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Administer hedging strategies for clients
Breach of duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Easement by necessity
Easement of necessity
Emergency
Excessive act in a situation of necessity
Execute hedging strategies for clients
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
Familiarize potential employers with artist
Implement hedging strategies for clients
Introduce artist to potential employers
Introduce hedging strategies for clients
Introduce potential employers to artist
Introduce recreational activities
Introducing artist to potential employers
Legitimate act in a situation of necessity
Mitigatory act in a situation of necessity
Necessity
Propose leisure activities
Recommend leisure activities
Size of introducer
State of necessity
Suggest leisure activities

Traduction de «necessity to introduce » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
familiarize potential employers with artist | introducing artist to potential employers | introduce artist to potential employers | introduce potential employers to artist

présenter un artiste à des employeurs potentiels


legitimate act in a situation of necessity | state of necessity | necessity | emergency

état de nécessité licite | état de nécessité


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


easement by necessity [ easement of necessity ]

servitude de nécessité


duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


mitigatory act in a situation of necessity | excessive act in a situation of necessity

état de nécessité excusable | état de nécessité sous forme d'excuse absolutoire




recommend leisure activities | suggest leisure activities | introduce recreational activities | propose leisure activities

proposer des activités de loisirs


administer hedging strategies for clients | execute hedging strategies for clients | implement hedging strategies for clients | introduce hedging strategies for clients

mettre en œuvre des stratégies de couverture pour les clients


emergency | state of necessity

état de nécessité | état d'urgence | état de crise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Points out that the chief weakness of the existing Directive is that most of the measures will expire in 2020 unless it is suitably amended, which means, inter alia, that its main provisions, in particular Article 7, should be extended not only up to 2030 but also beyond, and that it is in this context that the current Directive is to be assessed, with objectives to be established in line with developments (results obtained, technological and market innovations, etc.); expects that this will favour long-term measures; notes, furthermore, the necessity of introducing a mid-term review in order to guarantee that the targets will be attai ...[+++]

note que la plus grande faiblesse de la directive en vigueur est que la plupart des mesures arriveront à terme en 2020, à moins que la directive ne soit modifiée en conséquence, ce qui signifie, entre autres, que ses dispositions principales — en particulier l'article 7 — devraient être prolongées non seulement jusqu'en 2030, mais aussi au-delà, et que c'est dans ce contexte que la directive actuelle doit être évaluée, avec des objectifs à définir en fonction de l'évolution (résultats, innovations technologiques et nouveautés du marché, etc.); s'attend à ce que cela favorise les mesures s'inscrivant dans la durée; insiste également sur la nécessité de procéd ...[+++]


The review should include, among other things, an assessment of compliance with and the impact of this Directive, an assessment of whether the scope of the Directive remains appropriate, an analysis of the provision of credit agreements by non-credit institutions, an assessment of the need for further measures, including a passport for non-credit institutions and examination of the necessity to introduce further rights and obligations with regard to the post-contractual stage of credit agreements.

Dans le cadre de ce réexamen, la Commission devrait notamment évaluer le respect de la présente directive ainsi que ses incidences, examiner si le champ d’application de la directive est toujours approprié, analyser la fourniture de contrats de crédits par des prêteurs autres que les établissements de crédit, évaluer la nécessité de nouvelles mesures, y compris un passeport pour les prêteurs autres que les établissements de crédit, ainsi que l’opportunité d’instaurer de nouveaux droits et obligations pour le stade postcontractuel.


Following the catastrophe originated by the accident of the oil tanker Prestige near the coast of Galicia in November 2002, the European Heads of State and of Government had unanimously agreed on the necessity of introducing at EU level stricter double-hull measures and of urgently submitting a formal proposal to the International Maritime Organisation (IMO) to have these stricter safety standards applied to the entire fleet world-wide.

À la suite de la catastrophe provoquée par le naufrage du Prestige au large de la Galice en novembre 2002, les chefs d'État et de gouvernement européens sont tombés d'accord à l'unanimité sur la nécessité d'instaurer des mesures plus sévères à l'échelon de l'UE en faveur des pétroliers à double coque et de soumettre d'urgence une proposition officielle à l'Organisation maritime internationale (OMI) afin que ces normes de sécurité plus strictes soient appliquées à l'ensemble de la flotte mondiale.


