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ATN grammar
Alcoholic hallucinosis
Augmented transition network grammar
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Issue of notes on a roll-over basis underwriting
Jealousy
On a structured note basis
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Structured bond
Structured note

Vertaling van "on a structured note basis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
on a structured note basis

sur la base d'un billet en bonne et due forme


issue of notes on a roll-over basis underwriting

émission de billets à ordre sur acceptations renouvelées




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as man ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Exchange of Notes respecting the Waiving on a Reciprocal Basis of Non-Immigrant Visa Fees

Échange de Notes concernant la renonciation réciproque aux dro its payables pour les visas de non immigrants


ATN grammar | augmented transition network grammar | ATN grammar,ATN grammars serve as the basis for natural-language interfaces to database systems and have been used for modeling discourse structure and natural-language generation [Abbr.]

grammaire de réseau de transition augmentée | grammaire RTA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Many market practitioners argue that it is more expensive and restrictive to manage a UCITS fund than to sell other types of investment product – such as (unit-linked) life insurance or structured notes and certificates.

De nombreux acteurs du marché font valoir que la gestion d'un fonds OPCVM est plus onéreuse et restrictive que la vente d'autres types de produits d'investissement, tels que l'assurance-vie (en unités de compte) ou les obligations et certificats structurés.


Given the unique structure and role of the ERC as a science-led funding body the implementation and management of the activities of the ERC will be reviewed and evaluated on an ongoing basis with the full involvement of the Scientific Council to assess its achievements and to adjust and improve procedures and structures on the basis of experience.

Étant donné la structure spécifique et le rôle du CER en tant qu'organe de financement à direction scientifique, l'exécution et la gestion des activités du CER seront examinées et évaluées en permanence, associant pleinement le Conseil scientifique pour en dresser le bilan et adapter et améliorer les procédures et les structures sur la base de l'expérience.


35. Notes that some progress has been made regarding the North, particularly with the election of mayors through Kosovo-wide elections and the increased number of EU-funded projects in the North; stresses, however, the need to proceed with the establishment of the Association of Serbian Municipalities, which should further lessen the need for parallel structures; notes at the same time that further continuous efforts will be needed to bring the ethnic Albanian and Serbian communities closer together; calls for a joint solution to the problem of the Mit ...[+++]

35. observe les progrès réalisés dans le nord, notamment l'élection de maires par un processus électoral national et la hausse du nombre de projets dans le nord financés par l'Union; souligne toutefois la nécessité de mettre en place l'association des municipalités serbes, qui devrait contribuer à priver de leur utilité les structures parallèles; note par ailleurs qu'il conviendra de redoubler d'efforts pour rapprocher les communautés ethniques albanaise et serbe; plaide pour la recherche d'une solution commune au problème du pont de Mitrov ...[+++]


35. Notes that some progress has been made regarding the North, particularly with the election of mayors through Kosovo-wide elections and the increased number of EU-funded projects in the North; stresses, however, the need to proceed with the establishment of the Association of Serbian Municipalities, which should further lessen the need for parallel structures; notes at the same time that further continuous efforts will be needed to bring the ethnic Albanian and Serbian communities closer together; calls for a joint solution to the problem of the Mit ...[+++]

35. observe les progrès réalisés dans le nord, notamment l'élection de maires par un processus électoral national et la hausse du nombre de projets dans le nord financés par l'Union; souligne toutefois la nécessité de mettre en place l'association des municipalités serbes, qui devrait contribuer à priver de leur utilité les structures parallèles; note par ailleurs qu'il conviendra de redoubler d'efforts pour rapprocher les communautés ethniques albanaise et serbe; plaide pour la recherche d'une solution commune au problème du pont de Mitrov ...[+++]


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35. Notes that some progress has been made regarding the North, particularly with the election of mayors through Kosovo-wide elections and the increased number of EU-funded projects in the North; stresses, however, the need to proceed with the establishment of the Association of Serbian Municipalities, which should further lessen the need for parallel structures; notes at the same time that further continuous efforts will be needed to bring the ethnic Albanian and Serbian communities closer together; calls for a joint solution to the problem of the Mit ...[+++]

