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@
A.
Act not subject to a penalty
At sign
At symbol
Coasting Trade and Commercial Marine Activities Act
Commercial a
Commercial at
Commercial law
Commercial legislation
Commercial money laundering
Commercial symbol
Commercial-scale
Conduct not subject to a penalty
Exempted act
Industrial scale
Mercantile symbol
Money laundering on a commercial scale
Non-punishable act
Non-punishable conduct
Not applicable
On a commercial scale
On an industrial scale
Professional money laundering

Vertaling van "not a commercial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
commercial at | @ | commercial a | commercial symbol | mercantile symbol | at symbol | at sign

a commercial | @


Coasting Trade and Commercial Marine Activities Act [ An Act respecting the use of foreign ships and non-duty paid ships in the coasting trade and in other marine activities of a commercial nature ]

Loi sur le cabotage et les activités commerciales maritimes [ Loi concernant l'utilisation de navires étrangers et de navires non dédouanés pour le cabotage et d'autres activités maritimes de nature commerciale ]


Exchange of Notes constituting a Commercial Modus Vivendi to regulate Commercial Relations between the two countries

Échange de Notes constituant un modus vivendi commercial pour régler les échanges commerciaux entre les deux pays


commercial money laundering | money laundering on a commercial scale | professional money laundering

blanchiment d'argent par métier


commercial-scale | industrial scale | on a commercial scale | on an industrial scale

à l'échelle industrielle


Election to Treat the Tax Exempt Supply of Real Property By Way of Sale by an Individual or Trust as a Taxable Supply [ Election to Treat Supply of Real Property as a Commercial Activity ]

Choix visant à faire considérer la fourniture d'un immeuble par vente effectuée par un particulier ou une fiducie comme fourniture taxable [ Choix visant à faire considérer la fourniture d'un immeuble comme une fourniture taxable ]


commercial law [ commercial legislation ]

droit commercial [ législation commerciale ]


act not subject to a penalty | non-punishable act | exempted act | conduct not subject to a penalty | non-punishable conduct

acte non punissable




Do not spray on a naked flame or any incandescent material.

Ne pas vaporiser vers une flamme ou un corps incandescent.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The directive defines 2 specific categories of commercial practice as particularly unfair: misleading commercial practices (by action or omission) and aggressive commercial practices

La directive définit deux catégories précises de pratiques commerciales particulièrement déloyales: les pratiques commerciales trompeuses (par action ou par omission) et les pratiques commerciales agressives


The Commission doubts whether at least some of the activities performed by the non-commercial entities concerned could be considered as commercial and may be in competition with commercial service providers.

Elle se demande si certaines des activités exercées par les entités non commerciales concernées pourraient être considérées comme des activités commerciales et donc être en concurrence avec celles des prestataires de services commerciaux.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005L0029 - EN - Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market and amending Council Directive 84/450/EEC, Directives 97/7/EC, 98/27/EC and 2002/65/EC of the European Parliament and of the Council and Regulation (EC) No 2006/2004 of the European Parliament and of the Council (‘Unfair Commercial Practices Directive’) (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2005/29/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 11 May 2005 // concerning unfair business-to ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005L0029 - EN - Directive 2005/29/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2005 relative aux pratiques commerciales déloyales des entreprises vis-à-vis des consommateurs dans le marché intérieur et modifiant la directive 84/450/CEE du Conseil et les directives 97/7/CE, 98/27/CE et 2002/65/CE du Parlement européen et du Conseil et le règlement (CE) n° 2006/2004 du Parlement européen et du Conseil («directive sur les pratiques commerciales déloyales») (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DIRECTIVE 2005/29/CE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 11 mai 2005 // relative aux ...[+++]


The general prohibition is elaborated by rules on the two types of commercial practices which are by far the most common, namely misleading commercial practices and aggressive commercial practices.

Cette interdiction générale est développée par les règles relatives aux deux types de pratiques commerciales de loin les plus nombreuses, à savoir les pratiques commerciales trompeuses et les pratiques commerciales agressives.


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‘business-to-consumer commercial practices’ (hereinafter also referred to as commercial practices) means any act, omission, course of conduct or representation, commercial communication including advertising and marketing, by a trader, directly connected with the promotion, sale or supply of a product to consumers.