It introduced a mutual evaluation of national professional regulations and a transparency exercise (i.e. screening the entry restrictions to professions and analysing their necessity).

Elle introduit une évaluation mutuelle des réglementations professionnelles nationales ainsi qu’un exercice de transparence (consistant à examiner les limitations d’accès aux professions et à analyser leur nécessité).


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The Commission will re-examine the feasibility and necessity of a framework law on services of general interest when the Constitutional Treaty comes into force, in particular the new legal basis introduced by Article III-122 which states that: "Without prejudice to Articles III-55, III-56 and III-136, and given the place occupied by services of general economic interest as services to which all in the Union attribute value as well ...[+++]

La Commission réexaminera la faisabilité et la nécessité d'une loi-cadre relative aux services d'intérêt général lors de l'entrée en vigueur du traité constitutionnel et plus particulièrement de la nouvelle base juridique qu'introduirait l'article III-6 qui dispose que: «Sans préjudice des articles III-55, III-56 et III-136, et eu égard à la place qu'occupent les services d'intérêt économique général en tant que services auxquels tous dans l'Union attrib ...[+++]


This Regulation responds to the conclusions of the Lisbon and Feira European Councils, which had highlighted this topic as a short-term priority and underlined the necessity of introducing competition in local access networks by the end of 2000.

Ce règlement répond aux conclusions des Conseils européens de Lisbonne et de Feira, qui avaient mis l'accent sur ce point en tant que priorité à court terme et avaient souligné la nécessité d'introduire avant la fin de l'an 2000 une concurrence au niveau de l'accès local au réseau.


(a) Do you agree with the approach of the Commission with respect to mutual recognition of non-custodial pre-trial supervision measure as described in chapter 4.3. of the Commission Staff Working Paper (i.e. the possibility of monitoring the suspected person in his or her country of normal residence and the necessity to introduce a mechanism that ensures the presence of the accused person at the trial unless this person can be judged in his or her absence) in order to ensure the full EU-wide implementation of the right to liberty and the presumption of innocence?

a) Êtes-vous d'accord avec l'approche suivie par la Commission en vue de la reconnaissance mutuelle des mesures de contrôle présentencielles non privatives de liberté, telle qu'elle est décrite au point 4.3 du document de travail des services de la Commission (à savoir la possibilité de contrôler le suspect dans son pays de résidence habituelle et la nécessité d'instaurer un mécanisme garantissant la comparution de l'accusé ou du prévenu à l'audience, sauf si celui-ci peut être jugé en son absence), de manière à assurer la mise en oeuvre intégrale, dans toute l'Union européenne, du droit à la liberté et de la présomption d'innocence?


This draft Regulation responds to the conclusions of the Lisbon and Feira European Councils which had highlighted this topic as a short-term priority and underlined the necessity of introducing greater competition in local access networks by the end of 2000.

Ce projet de règlement répond aux conclusions des Conseils européens de Lisbonne et de Feira, qui avaient mis l'accent sur ce point en tant que priorité à court terme et avaient souligné la nécessité d'introduire avant la fin de l'an 2000 une concurrence au niveau de l'accès local au réseau.


4. AGREES with the Commission's statement that energy efficiency policies and instruments should be developed and implemented without delay and CONFIRMS the necessity of introducing effective measures to overcome market, financial and information barriers which prevent the widespread adoption of existing feasible and cost-effective technologies for the reduction of stand-by losses of electric and electronic equipment including other forms of leaking electricity.

EST D'ACCORD avec la Commission pour estimer que les politiques et les instruments en matière d'efficacité énergétique devraient être développés et mis en oeuvre sans délai et CONFIRME la nécessité d'arrêter des mesures efficaces en vue de surmonter les obstacles d'ordre commercial, financier et tenant à l'information, qui empêchent un large recours aux technologies réalisables et rentables qui existent et qui permettent de réduire la consommation d'énergie de l'équipement électrique et électronique en mode veille, ainsi que d'autres formes de déperdition d'électricité.


However, the necessity of introducing intervention price cuts that go beyond those proposed in Agenda 2000, and of increasing the quota for the EU-25 by 1% per annum in 2007 and 2008 has been brought into question.

Toutefois, la nécessité de procéder à une réduction des prix d'intervention allant au-delà de celle proposée dans Agenda 2000 et l'accroissement d'1% par an en 2007 et 2008 du quota pour l'UE-25 ont été mis en cause.


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