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Anti-retraction latch push-button
Down lock release button
Fixed landing gear
Fixed undercarriage
Fixed-gear
Gear handle release button
Gear retraction
Handle latch flight release button
Kneel-type landing gear
Kneeling-type undercarriage
Landing gear override trigger
Landing gear retracted length
Landing gear retraction
Langing gear lever latch
Lever lock override switch
Main landing gear retraction
Non-retractable landing gear
Non-retracting landing gear
Retractable gear
Retractable landing gear
Retractable undercarriage
Semi-retractable landing gear
Semi-retractable undercarriage

Vertaling van "non-retracting landing gear " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fixed landing gear [ fixed undercarriage | fixed-gear | non-retracting landing gear | non-retractable landing gear ]

atterrisseur fixe [ train fixe | train d'atterrissage fixe ]


kneeling-type undercarriage | kneel-type landing gear | semi-retractable landing gear | semi-retractable undercarriage

train semi-rétractable


retractable landing gear [ retractable undercarriage | retractable gear ]

train escamotable [ train d'atterrissage escamotable | atterrisseur escamotable | train rentrant | train rétractable | train d'atterrissage rentrant | train relevable | train d'atterrissage repliable ]


gear retraction [ landing gear retraction ]

rentrée du train [ rentrée train ]


retractable landing gear | retractable undercarriage

train d'atterrissage escamotable | train d'atterrissage rétractable




semi-retractable landing gear

train d'atterrissage semi-escamotable


anti-retraction latch push-button | handle latch flight release button | down lock release button | gear handle release button | landing gear override trigger | langing gear lever latch | lever lock override switch

commande de surpassement de l'interdiction de rentrée du train


landing gear retracted length

longueur minimale de béquille de semi-remorque


main landing gear retraction

escamotage de l'atterrisseur principal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
DAY or NIGHT — Lowering landing gear, (if fitted), showing steady landing lights and following the intercepting aircraft and, if, after overflying the runway in use or helicopter landing area, landing is considered safe, proceeding to land.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes, suivre l’aéronef intercepteur et si, après le survol de la piste d’atterrissage pour hélicoptère, il est jugé possible d’atterrir en toute sécurité, procéder à l’atterrissage


DAY or NIGHT — Raising landing gear (if fitted) and flashing landing lights while passing over runway in use or helicopter landing area at a height exceeding 300 m (1 000 ft) but not exceeding 600 m (2 000 ft) (in the case of a helicopter, at a height exceeding 50 m (170 ft) but not exceeding 100 m (330 ft)) above the aerodrome level, and continuing to circle runway in use or helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Rentrer le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et faire clignoter les phares d’atterrissage en passant au-dessus de la piste d’atterrissage en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères à une hauteur supérieure à 300 m (1 000 ft), mais inférieure à 600 m (2 000 ft) [dans le cas d’un hélicoptère, à une hauteur supérieure à 50 m (170 ft), mais inférieure à 100 m (330 ft)] au-dessus du niveau de l’aérodrome, et continuer à exécuter des circuits autour de la piste en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères.


DAY or NIGHT — Lowering landing gear (if fitted), showing steady landing lights and overflying runway in use or, if the intercepted aircraft is a helicopter, overflying the helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes et survoler la piste d’atterrissage en service ou, si l’aéronef intercepté est un hélicoptère, survoler l’aire d’atterrissage des hélicoptères.


DAY or NIGHT — If it is desired that the intercepted aircraft follow the intercepting aircraft to an alternate aerodrome, the intercepting aircraft raises its landing gear (if fitted) and uses the Series 1 signals prescribed for intercepting aircraft.

DE JOUR et DE NUIT — S’il désire que l’aéronef intercepté le suive vers un autre aérodrome, l’intercepteur rentre son train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et fait les signaux de la série 1 prescrits pour l’intercepteur.


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On markets on which the merging companies are active at different stages of the supply chain, for example as suppliers of landing gears and wiring systems or related components, the Commission found that the merged entity would not have the ability and/or incentive to foreclose third parties, notably because alternative suppliers and customers would in any event remain available.

Sur les marchés sur lesquels les entreprises parties à la concentration exercent des activités à différentes étapes de la chaîne d'approvisionnement, par exemple en tant que fournisseurs de trains d'atterrissage et de systèmes de câblage ou d'éléments connexes, la Commission a constaté que l'entité issue de la concentration n'aurait pas la capacité et/ou la tentation d'évincer des tiers, notamment parce qu'il subsisterait, en tout état de cause, d'autres fournisseurs et clients.


(ii) if the aircraft employs retractable landing gear, the position of the landing gear;

(ii) la position du train d’atterrissage lorsque l’aéronef utilise un train escamotable;


Actual competition between the landing gear suppliers does not seem likely to diminish, in view of the considerable buying power of the major customers of the continuing emergence of potential competition, and of the non-tranparent character of the competitive bidding process for new long-term contracts.

La concurrence actuelle dans le domaine des trains d'atterrissage ne semble pas prête à diminuer en raison du pouvoir d'achat considérable des principaux clients, de l'ouverture permanente de la concurrence et du caractère non transparent des procédures d'appels d'offres pour les nouveaux contrats à long terme.


SNECMA and TI will transfer their existing activities in the aircraft landing gear sector to the joint venture, to be called Messier-Dowty International Ltd. MD will be a full self-financing entity with its own research and development, design, manufacturing marketing, sales and product support capabilities.

SNECMA et TI transfereront leurs activités existantes dans le domaine des trains d'atterrissage pour avion à la compagnie commune MESSIER-DOWTY Internationl LTD (MD). MD sera une entité auto-financée responsable de ses propres recherches, du développement, de la fabrication et de la vente de ses produits.


Although the largest landing gear suppliers may be expected to account for a large share of the global market, there would be no possibility that the current operation would increase the risk of oligopolistic dominance.

Bien que les principaux fabricants de trains d'atterrissage représentent une large part du marché global, il n'y aura pas de possibilité avec cette fusion d'augmenter le risque de dominance oligopolistique.


Several large aircraft manufacturers are indicated to the Commission that they expect new landing gear competitors to emerge in the medium to long- term, in Japan or Eastern Europe, for example.

Plusieurs fabricants de gros porteurs ont indiqué à la Commission qu'ils envisageaient l'émergence de nouveaux fournisseurs de trains d'atterrissage à moyen et à long terme au Japon et en Europe de l'Est par exemple.


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