Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bank credit
Bank financing
Bank loan
Bank-based funding
CCBM
Correspondent central banking model
Finance house
Industrial bank
Industrial banks
Islamic bank
Islamic banking
Islamic finance
Islamic financial system
Provider of bank finance for infrastructural works

Traduction de «non-bank financing models » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bank credit | bank financing | bank loan | bank-based funding

crédit bancaire | financement bancaire


provider of bank finance for infrastructural works

source bancaire de financement d'infrastructures


finance house [ industrial bank | industrial banks(UNBIS) ]

banque industrielle


Islamic finance [ Islamic bank | Islamic banking | Islamic financial system | [http ...]

finance islamique [ banque islamique | système bancaire islamique | système financier islamique ]


Correspondent central banking model | CCBM [Abbr.]

Modèle de banque centrale correspondante


A Financing Revolution: The Growth of Non-Bank Lending Summary Report

A Financing Revolution: The Growth of Non-Bank Lending Summary Report
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
47. Believes that the CMU should create an appropriate regulatory environment that enhances cross-border access to information on the companies looking for credit, quasi-equity and equity structures, in order to promote growth of non-bank financing models, including crowdfunding and peer-to-peer lending; believes that disclosure of such information should be on a voluntary basis for SMEs; underlines that investor protection rules should apply to all financing models to the same extent, irrespective of whether they are part of bank or non-bank financing models; considers that such an environment would also require more systemic resilie ...[+++]

47. estime que l'UMC devrait créer un environnement règlementaire adapté, qui améliore l'accès transfrontalier aux informations sur les entreprises à la recherche de structures de crédit, de quasi-fonds propres et de fonds propres, afin d'encourager la croissance de modèles de financement non bancaires, notamment le financement participatif et le prêt entre particuliers; est d'avis que la transmission de ces informations devrait se faire sur la base du volontariat pour les PME; souligne que les règles de protection des investisseurs devraient s'appliquer à tous les modèles de financement dans la même mesure, qu'ils relèvent du financem ...[+++]


47. Believes that the CMU should create an appropriate regulatory environment that enhances cross-border access to information on the companies looking for credit, quasi-equity and equity structures, in order to promote growth of non-bank financing models, including crowdfunding and peer-to-peer lending; believes that disclosure of such information should be on a voluntary basis for SMEs; underlines that investor protection rules should apply to all financing models to the same extent, irrespective of whether they are part of bank or non-bank financing models; considers that such an environment would also require more systemic resilie ...[+++]

47. estime que l'UMC devrait créer un environnement règlementaire adapté, qui améliore l'accès transfrontalier aux informations sur les entreprises à la recherche de structures de crédit, de quasi-fonds propres et de fonds propres, afin d'encourager la croissance de modèles de financement non bancaires, notamment le financement participatif et le prêt entre particuliers; est d'avis que la transmission de ces informations devrait se faire sur la base du volontariat pour les PME; souligne que les règles de protection des investisseurs devraient s'appliquer à tous les modèles de financement dans la même mesure, qu'ils relèvent du financem ...[+++]


47. Believes that the CMU should create an appropriate regulatory environment that enhances cross-border access to information on the companies looking for credit, quasi-equity and equity structures, in order to promote growth of non-bank financing models, including crowdfunding and peer-to-peer lending; believes that disclosure of such information should be on a voluntary basis for SMEs; underlines that investor protection rules should apply to all financing models to the same extent, irrespective of whether they are part of bank or non-bank financing models; considers that such an environment would also require more systemic resilie ...[+++]

47. estime que l'UMC devrait créer un environnement règlementaire adapté, qui améliore l'accès transfrontalier aux informations sur les entreprises à la recherche de structures de crédit, de quasi-fonds propres et de fonds propres, afin d'encourager la croissance de modèles de financement non bancaires, notamment le financement participatif et le prêt entre particuliers; est d'avis que la transmission de ces informations devrait se faire sur la base du volontariat pour les PME; souligne que les règles de protection des investisseurs devraient s'appliquer à tous les modèles de financement dans la même mesure, qu'ils relèvent du financem ...[+++]


42. Stresses that bank financing and the intermediary role of banks in capital markets are important pillars in business financing; highlights that the CMU should be based on complementing the fundamental role of banks, not about displacing them, as bank financing should continue to play a key role in the financing of the European economy; stresses the important role of relationship banking in financing micro-, small and medium-sized enterprises, which can also be used to provide alternative methods of financing ...[+++]

42. souligne que le financement bancaire et le rôle d'intermédiaire des banques sur les marchés de capitaux sont des éléments importants pour le financement des entreprises; insiste sur le fait que l'UMC devrait avoir pour mission de compléter l'action fondamentale des banques, et non de mettre ces dernières sur la touche: le financement bancaire devrait en effet continuer de jouer un rôle de premier plan dans le financement de l'économie européenne; souligne la fonction essentielle de la banque personnalisée dans le financement des micro-entreprises et des petites et moyennes ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Considers that SMEs in Europe are very dependent on bank financing and that this increases their vulnerability; notes that there are real benefits in new forms of funding through innovative programmes and non-banking routes such as peer-to-peer loans, crowd funding, cooperative business models, microcredit and other tools which can provide vital investment for SMEs in order to create new jobs; considers that new forms of fund ...[+++]

