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Administer diplomatic disaster management
Aid to catastrophe victims
Aid to disaster victims
Apply diplomatic crisis management
Area prone to natural disasters
DPPA
DPPC
Disaster Prevention and Preparedness Agency
Disaster Prevention and Preparedness Commission
Disaster coordinator
Disaster preparedness coordinator
Disaster-prone area
Ecocatastrophe
Ecological disaster
Emergency preparedness coordinator
Emergency response coordinator
Environmental disaster
Handle diplomatic crisis management
Man-made catastrophe
Man-made disaster
Natural catastrophe
Natural disaster
Operate in crisis areas
Perform in crisis areas
RRC
Relief and Rehabilitation Commission
Utilise diplomatic disaster management
Work in crises areas
Work in disaster areas

Traduction de «one maritime disaster » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid to disaster victims [ aid to catastrophe victims ]

aide aux sinistrés [ aide aux victimes de catastrophes ]


Definition: Experience carrying a threat for the child's future, such as a kidnapping, natural disaster with a threat to life, injury with a threat to self-image or security, or witnessing a severe trauma to a loved one.

Définition: Expérience comportant une menace pour l'avenir de l'enfant, telle qu'un enlèvement, une catastrophe naturelle où la vie est menacée, une blessure mettant en danger l'image de soi ou le sentiment de sécurité, ou la survenue d'un traumatisme grave chez une personne aimée.


administer diplomatic disaster management | utilise diplomatic disaster management | apply diplomatic crisis management | handle diplomatic crisis management

appliquer la gestion de crises diplomatiques


ecocatastrophe | ecological disaster | environmental disaster

catastrophe écologique | écocatastrophe


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Disaster Prevention and Preparedness Agency | Disaster Prevention and Preparedness Commission | DPPC | Relief and Rehabilitation Commission | DPPA [Abbr.] | RRC [Abbr.]

Agence de prévention et de prévoyance des catastrophes | Commission de prévention et de planification préalable en cas de catastrophe | Commission de secours et de réadaptation | Commission de secours et de réhabilitation | Commission éthiopienne d’aide et de réhabilitation | Office de prévention des catastrophes et de planification préalable | Relief and Rehabilitation Commission | DPCC [Abbr.] | DPPA [Abbr.] | R.R.C. [Abbr.] | RRC [Abbr.]


area prone to natural disasters | disaster-prone area

zone sujette à des catastrophes naturelles


man-made disaster [ man-made catastrophe ]

désastre d'origine humaine [ catastrophe d'origine humaine ]


natural disaster [ natural catastrophe ]

désastre naturel [ catastrophe naturelle ]


operate in crisis areas | perform in crisis areas | work in crises areas | work in disaster areas

travailler dans des zones de crise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters ...[+++]

Ces systèmes comprennent: le système d’échange d’informations maritimes de l’Union, SafeSeaNet, fournissant des services maritimes intégrés[8] entre autres pour le suivi du trafic (connaissance de la situation) et pour veiller à la mise en œuvre de la législation européenne, hébergé par l’Agence européenne pour la sécurité maritime (EMSA) et géré par la DG Mobilité et transports de la Commission (MOVE) conjointement avec les États membres de l’UE/EEE au sein du groupe de pilotage de haut niveau[9]; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) facilitant les communications lors d'incidents et catastrophes maritim ...[+++]


These systems include: SafeSeaNet, a Union maritime traffic monitoring and information system for EU-waters, managed by EMSA, to ensure the implementation of EU legislation; the Common Emergency and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitarian Aid (ECHO); the Vessel Monitoring System, managed by EFCA and Member States, supporting the Common Fisheries Policy; the Maritime Surveillance network (MARSUR) managed by EDA supp ...[+++]

Ces systèmes comprennent: SafeSeaNet, un système européen de suivi de la circulation maritime et d'information en la matière pour les eaux de l'UE, géré par l'AESM, afin de garantir l'application de la législation de l'UE; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) qui facilite les communications lors des incidents et catastrophes maritimes, géré par la direction générale à l'aide humanitaire (ECHO) de la Commission; le système de surveillance des navires, géré par l'ACCP et les États membres, qui soutient la politique commune de la pêche; le réseau de surveillance maritime (MARSUR), géré par l'AED, qui sout ...[+++]


In its Resolution of 21 November 2002 on the ‘Prestige’ oil tanker disaster off the coast of Galicia (8), the European Parliament called for stronger measures that can enter into force more rapidly, and stated that this new disaster has again underlined the need for effective action at international and Union level in order to significantly improve maritime safety.

