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Arrange advice to technical operating staff
CFFO
Cable TV operator
Cable TV provider
Cable broadcaster
Cable operator
Cable provider
Cable television operator
Cablecaster
Cash earnings
Cash flow
Cash flow from operating activities
Cash flows
Cash flows from operating activities
Cash flows from operations
Cash from operations
Cash provided by operating activities
Cash provided by operations
Cash used in operations
Contribute advice to technical operating staff
FFO
Funds from operations
Furnish advice to technical operating staff
Net cash flows provided by operating activities
OS provider
OSP
Official Residences Act
Operating cash flows
Operator service provider
Prime Minister's Residence Act
Provide advice to technicians
Service provider portability
Transferability between operators

Vertaling van "operations would provide " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cash provided by operations | cash earnings | cash flow | cash flows | cash flows from operating activities | cash flows from operations | cash from operations | cash provided by operating activities | CFFO | funds from operations | net cash flows provided by operating activities | operating cash flows

flux de trésorerie provenant des activités d'exploitation | rentrées nettes liées aux activités d'exploitation | MBA | marge brute d'autofinancement | fonds autogénérés | flux de trésorerie liés aux activités d'exploitation | flux de trésorerie d'exploitation | capacité d'autofinancement | CAF


cash provided by operations [ cash provided by operating activities | cash flows from operations | cash flows from operating activities | cash from operations | cash earnings | funds from operations ]

flux de trésorerie provenant des activités d'exploitation [ flux de trésorerie d'exploitation | rentrées nettes liées aux activités d'exploitation ]


operator service provider | OS provider | OSP [Abbr.]

fournisseur de services d'opérateur


arrange advice to technical operating staff | furnish advice to technical operating staff | contribute advice to technical operating staff | provide advice to technicians

conseiller des techniciens


cable television operator | cable TV operator | cable operator | cable provider | cable broadcaster | cablecaster

câblodistributeur | entreprise de câblodistribution | câblodiffuseur | câblo-opérateur | opérateur de réseau câblé | télédistributeur | câblo


Official Residences Act [ Prime Minister's Residence Act | An Act to provide for the operation and maintenance of official residences | An Act to provide for the operation and maintenance of a residence for the Prime Minister of Canada ]

Loi sur les résidences officielles [ Loi sur la résidence du premier ministre | Loi pourvoyant à l'administration et à l'entretien des résidences officielles | Loi pourvoyant à l'administration et à l'entretien d'une résidence destinée au premier ministre du Canada ]


cash flows from operating activities | cash flow from operating activities | cash flows | cash flow | cash from operations | funds from operations | FFO | cash provided by operations | cash used in operations

flux de trésorerie lié à l'exploitation | flux de trésorerie lié aux activités d'exploitation | flux de trésorerie provenant de l'exploitation | flux de trésorerie affecté à l'exploitation | rentrées nettes liées à l'exploitation | sorties nettes liées à l'exploitation | marge brute d'autofinancement | MBA | capacité d'autofinancement | CAF


Maintenance of Operations of Dairy Producers Co-operative Limited and Palm Dairies Limited Act [ An Act to provide for the Resumption of Operations of Dairy Producers Co-operative Limited and Palm Dairies Limited ]

Maintenance of Operations of Dairy Producers Co-operative Limited and Palm Dairies Limited Act [ An Act to provide for the Resumption of Operations of Dairy Producers Co-operative Limited and Palm Dairies Limited ]


service provider portability | transferability between operators

portabilité du prestataire de service | transférabilité entre opérateurs


cable operator | cable TV provider

câblo-opérateur | gestionnaire du réseau de distribution de télévision par câble
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
112. Emphasises that CSDP actions should be embedded in a comprehensive policy targeting countries and regions in crisis, where the EU’s values and strategic interests are at stake and where CSDP operations would provide real added value in terms of promoting peace, stability and the rule of law; stresses, further, the need for a lessons-learnt process that assesses more accurately the successful implementation of each operation and its lasting impact on the ground;

112. souligne que les actions de PESD devraient s'inscrire dans une politique globale ciblée sur les pays et les régions en crise où les valeurs et les intérêts stratégiques de l'Union sont en jeu et où les opérations de la PESD apporteraient une réelle valeur ajoutée à la promotion de la paix, de la stabilité et de l'état de droit; souligne par ailleurs la nécessité de retours d'expérience plus précis dans l'évaluation du bon déroulement de chaque opération et de ses effets durables sur le terrain;


110. Emphasises that CSDP actions should be embedded in a comprehensive policy targeting countries and regions in crisis, where the EU’s values and strategic interests are at stake and where CSDP operations would provide real added value in terms of promoting peace, stability and the rule of law; stresses, further, the need for a lessons-learnt process that assesses more accurately the successful implementation of each operation and its lasting impact on the ground;

