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3G and beyond
4G
4G technology
B3G
Beyond 2015 ETF
Beyond 3G
Beyond Perceptions ... Toward Managing Diversity
Beyond Perceptions Towards Managing Diversity
Beyond a reasonable doubt
Beyond any reasonable doubt
Broadcasting network
CONCORD-Beyond 2015 European Task Force
Communication networks
Data-transmission network
Dobson network
Dobson ozone spectrophotometer network
Dobson spectrophotometer total-ozone network
Dobson station network
ETF
Euronet
FUBAR
Fouled up beyond all recognition
Fouled up beyond all repair
Fourth generation
Fourth generation technology
Fucked up beyond all recognition
Fucked up beyond all repair
MPT
Mobile private trunked digital network
PSDN
PSN
Packet data network
Packet network
Packet switched data network
Packet switched network
Packet switching data network
Packet switching network
Telecommunication lines
Telecommunications network
Total ozone network
Transmission network
Transpac
Trunk system
Trunked mobile network
Trunked radio communications network
Trunking radio communications network
Trunking system

Vertaling van "networks beyond " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fouled up beyond all recognition [ FUBAR | fouled up beyond all repair | fucked up beyond all recognition | fucked up beyond all repair ]

détruit irrémédiablement [ rendu méconnaissable | rendu inutilisable | FUBAR ]


Beyond Excellence: The Future of Canada's Networks of Centres of Excellence

Au-delà de l'excellence : l'avenir des réseaux de centres d'excellence du Canada


Beyond 2015 ETF | CONCORD-Beyond 2015 European Task Force | ETF [Abbr.]

CONCORD/Task-force européenne Beyond 2015


beyond a reasonable doubt | beyond any reasonable doubt

hors de tout doute raisonnable


fourth generation | 4G | fourth generation technology | 4G technology | 3G and beyond | beyond 3G | B3G

quatrième génération | 4G | technologie de quatrième génération | technologie 4G | après-3G


Beyond Perceptions Towards Managing Diversity [ Beyond Perceptions ... Toward Managing Diversity ]

Au-delà des perceptions dans la gestion de la diversité


transmission network [ broadcasting network | data-transmission network | Euronet | telecommunications network | Transpac | Communication networks(ECLAS) | telecommunication lines(UNBIS) ]

réseau de transmission [ Euronet-Diane | réseau à bande large | réseau de diffusion | réseau de télécommunication | réseau de transmission de données | Transpac ]


mobile private trunked digital network | trunk system | trunked mobile network | trunked radio communications network | trunking radio communications network | trunking system | MPT [Abbr.] | MPT,see also:trunk,trunk group,radiocommunications network [Abbr.]

3RP | réseau partagé | réseau privé à ressources partagées | réseau radio électrique à ressources partagées


Dobson network | Dobson ozone spectrophotometer network | Dobson spectrophotometer total-ozone network | Dobson station network | total ozone network

réseau de spectrophotomètres-Dobson | réseau de stations-Dobson | réseau-Dobson


packet switching data network | PSDN | packet switched data network | packet switching network | packet switched network | PSN | packet data network | packet network

réseau à commutation de paquets | réseau à commutation de paquet | réseau à commutation par paquet | réseau à commutation par paquets | réseau de commutation par paquet | réseau de commutation par paquets
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its Communication of 17 November 2010 entitled: "Energy infrastructure priorities for 2020 and beyond – a Blueprint for an integrated energy network", the Commission identified the priority corridors which are necessary to allow the Union to meet its ambitious energy and climate targets by 2020 for the purposes of completing the internal energy market, ensuring security of supply, enabling the integration of renewable sources of energy and preparing the networks for further decarbonisation of the energy system beyond 2020.

Dans sa communication du 17 novembre intitulée "Priorités en matière d'infrastructures énergétiques pour 2020 et au-delà - Schéma directeur pour un réseau énergétique européen intégré", la Commission a recensé les corridors prioritaires nécessaires pour permettre à l'Union de réaliser, d'ici à 2020, ses objectifs ambitieux dans les domaines de l'énergie et du climat pour achever le marché intérieur de l'énergie, garantir la sécurité d'approvisionnement et faciliter l'intégration des sources d'énergie renouvelables, et pour permettre de préparer les réseaux afin de poursuivre la décarbonisation du système énergétique au-delà de 2020.