Dans sa résolution du 21 novembre 2002 sur la catastrophe du pétrolier Prestige au large des côtes de Galice (8), le Parlement européen s’est prononcé en faveur de mesures plus énergiques pouvant entrer en vigueur plus rapidement et a déclaré que cette nouvelle catastrophe soulignait une fois de plus la nécessité de prendre des mesures efficaces au niveau international et au niveau de l’Union pour renforcer significativement la sécurité maritime.


A new arsenal of laws to protect Europeans from maritime disasters will now, finally, see the light of day, providing, in particular, for systematic inspections of the most antiquated ships, compulsory insurance to compensate the victims of ecological disasters, and also audits on the flags of European countries, which, as we know, are still far too often flags of convenience.

Un nouvel arsenal de lois protégeant les Européens contre les catastrophes maritimes va pouvoir enfin voir le jour. Sont notamment prévus des inspections systématiques des navires les plus vétustes, ou encore des assurances obligatoires pour indemniser les victimes des catastrophes écologiques, mais aussi des audits sur les pavillons des pays européens, pavillons, on le sait, trop souvent encore de complaisance.


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In the wake of these disasters, European citizens angered by such maritime disasters had the right to expect politicians to respond firmly and vigorously to put a stop to irresponsible behaviour.

Après ces catastrophes, les citoyens européens excédés par les catastrophes en mer étaient en droit d’attendre une réaction ferme et vigoureuse des politiques pour faire cesser les comportements irresponsables.


A maritime disaster such as the ‘Erika’ shipwreck would have a catastrophic effect.

Une catastrophe maritime telle que le naufrage de l’Erika aurait des conséquences désastreuses.


I believe that, even with the directive on maritime disasters, we can reach a sensible compromise which will be practicable and will make a contribution to a reduction in the likelihood of occurrence of further maritime disasters and perhaps to a thorough re-examination, including of the technical aspects.

Je suis convaincu que, même pour la directive sur les catastrophes maritimes, nous pouvons aboutir à un compromis sensé, pratique et susceptible de contribuer tant à la réduction du risque de nouvelles catastrophes maritimes que, peut-être, à un réexamen complet du sujet, en ce compris ses aspects techniques.


It enabled us to fulfil our responsibilities with regard to the political control of a disaster of a European nature and carry out the task of promoting a genuine European maritime transport policy, because technical and professional investigation and analysis of accidents and incidents – including maritime disasters – are essential in order to prevent them from happening again.

Elle nous a permis d’assumer nos responsabilités s’agissant d’assurer le contrôle politique d’une catastrophe d’envergure européenne. Elle nous a également permis de continuer à promouvoir une authentique politique européenne en matière de transport maritime, étant donné que les enquêtes et analyses techniques et professionnelles en cas d’accident ou d’incident - dont les catastrophes maritimes - sont indispensables pour éviter que ceux-ci ne se répètent.


A. conscious of the continuing need of Europe's citizens to be protected against the risks linked with terrorist attacks (such as nuclear, radiological, chemical and biological, attacks in public spaces, etc.) but also with natural disasters (such as earthquakes, floods, fires, forest fires), with technological disasters (such as Seveso, maritime disasters, transport accidents), as well as with health and other crises (e.g., pandemics), in the context of an integrated European strategy, given that such events not ...[+++]

A. conscient de la nécessité de protéger à tout moment les citoyens européens contre les risques liés à des attaques terroristes (nucléaires, radiologiques, chimiques et biologiques, dans des espaces publics, etc.) mais aussi à des catastrophes naturelles (séismes, inondations, incendies, feux de forêt), à des catastrophes technologiques (du type de celle de Seveso, catastrophes maritimes, accidents de transport), ainsi qu'à des crises sanitaires ou autres (pandémies, par exemple), dans le cadre d'une stratégie européenne intégrée, p ...[+++]


Apart from the area of marine pollution, where the European Maritime Safety Agency keeps available EU pollution response vessels at the request of the affected country to complement its national resources, the response to other types of disasters, such as floods and forest fires, which are the most frequent disasters that hit Member States, can only come from national sources at present.

À l’exception du domaine de la lutte contre la pollution en mer, où l’Agence européenne pour la sécurité maritime tient des navires d’intervention anti-pollution communautaires à la disposition des pays touchés qui souhaitent compléter leurs ressources nationales, la réponse à d’autres types de catastrophes, tels que les inondations ou les incendies de forêts – les catastrophes les plus courantes dans les États membres – n’est actuellement assurée que par les États.


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