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Animal recovery procedures
Animal recovery protocols
Authorised catch
Authorised catch rate
Authorized catch
Black-liquor recovery boiler
Claus process
Energy recovery
Heat recovery
Kraft recovery boiler
Maximum weight
Non recovery
Non recovery of premiums
Per axle weight
Processes to recover sulfur
Soda recovery boiler
Soda recovery unit
Sulfur recovery processes
Sulphur recovery processes
TAC
Total allowable catch
Total authorised catches
Total authorised weight
Total laden weight
Total of recovery pulses
Total pressure recovery factor
Towing weight
Use back-up and recovery software
Use back-up and recovery tools
Use recovery tools
Weight and size

Vertaling van "non-recovery totalling " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
total pressure recovery factor

facteur de récupération de pression d'arrêt


total of recovery pulses

somme des pouls de la phase de récupération


back-up and recovery tools using, use back-up tools | use back-up and recovery software | use back-up and recovery tools | use recovery tools

utiliser des outils de sauvegarde et de récupération


black-liquor recovery boiler | kraft recovery boiler | soda recovery boiler | soda recovery unit

chaudière de récupération de la soude


energy recovery [ heat recovery ]

récupération de l'énergie [ récupération de la chaleur ]


claus process | processes to recover sulfur | sulfur recovery processes | sulphur recovery processes

procédés de récupération du soufre


factors and decision making for animals recovering from a veterinary procedure | factors and decision-making for animals recovering from veterinary procedures | animal recovery procedures | animal recovery protocols

procédures vétérinaires de réveil


non recovery [ non recovery of premiums ]

non-restitution des primes


authorised catch [ authorised catch rate | authorized catch | TAC | total allowable catch | total authorised catches ]

capture autorisée [ TAC | total admissible des captures | total autorisé des captures | total des captures permises ]


weight and size [ maximum weight | per axle weight | total authorised weight | total laden weight | towing weight ]

poids et dimensions [ gabarit | poids maximal | poids par essieu | poids remorquable | poids total autorisé | poids total en charge ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Notes with satisfaction the improvement achieved as regards the number and value of recoveries increased compared to 2012, with 24 recoveries totalling EUR 4,7 million in 2013 compared to 13 recoveries amounting EUR 1,3 million in 2012;

2. note avec satisfaction que des progrès ont été réalisés par rapport à 2012 puisque le nombre et la valeur des recouvrements sont en augmentation, avec 24 recouvrements pour un montant total de 4,7 millions d'euros en 2013, contre 13 recouvrements pour un montant total de 1,3 million d'euros en 2012;


2. Notes with satisfaction the improvement achieved as regards the number and value of recoveries increased compared to 2012, with 24 recoveries totalling EUR 4.7 million in 2013 compared to 13 recoveries amounting EUR 1.3 million in 2012;

2. note avec satisfaction que des progrès ont été réalisés par rapport à 2012 puisque le nombre et la valeur des recouvrements sont en augmentation, avec 24 recouvrements pour un montant total de 4,7 millions d'euros en 2013, contre 13 recouvrements pour un montant total de 1,3 million d'euros en 2012;


In order to rebuild the stock, the new ICCAT recovery plan provides for a graduated reduction in the total allowable catch level from 2007 to 2011, restrictions on fishing within certain areas and time periods, a new minimum size for bluefin tuna, measures concerning sport and recreational fishing activities, farming and fishing capacity measures as well as reinforced control measures and the implementation of the ICCAT scheme of joint international inspection to ensure the effectiveness of the recovery plan.

Pour reconstituer les stocks, le nouveau plan de reconstitution de la CICTA prévoit une réduction progressive du niveau du total admissible des captures (TAC) de 2007 à 2011, des limitations de la pêche dans certaines zones et au cours de certaines périodes, une nouvelle taille minimale pour le thon rouge, des mesures concernant la pêche sportive et de loisir, des mesures relatives à la capacité de pêche et d'élevage, un renforcement des mesures de contrôle et la mise en œuvre du programme d'inspection commune internationale adopté par la CICTA afin d'assurer l'efficacité du plan de reconstitution.


6. Where revenue is generated from the operations referred to in paragraph 2 with a financial contribution from the Fund, the total financial contribution from the Fund shall not exceed the total net costs of emergency and recovery operations borne by the beneficiary State.

6. Au cas où les actions visées au paragraphe 2 bénéficiant d’une contribution financière du Fonds génèrent des recettes, la contribution financière totale du Fonds ne dépasse pas le coût total net des actions d’urgence et de remise en état supporté par l’État bénéficiaire.


