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Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
ISM Code
International Safety Management Code
Monitoring ship propulsion system
Operate ship propulsion system
Profit from the operation of ship under foreign flag
Protecteur class operational support ship
Ship propulsion system monitoring
Ship propulsion system operation
ShipBO
Shipbuilding Ordinance
Shipping operations manager
Shipping traffic coordinator
Traffic coordinator
Vessel operations coordinator

Traduction de «operated by shipping » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


ship propulsion system monitoring | ship propulsion system operation | monitoring ship propulsion system | operate ship propulsion system

faire fonctionner le système de propulsion d'un navire


shipping operations manager | shipping traffic coordinator | traffic coordinator | vessel operations coordinator

coordinateur d'opérations navires | coordinateur d'opérations navires/coordinatrice d'opérations navires | coordinatrice d'opérations navires


profit from the operation of ship under foreign flag

bénéfice d'exploitation de navire battant pavillon étranger


International Management Code for the safe operation of ships and for pollution prevention | International Safety Management Code | ISM Code

Code international de gestion de la sécurité | Code international de gestion pour la sécurité de l'exploitation des navires et la prévention de la pollution | Code ISM


International Management Code for the Safe Operation of Ships and for Pollution Prevention

Code international de gestion pour la sécurité de l'exploitation des navires et la prévention de la pollution


RADHAZ to ships personnel during helicopter and VSTOL aircraft operations on ships

Dangers dûs aux rayonnements radio et radar auxquels sont exposés les personnels des navires au cours des opérations effectuées avec des hélicoptères et des aéronefs à décollage court/vertical à bord de bâtiments


Protecteur class operational support ship

pétrolier ravitailleur d'escadre de la classe Protecteur


Agreement between the government of Canada and the government of the Republic of Chile for the avoidance of double taxation of income from the operation of ships and aircraft

Accord entre le gouvernement du Canada et le gouvernement de la République du Chili tendant à éviter la double imposition sur les revenus provenant de l'exploitation des transports maritime et aérien


Ordinance of 14 March 1994 on the Construction and Operation of Ships and Installations of Public Navigation Companies | Shipbuilding Ordinance [ ShipBO ]

Ordonnance du 14 mars 1994 sur la construction et l'exploitation des bateaux et des installations des entreprises publiques de navigation | Ordonnance sur la construction des bateaux [ OCB ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It incorporates the ‘International management code for the safe operations of ships and for pollution prevention’ ( ISM Code) in the EU.

Il intègre le «code international de gestion pour la sécurité de l’exploitation des navires et la prévention de la pollution» ( code ISM) dans l’Union européenne (UE).


APL provides six weekly services to/from the EEA (operating 12 ships), with direct port calls in 9 countries.

APL effectue six trajets hebdomadaires à destination/au départ de l’EEE (exploitant 12 navires), avec des escales directes dans 9 pays.


CMA CGM operates 170 shipping lines on the main commercial trade routes. CMA CGM is a member of the O3 Alliance, with UASC and CSCL.

Il exploite 170 lignes maritimes sur les principaux axes d’échanges commerciaux. CMA CGM est membre de l’alliance O3 avec UASC et CSCL.


1. As regards the application of subparagraph (i) of paragraph 1 of Article 3 and of Article 8 of the Convention, the terms “transport by a ship” or “operation of ships” means the operation of a ship on a voyage by voyage basis.

1. En ce qui concerne l’application de l’alinéa i) du paragraphe 1 de l’article 3 et l’article 8 de la Convention, les expressions « transport effectué par un navire » ou « exploitation de navires » désignent l’exploitation voyage par voyage d’un navire.


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34. Every ship shall have on board the number of radio operators that is required by the Crewing Regulations, and the radio operators shall hold the qualifications for operating a ship station prescribed in those Regulations.

34. Tout navire doit avoir à bord le nombre d’opérateurs radio qui est prévu au Règlement sur l’armement en équipage des navires et les opérateurs radio doivent posséder les qualifications qui y sont prévues pour utiliser une station de navire.


(Return tabled) Question No. 1141 Hon. John McKay With regard to the National Shipbuilding Procurement Strategy: (a) what are the details of the winning bids submitted by Seaspan and Irving Shipbuilding; (b) why were the winning bids not asked to submit cost estimates for any of the vessels; (c) where did the government’s original $33 billion estimate come from and how was it calculated; (d) have cost estimates been discussed with the winning bidders subsequent to the awarding of the contracts; (e) which companies, if any, has the government contacted or been contacted by, regarding contracts relating to the winning bids; (f) does t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1141 M. McKay (Scarborough—Guildwood): En ce qui concerne la Stratégie nationale d’approvisionnement en matière de construction navale: a) quels sont les détails des soumissions retenues présentées par Seaspan et Irving Shipbuilding; b) pourquoi n’a-t-on pas demandé à ce que les soumissions retenues présentent les estimations de coûts pour les navires; c) d’où provient l’estimation de départ de 33 milliards de dollars du gouvernement, et comment a-t-elle été calculée; d) a-t-on discuté des estimations de coûts avec les soumissionnaires retenus à la suite de l’octroi des contrats; e) le cas échéant, ...[+++]


Legal acts of the Union on passenger rights should take into account the needs of passengers, in particular those of disabled persons and persons with reduced mobility, to use different transport modes and to transfer smoothly between different modes, subject to the applicable safety regulations for the operation of ships.

Les actes juridiques de l’Union en matière de droits des passagers devraient tenir compte des besoins des passagers, notamment de ceux des personnes handicapées et des personnes à mobilité réduite, qui doivent utiliser différents modes de transports et disposer de correspondances commodes entre ceux-ci, sous réserve des règles de sécurité applicables à l’exploitation des navires.


Similarly for a ship or vessel that committed a violation, liability to an AMP may be imposed on a director or officer of a corporation that owns or operates the ship or vessel, if that director or officer directed or influenced the corporation’s policies that resulted in the violation (section 8(2)); as well, liability may be imposed on the owner, operator master or chief engineer of the ship or vessel, if that person was involved in the violation (section 8(3)).

De la même façon, lorsqu’un navire ou un bâtiment a commis une violation, les dirigeants ou administrateurs de la personne morale propriétaire ou exploitante du bâtiment ou du navire, qui ont dirigé ou influencé ses orientations ou ses activités à l’origine de la violation, s’exposent à une pénalité (par. 8(2)); en outre, le propriétaire, l’exploitant, le capitaine ou le mécanicien chef du navire ou du bâtiment s’expose à une pénalité s’il a participé à ladite violation (par. 8(3)).


(a)the offloading to shore of waste, including waste water and residues, generated by the normal operation of ships and offshore platforms, provided that such waste is subject to the requirements of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (Marpol 73/78), or other binding international instruments.

a)le déchargement à terre de déchets produits par le fonctionnement normal des navires et des plates-formes off shore, y compris les eaux résiduaires et les résidus, pour autant que ceux-ci sont régis par la convention internationale pour la prévention de la pollution par les navires, de 1973, modifiée par le protocole de 1978 y relatif (Marpol 73/78), ou d'autres instruments internationaux contraignants.


The navy only has two operational support ships left, making it impossible to sustain a task group in the Indian Ocean and still support our ships in the Atlantic and Pacific Oceans.

Il ne reste à la marine que deux navires de soutien opérationnel. Il sera donc impossible de soutenir un groupe opérationnel dans l'océan Indien tout en appuyant nos navires dans les océans Atlantique et Pacifique.


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