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Analyze new methods to cure blood related disorders
Breed a new type
Change to a new type
Create new fight sequences
Create new sequences for fights
Develop new bakery products
EUROFORM
Establish new bakery products
Evaluate new bakery products
Invent new fight actions
Look for new treatments for blood related disorders
N.B. Pork Producers Association
NBCP
New Brunswick Cattle Marketing Agency
New Brunswick Cattle Producers
New Brunswick Pork Producers Association
New producer organisation
Plan new combat movements
Produce new bakery products
Research new treatment for blood-related disorders
Research new treatments for blood related disorders
Switch to a new type

Vertaling van "new producer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
new producer organisation

groupement de producteurs nouveau


establish new bakery products | produce new bakery products | develop new bakery products | evaluate new bakery products

élaborer de nouveaux produits de boulangerie


New Brunswick Pork Producers Association [ N.B. Pork Producers Association ]

Association des producteurs de porcs du Nouveau-Brunswick [ Association des producteurs de porcs du N.-B. ]


New Brunswick Cattle Producers [ NBCP | New Brunswick Cattle Marketing Agency ]

Éleveurs de bovins du Nouveau-Brunswick [ ÉBNB | Agence de commercialisation du bétail du Nouveau-Brunswick ]


Cooperative of Maple Syrup Producers of New Brunswick Inc.

Coopérative des Producteurs de Sirop d'Érable du Nouveau-Brunswick Inc.


invent new fight actions | plan new combat movements | create new fight sequences | create new sequences for fights

créer de nouvelles séquences de combat


look for new treatments for blood related disorders | research new treatment for blood-related disorders | analyze new methods to cure blood related disorders | research new treatments for blood related disorders

rechercher de nouveaux traitements pour les troubles sanguins


Community initiative concerning the new qualifications, new skills and new employment opportunities induced by the completion of the internal market and technological change | EUROFORM [Abbr.]

initiative communautaire concernant les nouvelles qualifications, les nouvelles compétences et les nouvelles opportunités d'emploi induites par l'achèvement du marché intérieur et les changements technologiques | Programme d'initiative communautaire pour la formation professionnelle | EUROFORM [Abbr.]


breed a new type | change to a new type | switch to a new type

créer un nouveau type | modifier le type ancien


Definition: Arrival of a new person into a family resulting in adverse change in child's relationships. May include new marriage by a parent or birth of a sibling.

Définition: Arrivée d'une nouvelle personne dans la famille, se traduisant par un changement négatif dans les relations de l'enfant. Couvre notamment le remariage d'un des parents ou la naissance d'un frère ou d'une sœur.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Regrets the fact that it is not clear from the report whether the Commission is satisfied with the implementation of the new regulatory tool and that the Commission does not quantify how many new producer organisations, participating Member States or collective negotiations are expected; notes that the effect of the new tools on milk prices is not clear either; calls in this connection for a precise list of the effects on milk prices and an accurate record of participating producer organisations;

28. regrette que le rapport n'indique pas clairement si la Commission est satisfaite de la mise en œuvre du nouvel outil règlementaire et que la Commission ne donne pas de chiffres précis du nombre d'organisations de producteurs, d'États membres participants ou de négociations collectives supplémentaires escompté; fait valoir que l'effet des nouveaux outils sur les prix du lait n'apparaît pas non plus clairement; demande dans ce contexte une énumération précise de leurs effets sur les prix du lait, ainsi qu'un recensement exact des organisations de producteurs participantes;


28. Regrets the fact that it is not clear from the report whether the Commission is satisfied with the implementation of the new regulatory tool and that the Commission does not quantify how many new producer organisations, participating Member States or collective negotiations are expected; notes that the effect of the new tools on milk prices is not clear either; calls in this connection for a precise list of the effects on milk prices and an accurate record of participating producer organisations;

28. regrette que le rapport n'indique pas clairement si la Commission est satisfaite de la mise en œuvre du nouvel outil règlementaire et que la Commission ne donne pas de chiffres précis du nombre d'organisations de producteurs, d'États membres participants ou de négociations collectives supplémentaires escompté; fait valoir que l'effet des nouveaux outils sur les prix du lait n'apparaît pas non plus clairement; demande dans ce contexte une énumération précise de leurs effets sur les prix du lait, ainsi qu'un recensement exact des organisations de producteurs participantes;


7. Regrets the fact that it is not clear from the report whether the Commission is satisfied with the implementation of the new regulatory tool and that the Commission does not quantify how many new producer organisations, participating Member States or collective negotiations are expected; notes that the effect of the new tools on milk prices is not clear either; calls in this connection for a precise list of the effects on milk prices and an accurate record of participating producer organisations;

7. regrette que le rapport n'indique pas clairement si la Commission est satisfaite de la mise en œuvre du nouvel outil règlementaire et que la Commission ne donne pas de chiffres précis du nombre d'organisations de producteurs, d'États membres participants ou de négociations collectives supplémentaires escompté; fait valoir que l'effet des nouveaux outils sur les prix du lait n'apparaît pas non plus clairement; demande dans ce contexte une énumération précise de leurs effets sur les prix du lait, ainsi qu'un recensement exact des organisations de producteurs participantes;


