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Chicago Area Agricultural Advertising Association
Domestic market
Market organisation
Market organization
Mass market
Mass marketing
Mass marketing strategy
Mass-market
Mass-marketed product
NAMA
National Agri-Marketing Association
National domestic market
National market
National market organisation

Traduction de «national mass marketing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]

marché intérieur [ marché national | situation du marché intérieur ]


National Agri-Marketing Association [ NAMA | National Agricultural Advertising and Marketing Association | Chicago Area Agricultural Advertising Association ]

National Agri-Marketing Association [ NAMA | National Agricultural Advertising and Marketing Association | Chicago Area Agricultural Advertising Association ]


mass marketing strategy

stratégie de promotion globale






mass marketing

marketing de masse | mercatique de masse




market organisation [ market organization | national market organisation ]

organisation du marché [ organisation nationale du marché ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The RCMP Commercial Crime Program is a key member of the National Mass Marketing Fraud Working Group; the lead agency in Projects Emptor and Project Colt, which are two investigative task forces in Canada; is a key partner in the Canadian Anti-Fraud Call Centre, PhoneBusters, and is a member of three other strategic partnerships: Atlantic Partnership Combatting Cross-Border Fraud; Toronto Strategic Partnership; and the Alberta Partnership Against Cross-Border Fraud.

Le Programmes des délits commerciaux est une composante clé du groupe de travail national dont la GRC est un membre. Vous avez l'organisme responsable des Projets Emptor et Colt, deux groupes d'enquête actifs au Canada, un partenaire essentiel de PhoneBuster, le Centre d'appels antifraude du Canada et membre des trois autres partenariats stratégiques, le partenariat de l'Atlantique, (combattons la fraude transfrontalière), l'Alliance stratégique de Toronto et le partenariat de l'Alberta contre la fraude transfrontalière.


After receiving a complaint, the Commission declared, by decision of 4 July 2007, that Telefónica and Telefónica de Espaħa (‘Telefónica’) had abused their dominant position by imposing unfair prices on their competitors in the form of a margin squeeze between the prices for retail broadband access on the Spanish ‘mass market’ and the prices on the regional and national wholesale broadband access markets throughout the period from September 2001 to December 2006.

Saisie d’une plainte, la Commission a, par décision du 4 juillet 2007 , déclaré que Telefónica et Telefónica de España (ci-après « Telefónica ») avaient abusé, entre septembre 2001 et décembre 2006, de leur position dominante en imposant des prix inéquitables à leurs concurrents sous la forme d’un ciseau tarifaire entre les prix de l’accès à haut débit de détail sur le marché « grand public » espagnol et les prix de l’accès à haut débit de gros aux niveaux régional et national.


There was a margin squeeze between the prices for retail broadband access on the Spanish mass market and the prices on the regional and national wholesale broadband access markets.

En effet, il existait un « ciseau tarifaire » ou compression des marges entre les prix de l’accès à haut débit de détail sur le marché grand public espagnol et les prix de l’accès à haut débit de gros aux niveaux régional et national.


Radio spectrum management in Europe remains a national competence, but spectrum coordination at EU level is increasingly needed as most new wireless applications are mass market services which, to be commercially viable, depend on economies of scale and the benefits of the Single Market (i.e. devices and services need to work in all EU Member States).

La gestion du spectre radioélectrique en Europe demeure une compétence nationale, mais une coordination de ces politiques à l’échelon de l’UE est de plus en plus nécessaire, car la plupart des nouvelles applications sans fil sont des services destinés au marché de masse qui, pour être viables sur le plan commercial, dépendent d’économies d’échelle et des avantages engendrés par le marché unique (les appareils et les services doivent fonctionner dans tous les États membres de l'UE).


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The mandate of the cross-border crime forum is to serve as a forum in which Canadian and United States law enforcement and justice officials from the federal, state, provincial, territorial and municipal governments can identify major issues and national policy priorities related to the problem of transnational crime and terrorism. The work of the forum addresses broad law enforcement and national security issues that affect both countries, including illicit drugs, counterterrorism, identity theft, firearms trafficking, mass marketing fraud, hu ...[+++]

Les travaux du forum portent sur les grands problèmes d'application de la loi et de sécurité nationale qui touchent les deux pays, y compris le trafic de drogues, le terrorisme, le vol d'identité, le trafic d'armes à feu, les fraudes par marketing de masse, la traite de personnes et le crime organisé.


16. Stresses that the EGF should continue to fund only those active labour market measures which are additional to the measures provided for under national law in the event of mass redundancies; proposes, furthermore, that in future the allowances supported by the EGF should always be coupled with training or retraining measures also financed by the EGF, and that they should not replace allowances provided for under national or Community law or collective agreements;

16. tient à ce que le FEM continue à financer uniquement des mesures actives de retour à l'emploi qui viennent compléter les mesures prises au titre de la législation nationale en cas de licenciement collectif; suggère également que les indemnités prises en charge par le FEM accompagnent toujours des mesures de formation ou de reconversion également financées par le Fonds et ne se substituent pas aux indemnités allouées en application d'une législation nationale ou européenne, ou de conventions collectives;


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible economies of scale, and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies calls for a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognises, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'Union reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles économies d'échelle et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît, par ailleurs, que les politiques nationales ...[+++]


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible economies of scale, and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies calls for a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognises, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'Union reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles économies d'échelle et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît, par ailleurs, que les politiques nationales ...[+++]


6. Considers that Europe needs a coherent system of world-class RD infrastructure in order for the EU to remain competitive in the field of nanosciences and nanotechnologies; draws attention to the fact that, in order to enjoy possible 'economies of scale' and owing to its interdisciplinary and complex nature, the infrastructure for RD in nanotechnologies requires a critical mass of resources that are beyond the means of local governments and industry; recognizes, on the other hand, that smaller-scale national RD policies may often ...[+++]

6. estime que l'Europe a besoin d'un système cohérent d'infrastructures de R D de rang mondial si l'on veut que l'UE reste compétitive dans le domaine des nanosciences et des nanotechnologies; attire l'attention sur le fait que, pour bénéficier d'éventuelles "économies d'échelle" et compte tenu du caractère interdisciplinaire et complexe de ce secteur, les infrastructures de R D dans le domaine des nanotechnologies requièrent une masse critique de ressources qui dépassent les moyens des pouvoirs publics et des entreprises au niveau local; reconnaît par ailleurs que les politiques nationales ...[+++]


4. Resolves to raise the profile of the internal market by stressing its enormous benefits, actual and potential, for the citizen and businesses and presses the Commission to do likewise; is concerned, however, that businesses are not always aware of the advantage of treating the whole of the EU (even the whole of the EEA) as a single market rather than as a collection of national markets, while neither administrative obstacles nor the behaviour of consumers is enough to explain this cautious attitude; ...[+++]

4. décide de rehausser l'importance du marché intérieur en soulignant les avantages considérables, réels et potentiels, qu'il recèle pour les citoyens et les entreprises, et exhorte la Commission à l'imiter; mais s'inquiète de ce que l'utilité pour les entreprises de traiter l'ensemble de l'UE voire de l'EEE comme un marché unique plutôt que comme la juxtaposition de marchés nationaux ne leur apparaît pas toujours, ni les obstacles administratifs ni le comportement des consommateurs n'étant à eux seuls suffisants pour expliquer cette ...[+++]




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'national mass marketing' ->

Date index: 2023-02-26
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