The communication from the Commission entitled ‘Energy infrastructure priorities for 2020 and beyond — A Blueprint for an integrated European energy network’, followed by the Council conclusions of 28 February 2011 and the European Parliament resolution , called for a new energy infrastructure policy to optimise network development at European level for the period up to 2020 and beyond, in order to allow the Union to meet its core energy policy objectives of competitiveness, sustainability and security of supply.

Dans sa communication intitulée «Priorités en matière d'infrastructures énergétiques pour 2020 et au-delà — Schéma directeur pour un réseau énergétique européen intégré», qui a été suivie des conclusions du Conseil du 28 février 2011 et de la résolution du Parlement européen , la Commission a appelé à une nouvelle politique en matière d'infrastructures énergétiques pour optimiser le développement des réseaux à l'échelle européenne, jusqu'en 2020 et au-delà, afin de permettre à l'Union d'atteindre les objectifs fondamentaux de sa politique énergétique en matière de compétitivité, de durabilité et de sécurité de l'approvisionnement.


It is therefore necessary to ensure adequate and concerted deployment of such requirements across Europe for each transport mode and for their interconnection across the trans-European transport network and beyond, in order to obtain the benefits of the network effect and to make efficient long-range trans-European transport operations possible.

Il est donc nécessaire de veiller à ce que ces exigences soient appliquées de manière adéquate et concertée dans toute l'Europe, pour chaque mode de transport et pour leur interconnexion dans le réseau transeuropéen de transport, mais également au-delà, afin d'engranger les bénéfices de l'effet de réseau et de créer les conditions permettant d'assurer l'efficience des opérations de transport transeuropéen sur de longues distances.


When imposing cost-oriented access prices, NRAs may continue to apply beyond 31 December 2016 the costing methodology that they use at the time of entry into force of this Recommendation, if it meets the objectives of the recommended costing methodology as set out in recitals 25 to 28 and satisfies the following criteria: (i) if not modelling an NGA network, it should reflect a gradual shift from a copper network to an NGA network; (ii) it should apply an asset valuation method that takes into account that certain civil infrastructur ...[+++]

Lorsqu’elles imposent des tarifs d’accès orientés vers les coûts, les ARN peuvent continuer à appliquer, au-delà du 31 décembre 2016, la méthode de calcul des coûts qu’elles utilisaient à la date d’entrée en vigueur de la présente recommandation, pour autant que cette méthode corresponde aux objectifs de la méthode de calcul des coûts recommandée énoncée aux considérants 25 à 28 et qu’elle respecte les critères suivants: i) si le réseau modélisé n’est pas un réseau NGA, la méthode devrait refléter l’évolution progressive d’un réseau en cuivre vers un réseau NGA; ii) la méthode de valorisation des actifs appliquée devrait tenir compte du fait que certains actifs de génie civil ne seraient pas reproduits dans le processus concurrentiel; iii ...[+++]


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In its Communication of 17 November 2010 entitled: "Energy infrastructure priorities for 2020 and beyond – a Blueprint for an integrated energy network", the Commission identified the priority corridors which are necessary to allow the Union to meet its ambitious energy and climate targets by 2020 for the purposes of completing the internal energy market, ensuring security of supply, enabling the integration of renewable sources of energy and preparing the networks for further decarbonisation of the energy system beyond 2020.

Dans sa communication du 17 novembre intitulée "Priorités en matière d'infrastructures énergétiques pour 2020 et au-delà - Schéma directeur pour un réseau énergétique européen intégré", la Commission a recensé les corridors prioritaires nécessaires pour permettre à l'Union de réaliser, d'ici à 2020, ses objectifs ambitieux dans les domaines de l'énergie et du climat pour achever le marché intérieur de l'énergie, garantir la sécurité d'approvisionnement et faciliter l'intégration des sources d'énergie renouvelables, et pour permettre de préparer les réseaux afin de poursuivre la décarbonisation du système énergétique au-delà de 2020.