30. Regrets the fact that it is not clear from the report whether the Commission is satisfied with the implementation of the new regulatory tool and that the Commission does not quantify how many new producer organisations, participating Member States or collective negotiations are expected; notes that the effect of the new tools on milk prices is not clear either; calls in this connection for a precise list of the effects on milk prices and an accurate record of participating producer organisations;

30. regrette que le rapport n'indique pas clairement si la Commission est satisfaite de la mise en œuvre du nouvel outil règlementaire et que la Commission ne donne pas de chiffres précis du nombre d'organisations de producteurs, d'États membres participants ou de négociations collectives supplémentaires escompté; fait valoir que l'effet des nouveaux outils sur les prix du lait n'apparaît pas non plus clairement; demande dans ce contexte une énumération précise de leurs effets sur les prix du lait, ainsi qu'un recensement exact des organisations de producteurs participantes;


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In order to ensure equal treatment between any new exporting producers and the cooperating companies not included in the sample, provision should be made for the weighted average duty imposed on the latter companies to be applied to any new producers which would otherwise not be entitled to a review pursuant to Article 11(4) of the basic Regulation, as Article 11(4) does not apply where sampling has been used.

Afin d'assurer l'égalité de traitement entre les nouveaux producteurs-exportateurs éventuels et les sociétés ayant coopéré, mais non retenues dans l'échantillon, il y a lieu de prévoir l'application du droit moyen pondéré institué pour ces dernières à tout nouveau producteur qui aurait normalement droit à un réexamen conformément à l'article 11, paragraphe 4, du règlement de base. L'article 11, paragraphe 4, ne s'applique pas en cas de recours à l'échantillonnage.


In the light of the efficiencies on the one hand and the 25 % non-tied part in the contracts of producer X, the real possibility for early termination of the contract, the recent entry of new producers and the fact that around half the resellers are not tied on the other hand, the quantity forcing of 75 % applied by producer X is likely to fulfil the conditions of Article 101(3).

Étant donné les gains d'efficience réalisés, d'une part, et le fait que les contrats conclus par le producteur X laissent aux acheteurs la possibilité de s'approvisionner librement pour 25 % de leurs besoins et prévoient réellement la possibilité de résilier le contrat par anticipation, que de nouveaux producteurs sont entrés récemment sur le marché et que la moitié environ des revendeurs ne sont pas liés, d'autre part, les quotas de 75 % imposés par le producteur X sont susceptibles de remplir les conditions énoncées à l'article 101, paragraphe 3.


The costs of connecting new producers of electricity and gas from renewable energy sources to the electricity and gas grids should be objective, transparent and non-discriminatory and due account should be taken of the benefit that embedded producers of electricity from renewable energy sources and local producers of gas from renewable sources bring to the electricity and gas grids.

Les coûts de raccordement aux réseaux électrique et gazier des nouveaux producteurs d’électricité et de gaz utilisant des sources d’énergie renouvelables devraient être objectifs, transparents et non discriminatoires, et les avantages apportés aux réseaux d’électricité et de gaz par les producteurs intégrés d’électricité à partir de sources d’énergie renouvelables et par les producteurs locaux de gaz à partir de sources renouvelables devraient être dûment pris en compte.


8 . producer is anyone whose activities produce waste (original producer) and/or anyone who carries out pre-processing, mixing or other operations resulting in a change in the nature or composition of this waste (new producer) and as defined in Article 1(b) of Directive 75/442/EEC ;

"producteur", toute personne dont l'activité a produit des déchets (producteur initial) et/ou toute personne qui a effectué des opérations de prétraitement, de mélange ou autres conduisant à un changement de nature ou de composition de ces déchets (nouveau producteur), au sens de l'article 1er, point b), de la directive 75/442/CEE ;


In the light of the 25 % non-tied part in the contracts of producer X, the real possibility for early termination of the contract, the recent entry of new producers and the fact that around half the resellers are not tied, the quantity forcing of 75 % applied by producer X is likely to fulfil the conditions for exemption.

Étant donné que les contrats conclus par le producteur X laissent aux acheteurs la possibilité de s'approvisionner librement pour 25 % de leurs besoins et prévoient réellement la possibilité de résilier le contrat par anticipation, que de nouveaux producteurs sont entrés récemment sur le marché et que la moitié environ des revendeurs ne sont pas liés, les quotas de 75 % imposés par le producteur X sont susceptibles de remplir les conditions requises pour bénéficier d'une exemption.


Pan-Isovit claims (Article 11 Reply, p. 63) that the Danish market was dominated by the four local producers and that the other three rarely attended meetings: they simply met the new producers (from Løgstør) who told them what projects had been allocated to them (This account appears to be confirmed by ABB's Supplementary Article 11 Reply.) Indeed, it seems that in August 1994 the four Danish producers had met and agreed that Pan-Isovit ought to withdraw from Denmark (Appendix 98).

Pan-Isovit fait valoir (dans sa réponse à la demande conformément à l'article 11, p. 63) que le marché danois était dominé par les quatre producteurs locaux et que les trois autres assistaient rarement aux réunions: ils rencontraient simplement le nouveau coordinateur (de Løgstør) qui les informait des projets qui leur avaient été attribués (Cette déclaration semble confirmée par la réponse complémentaire d'ABB au titre de l'article 11.) Il semble effectivement qu'en août 1994 les quatre producteurs danois s'étaient rencontrés et avaient convenu que Pan-Isovit devait se retirer du marché danois (annexe 98).


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