«pratiques commerciales des entreprises vis-à-vis des consommateurs» (ci-après également dénommées «pratiques commerciales»): toute action, omission, conduite, démarche ou communication commerciale, y compris la publicité et le marketing, de la part d'un professionnel, en relation directe avec la promotion, la vente ou la fourniture d'un produit aux consommateurs.


Member States will be allowed to differentiate between commercial and non-commercial diesel, which will allow them, for example, to provide for a lower rate of duty on commercial diesel, as long as the minimum levels set by the Directive are observed and as long as the rate for commercial diesel does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003.

La directive comporte des dispositions spécifiques régissant la taxation du gazole professionnel, afin de limiter les distorsions de concurrence auxquelles font face les transporteurs routiers. Les États membres seront autorisés à distinguer le gazole professionnel du gazole non professionnel, ce qui leur permettra, par exemple, de fixer un taux d'imposition moins élevé pour le gazole professionnel, dès l'instant où les niveaux minimaux définis par la directive sont respectés et où le taux applicable au gazole professionnel n'est pas inférieur au taux national d'imposition en vigueur au 1er janvier 2003.


(30) The sending of unsolicited commercial communications by electronic mail may be undesirable for consumers and information society service providers and may disrupt the smooth functioning of interactive networks; the question of consent by recipient of certain forms of unsolicited commercial communications is not addressed by this Directive, but has already been addressed, in particular, by Directive 97/7/EC and by Directive 97/66/EC; in Member States which authorise unsolicited commercial communications by electronic mail, the setting up of appropriate industry filtering initiatives should be encouraged and facilitated; in additio ...[+++]

(30) L'envoi par courrier électronique de communications commerciales non sollicitées peut être inopportun pour les consommateurs et pour les fournisseurs de services de la société de l'information et susceptible de perturber le bon fonctionnement des réseaux interactifs. La question du consentement du destinataire pour certaines formes de communication commerciale non sollicitée n'est pas traitée dans la présente directive, mais a déjà été traitée, en particulier, dans la directive 97/7/CE et dans la directive 97/66/CE. Dans les États membres qui autorisent l'envoi par courrier électronique de communications commerciales non sollicitées ...[+++]


The UTC group includes Otis (elevators, escalators walkways and shuttle systems); Pratt Whitney (commercial and military jet engines, rocket engines and space propulsion systems); UTC Flight Systems (flight and fleet control systems and propellers for commercial aircraft and commercial and military helicopters); UT Automotive (car components and systems); Carrier (heating, ventilation and air conditioning (HVAC) equipment for commercial, industrial and residential buildings); and turbo Power and Marine (industrial gas turbines).

Le groupe UTC inclut Otis (ascenseurs, éscaliers roulants et systèmes de navette); Pratt et Whitney (réacteurs commerciaux et militaires, moteurs-fusées et systèmes de propulsion dans l'espace); Flight Systems UTC (systèmes et propulseurs de contrôle de vol et de flotte pour les avions commerciaux et les hélicoptères commerciaux et militaires); UT Automotive (composants et systèmes de voiture); Carrier (chauffage, ventilation et climatisation (HVAC) pour les bâtiments commerciaux, industriels et résidentiels); et Turbo Power and Marine (turbines industrielles à gaz).


Since military and commercial aeronautics technology are so closely related to one another, the commercial branch has been able to derive substantial crossover commercial benefits through the continual transfer of military technology for civil purposes.

Puisque les technologies militaire et commerciale sont très étroitement liées dans le secteur aéronautique, le secteur civil a pu retirer des avantages commerciaux substantiels du transfert permanent des technologies militaires à des fins civiles.


Transparency and understanding of commercial activity - A programme of action led by the Community's Statistical Office to provide for the first time a reliable and comparable set of statistics on the commercial sector in the Community; - creating reliable sources of reference on national and Community rules and regulations affecting commerce; - improving the level of understanding and debate on distributive issues, both by means of the Commission's in-house research and within university and other research centres specializing in c ...[+++]

2. Transparence et connaissance de l'activité commerciale - un programme d'action dirigé par l'Office Statistique des Communautés Européennes (OSCE) et dont l'objet sera d'élaborer, pour la première fois, des données quantitatives fiables et comparables sur le secteur commercial dans la Communauté; - la mise en place de sources d'information fiables sur les dispositions législatives et réglementaires régissant le commerce au niveau national et communautaire; - l'amélioration de la connaissance et du débat sur les problèmes du secteu ...[+++]




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'not a commercial' ->

Date index: 2023-12-13
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