The communication from the Commission entitled ‘Energy infrastructure priorities for 2020 and beyond — A Blueprint for an integrated European energy network’, followed by the Council conclusions of 28 February 2011 and the European Parliament resolution (4), called for a new energy infrastructure policy to optimise network development at European level for the period up to 2020 and beyond, in order to allow the Union to meet its core energy policy objectives of competitiveness, sustainability and security of supply.

Dans sa communication intitulée «Priorités en matière d'infrastructures énergétiques pour 2020 et au-delà — Schéma directeur pour un réseau énergétique européen intégré», qui a été suivie des conclusions du Conseil du 28 février 2011 et de la résolution du Parlement européen (4), la Commission a appelé à une nouvelle politique en matière d'infrastructures énergétiques pour optimiser le développement des réseaux à l'échelle européenne, jusqu'en 2020 et au-delà, afin de permettre à l'Union d'atteindre les objectifs fondamentaux de sa politique énergétique en matière de compétitivité, de durabilité et de sécurité de l'approvisionnement.


When imposing cost-oriented access prices, NRAs may continue to apply beyond 31 December 2016 the costing methodology that they use at the time of entry into force of this Recommendation, if it meets the objectives of the recommended costing methodology as set out in recitals 25 to 28 and satisfies the following criteria: (i) if not modelling an NGA network, it should reflect a gradual shift from a copper network to an NGA network; (ii) it should apply an asset valuation method that takes into account that certain civil infrastructur ...[+++]

Lorsqu’elles imposent des tarifs d’accès orientés vers les coûts, les ARN peuvent continuer à appliquer, au-delà du 31 décembre 2016, la méthode de calcul des coûts qu’elles utilisaient à la date d’entrée en vigueur de la présente recommandation, pour autant que cette méthode corresponde aux objectifs de la méthode de calcul des coûts recommandée énoncée aux considérants 25 à 28 et qu’elle respecte les critères suivants: i) si le réseau modélisé n’est pas un réseau NGA, la méthode devrait refléter l’évolution progressive d’un réseau en cuivre vers un réseau NGA; ii) la méthode de valorisation des actifs appliquée devrait tenir compte du fait que certains actifs de génie civil ne seraient pas reproduits dans le processus concurrentiel; iii ...[+++]


As Eurocontrol is nominated as the Network Manager for the EU ATM network, the SES can be applied beyond the EU to cover more than 40 States. The new directorate for network management refocuses Eurocontrol's resources on the role of Network Manager.

Eurocontrol étant le gestionnaire désigné du réseau de gestion du trafic aérien de l'Union européenne, le ciel unique européen peut s'étendre au-delà de l'Union européenne pour couvrir plus de 40 pays au total. La nouvelle direction pour la gestion de réseau réaffecte des ressources d'Eurocontrol à la fonction de gestionnaire de réseau.


As Eurocontrol is nominated as the Network Manager for the EU ATM network, the SES can be applied beyond the EU to cover more than 40 States. The new directorate for network management refocuses Eurocontrol's resources on the role of Network Manager.

Eurocontrol étant le gestionnaire désigné du réseau de gestion du trafic aérien de l'Union européenne, le ciel unique européen peut s'étendre au-delà de l'Union européenne pour couvrir plus de 40 pays au total. La nouvelle direction pour la gestion de réseau réaffecte des ressources d'Eurocontrol à la fonction de gestionnaire de réseau.


Where a Member State chooses to extend tolls and/or user charges beyond the trans-European road network, for example to include parallel roads to which traffic may be diverted from the trans-European road network and/or which are in direct competition with certain parts of that network, it should ensure coordination with the authorities responsible for these roads.

Lorsqu'un État membre décide d'étendre le prélèvement de péages et/ou de droits d'usage au-delà du réseau routier transeuropéen, par exemple aux routes parallèles sur lesquelles le trafic peut être détourné du réseau routier transeuropéen et/ou qui sont en concurrence directe avec certaines parties dudit réseau, il convient qu'il assure la coordination avec les autorités responsables de ces routes.


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