34. considère que, en Europe, les PME sont très dépendantes du financement bancaire et que leur vulnérabilité s'en trouve accrue; observe que les nouvelles formes de financement offrent des avantages réels à la faveur de programmes innovants et de mécanismes non bancaires, tels les prêts entre particuliers, le financement participatif, l'entreprise coopérative, les microcrédits et d'autres outils susceptibles d'apporter aux PME un investissement essentiel en vue de créer de nouveaux emplois; estime que de nouvelles formes de financement pourraient s'avérer utiles aux entreprises jeunes et dynamiques qui éprouvent des difficultés à accé ...[+++]


15. RECALLS the importance of restoring lending to the economy, in particular to SMEs, as part of the economic recovery and for safeguarding potential growth rates, UNDERSCORES in this regard the importance of completing the cleaning up of banks' balance sheets, including for non-performing loans, and of rebalancing companies' traditional dependence on bank financing through considering alternative sources of financing, and removing market failures and other obstacles to access to finance by SMEs, consistent with the need to preserve ...[+++]

15. RAPPELLE qu'il importe de rétablir l'activité de prêt à l'économie, en particulier aux PME, dans le cadre de la relance économique et afin de préserver les taux de croissance potentiels, SOULIGNE à cet égard qu'il importe d'achever le nettoyage des bilans des banques, y compris en ce qui concerne les prêts improductifs, et de rééquilibrer la dépendance traditionnelle des entreprises vis-à-vis du financement bancaire en envisageant d'autres sources de financement et en remédiant aux défaillances du marché et à d'autres obstacles à l'accès des PME au financement, compte tenu de la nécessité de préserver la stabilité financière;


The SME Finance DFI Meeting 2012 held by the SME Finance Working Group, a network of development finance institutions, is an annual meeting of policymakers, development practitioners, and private sector players to discuss successful SME finance models and agree on implementable actions to scale up sustainable SME finance and promote more business-friendly regulation and macro-level policy.

La réunion 2012 des IFD sur le financement des PME, tenue par le groupe de travail sur le financement des PME qui représente les IFD, est une assemblée annuelle de responsables politiques, d'intervenants en développement et d'acteurs du secteur privé qui discutent des modèles de financement des PME réussis et conviennent d'actions à mettre en œuvre afin d'augmenter durablement le financement des PME et de promouvoir un cadre réglementaire et macropolitique moins contraignant pour le commerce.


The syndicate of the issue comprises: Commerzbank, DekaBank, the central asset manager for the Savings Banks Finance Group, and DZ BANK, the German Central Cooperative Bank (Joint Lead Managers); Landesbank Hessen-Thüringen, Landesbank Baden-Württemberg (Senior Co-Lead Managers), Bayerische Landesbank, Deutsche Bank, HSH Nordbank, Landesbank Berlin, Norddeutsche Landesbank Girozentrale, UniCredit, WestLB and WGZ BANK (Co-Lead Managers).

Le syndicat d’émission a pour chefs de file Commerzbank, DekaBank, le gestionnaire central des actifs du groupement des caisses d’épargne, et DZ BANK, le groupe allemand de banques coopératives, pour co-chefs de file Landesbank Hessen-Thüringen et Landesbank Baden-Württemberg et pour autres membres Bayerische Landesbank, Deutsche Bank, HSH Nordbank, Landesbank Berlin, Norddeutsche Landesbank Girozentrale, UniCredit, WestLB et WGZ BANK.


Executive Director of the National Bank of Belgium, in charge of International Cooperation and Financial Stability Member of the Management Committee of the Banking, Finance and Insurance Commission (CBFA), in charge of Banking/Insurance Prudential Policy

Directeur de la Banque nationale de Belgique, responsable de la coopération internationale et de la stabilité financière Membre du comité de direction de la Commission bancaire, financière et des assurances (CBFA), chargé de la politique prudentielle Banques/Assurances


This line of credit is the first EIB project to materialise under the Caribbean Joint Action Plan that the European Investment Bank signed with the Caribbean Development Bank, Finance for Development (“FMO”), the International Finance Corporation and PROPARCO on May 19, 2010 in the Bahamas.

La présente ligne de crédit est le premier projet à se concrétiser au titre du Plan d'action conjoint pour les Caraïbes que la BEI a signé avec la Banque de développement des Caraïbes, l’Agence néerlandaise de financement du développement (FMO), la Société financière internationale (IFC) et PROPARCO le 19 mai 2010 aux Bahamas.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'non-bank financing models' ->

Date index: 2023-12-06
w