35. observe les progrès réalisés dans le nord, notamment l'élection de maires par un processus électoral national et la hausse du nombre de projets dans le nord financés par l'Union; souligne toutefois la nécessité de mettre en place l'association des municipalités serbes, qui devrait contribuer à priver de leur utilité les structures parallèles; note par ailleurs qu'il conviendra de redoubler d'efforts pour rapprocher les communautés ethniques albanaise et serbe; plaide pour la recherche d'une solution commune au problème du pont de Mitrov ...[+++]


4. Notes that the Court of Auditors highlighted some uncertainties on how the internal auditing function would be carried out, following a change to the Agency’s auditing structures; notes the response from the Agency, which expects to appoint its Internal Control Coordinator at an early date;

4. note que la Cour des comptes a fait état d'incertitudes quant à la bonne tenue d'un contrôle d'audit interne, suite au changement de structure opéré par l'agence dans ce domaine; prend bonne note de la réponse de l'agence qui compte nommer son coordinateur des contrôles internes dans les plus brefs délais;


3. Commends the inclusion of civil society representatives in the negotiation structures; notes, nevertheless, the call by civil society organisations for the government to demonstrate the maximum possible transparency throughout the negotiating and accession process, including by engaging a broader selection of organisations in the working groups and conducting extensive nationwide consultations;

3. se félicite de l'inclusion de représentants de la société civile dans les structures de négociation; prend toutefois note de la demande adressée par les organisations de la société civile au gouvernement afin qu'il fasse preuve de la plus grande transparence possible tout au long du processus de négociation et d'adhésion, notamment en impliquant un large éventail d'organisations dans les groupes de travail et en menant des consultations étendues à l'échelle nationale;


Pursuant to the first subparagraph of Article 8(2) of Regulation (EC) No 1083/2006 the NUTS level II regions totally covered by Objective 1 in 2006 under Article 3 of Council Regulation (EC) No 1260/1999 of 21 June 1999 laying down general provisions on the Structural Funds whose nominal per capita gross domestic product (GDP) level, measured and calculated according to Article 5(1) of Regulation (EC) No 1083/2006, will exceed 75 % of the average GDP of the EU 15 shall be eligible, on a transitional and specific basis ...[+++]

L’article 8, paragraphe 2, premier alinéa, du règlement (CE) no 1083/2006 dispose que les régions de niveau NUTS 2 couvertes en totalité par l’objectif no 1 en 2006 au titre de l’article 3 du règlement (CE) no 1260/1999 du Conseil du 21 juin 1999 portant dispositions générales sur les Fonds structurels dont le PIB nominal par habitant, mesuré et calculé conformément à l’article 5, paragraphe 1, du règlement (CE) no 1083/2006, dépassera 75 % du PIB moyen de l’Union européenne à 15, sont éligibles, sur une base transitoire et spécifique ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006D0597 - EN - 2006/597/EC: Commission Decision of 4 August 2006 drawing up the list of regions eligible for funding from the Structural Funds on a transitional and specific basis under the Regional competitiveness and employment objective for the period 2007-2013 (notified under document number C(2006) 3480) - COMMISSION DECISION // (2006/597/EC)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006D0597 - EN - 2006/597/CE: Décision de la Commission du 4 août 2006 établissant la liste des régions éligibles à un financement par les Fonds structurels sur une base transitoire et spécifique au titre de l’objectif compétitivité régionale et emploi pour la période de 2007 à 2013 [notifiée sous le numéro C(2006) 3480] - DÉCISION DE LA COMMISSION // établissant la liste des régions éligibles à un financement par les Fonds structurels sur une base transitoire et spécifique au ti ...[+++]


On the basis of a Commission proposal, amendments [17] were introduced on the legal basis of Article 299(2) of the Treaty which allow the seven outermost regions and in particular the four French overseas departments covered by Objective 1 access to higher rates of part-financing from the Structural Funds (for infrastructures and productive investments) than those provided for in the Regulations concerned.

Suite à une proposition de la Commission, des modifications [17] ont été introduites sur la base juridique des articles 299-2 du Traité qui permettent aux sept régions ultrapériphériques, et en particulier aux quatre départements d'Outre-mer français de l'objectif 1, d'avoir accès à des taux de cofinancement des Fonds structurels plus élevés (pour les infrastructures et les investissements productifs) que ceux prévus dans les règlements mentionnés.




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Date index: 2022-05-03
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