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26. Deplores the catastrophic situation regarding the overall recovery rate in this policy group, which in 2009 was 42 % of the EUR 1 266 million outstanding at the end of the 2006 financial year; is particularly concerned at the Court of Auditors' observation that the EUR 121 million recovered in the years 2007-2009 from the beneficiaries represents less than 10 % of total recoveries; finds that situation unacceptable and calls on the Member States to urgently address it; urges the Commission to take all necessary steps in order t ...[+++]

26. déplore le taux global de recouvrement catastrophique dans ce domaine d'action dans la mesure où, en 2009, il représentait 42 % des 1 266 millions d'euros restant à l'expiration de l'exercice financier 2006; est particulièrement sensible à la remarque de la Cour des comptes qui fait observer que les 121 millions d'euros recouvrés entre 2007 et 2009 auprès des bénéficiaires correspondent à moins de 10 % du total des recouvrements; estime que cette situation est inacceptable et demande aux États membres d'y apporter une réponse de toute urgence; invite instamment la Commission à prendre toutes les mesures nécessaires pour mettre en ...[+++]


- The second proposal is that there should be a five-year time-bar on the recovery of sums owed to the Community. This limit could be extended in cases where active steps are being taken to secure recovery. As things stand, there is no general time-limit of a ‘Community’ nature (such a limit exists in certain sectoral regulations e.g. those concerning the Staff Regulations: 5 years, the regulation on the protection of the communities’ financial interests: 4 years). However, there is interference with the national legislation, where the contract refers to national law or where the judge is a national one applying his own law as the law of ...[+++]

- La seconde consiste à prévoir un délai de prescription de cinq ans pour le recouvrement des créances communautaires -ce délai pouvant éventuellement être prolongé en cas de poursuites actives en vue du recouvrement: à l'heure actuelle, il n'y pas de délai général de prescription "communautaire" ( il y a un délai dans certains règlements sectoriels, par exemple en ce qui concerne le statut: 5 ans, le règlement PIF, protection des intérêts financiers: 4 ans, mais il y a interférence avec les droits nationaux applicables, car le contrat fait référence à ce droit national ou parce que le juge saisi est un juge national qui applique sa prop ...[+++]


87. Furthermore, it is clear from subparagraphs (d) to (f) of Article 78(3) and from Articles 83 and 84 of Regulation No 2342/2002 on the rules for the implementation of Articles 71 and 73 of the Financial Regulation that each institution must first attempt to recover Community claims by means of offsetting and that, if (partial or total) recovery is not achieved, it must initiate the procedure for recovery by any other means offered by the law (enforcement of any guarantee lodged in advance, enforcement of a decision secured in accordance with Article 72(2) of the Financial Regulation or enforce ...[+++]

87 En outre, il résulte de l’article 78, paragraphe 3, sous d) à f), et des articles 83 et 84 du règlement n° 2342/2002, relatifs aux modalités d’exécution des articles 71 et 73 du règlement financier, que chaque institution doit recourir au recouvrement des créances communautaires par voie de compensation en priorité et que, faute de récupération (partielle ou totale), elle doit lancer la procédure de récupération par toute autre voie de droit (exécution de garantie préalable, exécution forcée d’un titre en vertu de l’article 72, paragraphe 2, du règlement financier ou exécution d’un titre obtenu par la voie contentieuse).


Total recovery of (part of) end-of-life vehicles exported (F2)

Total valorisation des (parties de) véhicules exportés (exportées) (F2)


Table 4: Total reuse, recovery and recycling (in tonnes per year) of end-of-life vehicles arising in the Member State and treated within or outside the Member State

Tableau 4: Total réutilisation, valorisation et recyclage (en tonnes par an) des véhicules arrivés en fin de vie dans l’État membre et traités dans l’État membre ou en dehors de l’État membre


However, there is a need for further recovery targets and standards for waste streams which have a considerable environmental impact owing to their quantity or hazardousness and which, because of their negative or low value offer no or scarcely any market incentives for recovery, with particular reference to construction and demolition waste (some 22% of total waste) and commercial and industrial waste (some 26% of the total amount of waste and 75% of total hazardous waste).

Cependant, il importe de fixer d'autres objectifs et normes de valorisation pour les flux de déchets qui ont une incidence considérable sur l'environnement en raison de leur quantité ou de leur dangerosité et dont la valorisation ne présente aucun ou pratiquement aucun intérêt en raison de leur valeur négative ou faible, en particulier les déchets de construction et de démolition (environ 22% du total des déchets) et les déchets du secteur commercial et de l'industrie (environ 26% du total des déchets et 75% du total des déchets dangereux).


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