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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
New International Economic Order
New economic order
New international economic order
Planning officer
Social class
Social milieu
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research
World economic order

Traduction de «new socio-economic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Socio-Economic Statistics and Public Policy: A New Role for Microsimulation Modeling

Statistiques socio-économiques et politique publique: Nouveau rôle pour les modèles de microsimulation


new economic order [ new international economic order | New International Economic Order(ECLAS) | World economic order(STW) ]

nouvel ordre économique [ nouvel ordre économique international ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States’ national flexicurity arrangements can be strengthened and adapted to the new socio-economic context, through a new balance within and between the four components of flexicurity, and in the time sequence of different policies.

Les mesures arrêtées par les États membres en faveur de la flexicurité peuvent être intensifiées et adaptées au nouveau contexte socio-économique si un nouvel équilibre est trouvé entre les quatre composantes de la flexicurité, et à l’intérieur de chacune d’elles, ainsi que dans la séquence chronologique entre différentes mesures.


6. Curriculum development and reforms leading to the acquisition by staff and students of skills and qualifications necessary for the transition process and for the new socio-economic reality (curriculum development and employability)

6. Développement et remaniement des programmes d'enseignement débouchant sur l'acquisition, par le personnel et les étudiants, des compétences et qualifications requises dans le cadre du processus de transition et des nouvelles réalités socioéconomiques (développement des programmes et aptitude à l'emploi).


3. The extent to which the Tempus programme has brought about curriculum development and reforms leading to the acquisition by staff and students, of skills and qualifications necessary for the transition process and for the new socio-economic reality.

3. Degré auquel le programme Tempus a entraîné un développement et un remaniement des programmes d'enseignement débouchant sur l'acquisition, par le personnel et les étudiants, des compétences et qualifications requises dans le cadre du processus de transition et des nouvelles réalités socioéconomiques.


110. Recalls that the sharing economy, or collaborative consumption, is a new socio‑economic model that has taken off thanks to the technological revolution, with the internet connecting people through online platforms on which transactions involving goods and services can be conducted securely and transparently;

110. rappelle que l'économie du partage ou la consommation collaborative constitue un nouveau modèle socioéconomique qui a explosé avec la révolution technologique, grâce à l'accès à l'internet qui connecte les personnes à travers des plateformes en ligne permettant de négocier des biens et des services de façon parfaitement sûre et transparente;


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110. Recalls that the sharing economy, or collaborative consumption, is a new socio-economic model that has taken off thanks to the technological revolution, with the internet connecting people through online platforms on which transactions involving goods and services can be conducted securely and transparently;

110. rappelle que l'économie du partage ou la consommation collaborative constitue un nouveau modèle socioéconomique qui a explosé avec la révolution technologique, grâce à l'accès à l'internet qui connecte les personnes à travers des plateformes en ligne permettant de négocier des biens et des services de façon parfaitement sûre et transparente;


New assistance package for Palestine : EU strongly committed to support socio-economic revival of East-Jerusalem // Brussels, 31 January 2018

Nouveau programme d'aide en faveur de la Palestine: l'UE s'engage fermement à soutenir le renouveau socio-économique de Jérusalem-Est // Bruxelles, le 31 janvier 2018


New EU support to boost socio-economic development and regional cooperation in the Southern Mediterranean // Brussels, 19 September 2016

Nouvelle aide de l’UE pour stimuler le développement socio-économique et la coopération régionale en Méditerranée du Sud // Bruxelles, le 19 septembre 2016


10. Stresses that national flexicurity arrangements must be reviewed in the light of the new socio-economic contexts, maintained, where appropriate, strengthened and adapted to the specific needs of each individual Member State, in order to ensure a flexible, inclusive and active labour market, efficient training accessible to all, and adequate social security systems; calls on the Member States to accompany their labour market reforms with strengthening poverty-proof social and unemployment protection and improving the quality of public employment services; stresses that flexicurity should not be perceived as a one-size-fits-all solut ...[+++]

10. souligne que les dispositions nationales en matière de flexicurité doivent être revues à la lumière des nouveaux contextes socio-économiques, maintenues, et le cas échéant, renforcées et adaptées aux besoins spécifiques de chaque État membre, en vue de garantir un marché du travail flexible, inclusif et actif, une formation efficace accessible à tous et des systèmes de protection sociale adéquats; engage les États membres à assortir leurs réformes du marché du travail d'un renforcement de la protection sociale contre la pauvreté et contre le chômage et à rehausser la qualité des services publics de l'emploi; insiste sur le fait que ...[+++]


10. Stresses that national flexicurity arrangements must be reviewed in the light of the new socio-economic contexts, maintained, where appropriate, strengthened and adapted to the specific needs of each individual Member State, in order to ensure a flexible, inclusive and active labour market, efficient training accessible to all, and adequate social security systems; calls on the Member States to accompany their labour market reforms with strengthening poverty-proof social and unemployment protection and improving the quality of public employment services; stresses that flexicurity should not be perceived as a one-size-fits-all solut ...[+++]

10. souligne que les dispositions nationales en matière de flexicurité doivent être revues à la lumière des nouveaux contextes socio-économiques, maintenues, et le cas échéant, renforcées et adaptées aux besoins spécifiques de chaque État membre, en vue de garantir un marché du travail flexible, inclusif et actif, une formation efficace accessible à tous et des systèmes de protection sociale adéquats; engage les États membres à assortir leurs réformes du marché du travail d'un renforcement de la protection sociale contre la pauvreté et contre le chômage et à rehausser la qualité des services publics de l'emploi; insiste sur le fait que ...[+++]


The problem, of course, is known both at European Union and Member State level. However, the solution is primarily in the hands of the latter, as only they can reorganise and reform the national education systems and adjust them to the new socio-economic realities.

Le problème est bien entendu connu tant de l’Union européenne que des États membres, mais ce sont surtout ces derniers qui détiennent la solution, car ils sont les seuls à pouvoir réorganiser et réformer les systèmes éducatifs nationaux et les adapter aux nouvelles réalités socioéconomiques.


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