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1994 Net Revenue Transfer Regulation
After the development period
LHV
Low heating value
Lower calorific value
Lower heat value
Lower heating value
NCV
NPI
NPV of debt-to-fiscal revenue target
Net calorific value
Net calorific value
Net heating value
Net present value of debt-to-fiscal revenue target
Net profits interest
Net revenue from interest
Net revenue interest
Net revenue received
Productive work %DF Work the net revenue from which
Receipts and revenues credited to the vote
Revenue credited to the appropriation
Revenue credited to the vote
Revenues credited to the appropriation
Revenues credited to the vote
Revenues netted against expenditures
Vote-netting revenue

Vertaling van "net revenues lower " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
revenues netted against expenditures [ revenue credited to the appropriation | revenues credited to the appropriation | revenue credited to the vote | revenues credited to the vote | vote-netting revenue | receipts and revenues credited to the vote ]

recettes affectées aux dépenses [ recettes affectées au crédit | revenus affectés au crédit | recettes à valoir sur le crédit ]


net profits interest [ NPI | net revenue interest ]

participation aux bénéfices nets [ participation au revenu net | participation du concessionnaire ]




after the development period | is sufficient to cover its working expenses and the interest charges on its capital outlay | productive work %DF Work the net revenue from which

ouvrage productif




1994 Net Revenue Transfer Regulation

Règlement de 1994 sur le transfert des recettes nettes


net calorific value | NCV | net heating value | lower heating value | lower heat value

pouvoir calorifique inférieur | p.c.i. | PCI


net present value of debt-to-fiscal revenue target | NPV of debt-to-fiscal revenue target

ratio VAN de la dette/recettes budgétaires retenu comme objectif


net calorific value | NCV | lower heating value

pouvoir calorifique inférieur | P.C.I.


lower calorific value (1) | low heating value (2) | net calorific value (3) [ LHV | NCV ]

pouvoir calorifique inférieur [ PCI ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to show a predatory strategy, the Commission may also investigate whether the allegedly predatory conduct led in the short term to net revenues lower than could have been expected from a reasonable alternative conduct, that is to say, whether the dominant undertaking incurred a loss that it could have avoided (43).

Afin de démontrer l'existence d'une stratégie prédatrice, la Commission peut également examiner si les agissements prédateurs présumés ont conduit à court terme à des recettes nettes inférieures à celles auxquelles on aurait pu s'attendre si un autre comportement, raisonnable, avait été adopté, c'est-à-dire si l'entreprise dominante a subi une perte qui aurait pu être évitée (43).


However, the net cost to the Member States will be significantly lower, EUR 2.165 billion, as the Commission will cash in more than EUR 1.5 billion in additional revenue, mainly from competition fines as well as more than EUR 1 billion resulting from the implementation of the 2013 budget.

Néanmoins, le coût net pour les États membres sera nettement moindre, à hauteur de 2,165 milliards d'euros, puisque la Commission va engranger plus de 1,5 milliard d’euros en recettes supplémentaires, provenant essentiellement d'amendes en matière de concurrence, ainsi que plus de 1 milliard d’euros résultant de l'exécution du budget 2013.


At 30% of net revenue, the rate is lower than rates applied in jurisdictions like Alberta, Alaska, Newfoundland, and Norway.

Les taux de redevance actuels dans les Territoires du Nord-Ouest sont inutilement bas et ne permettent pas de générer des revenus adéquats pour les citoyens. Se chiffrant à 30 p. 100 des revenus nets, le taux est inférieur aux taux appliqués dans d'autres régions, comme l'Alberta, l'Alaska, Terre-Neuve et la Norvège.


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capital flow from Canada to the United States resulting from bilateral trade mispricing (i) per capital flow, ( ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à combien s’élève le mouvement annuel de ...[+++]


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secondly, the examination of the compatibility of the compensation with the internal market, contrary to that relating to the existence of an economic advantage for France Télévisions, is not based on the costs that a typical, well-run undertaking in the sector could incur to perform the service of general interest, but on those which France Télévisions will in fact incur, including therefore the reduction forecasted for the future; as shown above, the total amount of public resources to be paid to France Télévisions will be lower a priori than the costs incurred to provide the public service and will be fixed so as to avoid overcompens ...[+++]

en second lieu, l’examen de la compatibilité de la compensation avec le marché intérieur, contrairement à celui portant sur l’existence d’un avantage économique pour France Télévisions, ne porte pas sur les coûts qu’une entreprise moyenne et bien gérée dans le secteur pourrait encourir pour prester le service d’intérêt général, mais sur ceux qu’encourra effectivement France Télévisions, en ce compris donc la réduction prévue à l’avenir; or, comme il est montré ci-dessus, le montant total de ressources publiques à verser à France Télévisions sera à priori inférieur aux coûts encourus pour fournir le service public et sera fixé de façon à éviter des surcompensations, une fois les recettes ...[+++]nettes commerciales déduites.


During the four-year period from 2009-2012, as regulators align with the more consistent approach outlined in the Recommendation, smaller mobile operators (who are net senders of call traffic to other networks) can expect to pay less to their larger competitors, fixed operators could get at least €2 billion of additional revenue by paying lower, cost-based termination rates for fixed to mobile calls and consumers are expected to save at least €2 billion.

Pendant la période allant de 2009 à 2012, si les autorités de régulation s'alignent sur l'approche la plus cohérente définie dans la recommandation, les petits opérateurs de téléphonie mobile (dont le trafic sortant est supérieur au trafic entrant) peuvent s'attendre à devoir payer moins à leurs concurrents plus grands, les opérateurs de téléphonie fixe pourraient voir leurs recettes augmenter d'au moins 2 milliards d'euros en payant des tarifs de terminaison fondés sur les coûts moins élevés pour des appels d'un poste fixe à un mobile, et les consommateurs devraient économiser au moins 2 milliards d'euros.


No wonder the taxpayers in net-contributor countries like mine are increasingly objecting to EU funds being given to countries whose tax burden is lower – sometimes much lower – and which effectively replace the lack of local tax revenues.

Il ne faut pas s’étonner si les contribuables des pays contributeurs nets, comme le mien, s’opposent de plus en plus à ce que des fonds européens soient donnés à des pays dont la charge fiscale est moins élevée - souvent nettement moins élevée - et qui utilisent ces fonds pour compenser leurs recettes fiscales insuffisantes.


Economic profitability is reached when the net recycling costs (i.e. the overall costs for collection, separation and processing minus the revenues from sale of the recyclates) are lower than the prices for alternative waste management routes for related PVC wastes.

La rentabilité économique est atteinte lorsque le coût net du recyclage (c'est-à-dire le coût total de la collecte, de la séparation et du traitement moins les recettes de la vente du matériau recyclé) est inférieur au coût des autres modes de gestion des déchets pour des déchets de PVC semblables.


What it does not say plainly is that partial de-indexation will raise tax revenues by an estimated $840 million, lowering the net cost of those tax cuts by a substantial 56 per cent. This budget's relatively small tax breaks will lose ground to inflation as early as next year.

Ce qu'il n'a pas dit clairement, c'est que la désindexation partielle fera augmenter les recettes fiscales d'environ 840 millions de dollars, ce qui réduit le coût net des réductions d'impôt d'un notable 56 p. 100. Les allégements fiscaux relativement modestes annoncés dans le budget seront grugés par l'inflation dès l'an prochain.


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