’elles recueillent devraient comprendre des données comptables sur les marchés de détail associés aux marchés de gros sur lesquels un opérateur est puissant et, à ce titre, régis par l’autorité réglementaire nationale.


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In order to ensure that national regulatory authorities carry out their regulatory tasks in an effective manner, the data which they gather should include accounting data on the retail markets that are associated with wholesale markets where an operator has significant market power and as such are regulated by the national regulatory authority.

Afin de garantir que les autorités réglementaires nationales accomplissent leurs tâches efficacement, les données qu’elles recueillent devraient comprendre des données comptables sur les marchés de détail associés aux marchés de gros sur lesquels un opérateur est puissant et, à ce titre, régis par l’autorité réglementaire nationale.


[3] CIRFS/BISFA (International Bureau for the Standardisation of Man Made Fibres), Euratex, AEDT (European Association of National Organisations of Textile Retailers), Trade Unions, ANEC (European Association for the Co-ordination of Consumer Representation in Standardisation), BEUC (European Consumers’ Organisation), CEN (European Committee for Standardisation), Member States representatives.

[3] CIRFS/BISFA (Bureau international pour la standardisation de la rayonne et des fibres synthétiques), Euratex, AEDT (Association européenne des organisations nationales des détaillants en textile), syndicats, ANEC (Association européenne pour la coordination de la représentation des consommateurs pour la normalisation), BEUC (Bureau européen des unions de consommateurs), CEN (Comité européen de normalisation), représentants des États membres.


Content of the national legislation: Flexible hose reels (including fixed pipelines associated with them) attached to tank-vehicles engaged in the retail distribution of petroleum products with substance identification numbers UN 1202, UN 1223, UN 1011 and UN 1978 are not required to be empty during carriage by road, provided adequate measures are taken to prevent any loss of contents.

Contenu de la législation nationale: les rouleaux de tuyau flexible (y compris les conduites fixes qui y sont associées) installés sur les véhicules-citernes utilisés pour la vente au détail de produits pétroliers portant les numéros d’identification ONU 1202, ONU 1223, ONU 1011 et ONU 1978 ne doivent pas être vides pendant le transport par route, à condition que des mesures appropriées soient prises pour prévenir toute perte de contenu.


1. A national regulatory authority may, in accordance with the provisions of Article 8, impose obligations on operators to meet reasonable requests for access to, and use of, specific network elements and associated facilities, inter alia in situations where the national regulatory authority considers that denial of access or unreasonable terms and conditions having a similar effect would hinder the emergence of a sustainable competitive market at the retail level, or would not ...[+++]

1. Les autorités réglementaires nationales peuvent, conformément aux dispositions de l'article 8, imposer à des opérateurs l'obligation de satisfaire les demandes raisonnables d'accès à des éléments de réseau spécifiques et à des ressources associées et d'en autoriser l'utilisation, notamment lorsqu'elles considèrent qu'un refus d'octroi de l'accès ou des modalités et conditions déraisonnables ayant un effet similaire empêcheraient l'émergence d'un marché de détail concurrentiel durable, ou risqueraient d'être préjudiciables à l'utili ...[+++]


1. A national regulatory authority may, in accordance with the provisions of Article 8, impose obligations on operators to meet reasonable requests for access to, and use of, specific network elements and associated facilities, inter alia in situations where the national regulatory authority considers that denial of access or unreasonable terms and conditions having a similar effect would hinder the emergence of a sustainable competitive market at the retail level, or would not ...[+++]

1. Les autorités réglementaires nationales peuvent, conformément aux dispositions de l'article 8, imposer à des opérateurs l'obligation de satisfaire les demandes raisonnables d'accès à des éléments de réseau spécifiques et à des ressources associées et d'en autoriser l'utilisation, notamment lorsqu'elles considèrent qu'un refus d'octroi de l'accès ou des modalités et conditions déraisonnables ayant un effet similaire empêcheraient l'émergence d'un marché de détail concurrentiel durable, ou risqueraient d'être préjudiciables à l'utili ...[+++]


1. A national regulatory authority may, in accordance with the provisions of Article 8, impose obligations on operators to meet reasonable requests for access to, and use of, specific network elements and associated facilities, inter alia in situations where the national regulatory authority considers that denial of access or unreasonable terms and conditions having a similar effect would hinder the emergence of a sustainable competitive market at the retail level, or would not ...[+++]

1. Les autorités réglementaires nationales peuvent, conformément aux dispositions de l'article 8, imposer à des opérateurs l'obligation de satisfaire les demandes raisonnables d'accès à des éléments de réseau spécifiques et à des ressources associées et d'en autoriser l'utilisation, notamment lorsqu'elles considèrent qu'un refus d'octroi de l'accès ou des modalités et conditions déraisonnables ayant un effet similaire empêcheraient l'émergence d'un marché de détail concurrentiel durable, ou risqueraient d'être préjudiciables à l'utili ...[+++]




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'national ice cream retailers association' ->

Date index: 2021-02-02
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