110. souligne que les actions de PESD devraient s'inscrire dans une politique globale ciblée sur les pays et les régions en crise où les valeurs et les intérêts stratégiques de l'Union sont en jeu et où les opérations de la PESD apporteraient une réelle valeur ajoutée à la promotion de la paix, de la stabilité et de l'état de droit; souligne par ailleurs la nécessité de retours d'expérience plus précis dans l'évaluation du bon déroulement de chaque opération et de ses effets durables sur le terrain;


19. Emphasises that CSDP actions should be embedded in a comprehensive policy targeting countries and regions in crisis where the EU's values and strategic interests are at stake and where CSDP operations would provide a real added value in promoting peace, stability and the rule of law; stresses, further, the need for a lessons learnt process more accurate in assessing the successful implementation of each operation and its lasting impact on the ground;

19. souligne que les actions de PESD devraient s'inscrire dans une politique globale ciblée sur les pays et les régions en crise où les valeurs et les intérêts stratégiques de l'Union sont en jeu et où les opérations de la PESD apporteraient une réelle valeur ajoutée à la promotion de la paix, de la stabilité et de l'état de droit; souligne par ailleurs la nécessité de retours d'expérience plus précis dans l'évaluation du bon déroulement de chaque opération et de ses effets durables sur le terrain;


19. Emphasises that CSDP actions should be embedded in a comprehensive policy targeting countries and regions in crisis where the EU's values and strategic interests are at stake and where CSDP operations would provide a real added value in promoting peace, stability and the rule of law; stresses, further, the need for a lessons learnt process more accurate in assessing the successful implementation of each operation and its lasting impact on the ground;

19. souligne que les actions de PESD devraient s'inscrire dans une politique globale ciblée sur les pays et les régions en crise où les valeurs et les intérêts stratégiques de l'Union sont en jeu et où les opérations de la PESD apporteraient une réelle valeur ajoutée à la promotion de la paix, de la stabilité et de l'état de droit; souligne par ailleurs la nécessité de retours d'expérience plus précis dans l'évaluation du bon déroulement de chaque opération et de ses effets durables sur le terrain;


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In addition, an SMP operator would not be able to benefit from some vertical synergies as it would only be allowed to use for itself the same wholesale products that it provides or offers to its competitors.

En outre, un opérateur PSM ne pourrait pas bénéficier de synergies verticales car il ne serait autorisé à utiliser pour lui-même que les produits de gros qu’il fournit ou propose à ses concurrents.


Where NRAs consider that the imposition of a non-discrimination obligation on SMP operators under Article 10 of Directive 2002/19/EC is appropriate, proportionate and justified pursuant to Article 16(4) of Directive 2002/21/EC and Article 8(4) of Directive 2002/19/EC, they should examine whether it would be proportionate to require SMP operators to provide relevant wholesale inputs on an EoI basis.

Lorsqu’une ARN estime qu’il est approprié, proportionné et justifié, conformément à l’article 16, paragraphe 4, de la directive 2002/21/CE et à l’article 8, paragraphe 4, de la directive 2002/19/CE, d’imposer une obligation de non-discrimination à un opérateur PSM en vertu de l’article 10 de la directive 2002/19/CE, elle devrait déterminer s’il serait proportionné d’obliger les PSM à fournir les intrants de gros pertinents sur la base de l’EoI.


A common format for the reporting of data by operators and owners to the Member State would provide transparency of the safety and environmental performance of operators and owners and would provide public access to relevant and Union-wide comparable information on safety of offshore oil and gas operations and would facilitate dissemination lessons learned from major accidents and near misses.

L’utilisation par les exploitants et les propriétaires d’un format commun pour la communication des données à l’État membre concerné rendrait plus transparentes les performances de ces exploitants et propriétaires en matière de sécurité et d’environnement et permettrait l’accès du public à des informations utiles et comparables à l’échelle de l’Union concernant la sécurité des opérations pétrolières et gazières en mer; cela faciliterait également la diffusion des enseignements tirés des accidents majeurs et des accidents évités de justesse.


6. By way of derogation from Article 26(1) the operator of an installation with low emissions may apply as a minimum tier 1 for the purposes of determining activity data and calculation factors for all source streams, unless higher accuracy is achievable without additional effort for the operator, without providing evidence that applying higher tiers is technically not feasible or would incur unreasonable costs.

6. Par dérogation aux dispositions de l’article 26, paragraphe 1, l’exploitant d’une installation à faible niveau d’émission peut appliquer au minimum le niveau 1 pour déterminer les données d’activité et les facteurs de calcul pour chaque flux (à moins qu’un niveau de précision plus élevé ne puisse être obtenu sans effort supplémentaire de sa part) sans avoir à démontrer que l’application de niveaux plus élevés n’est pas techniquement réalisable ou risque d’entraîner des coûts excessifs.


The proposal also envisaged that feed business operators would provide financial guarantees to cover business-related risks such as the costs arising from withdrawing products from the market.

La proposition envisage également que les exploitants du secteur fournissent des garanties financières pour couvrir les risques inhérents à leur activité, notamment le coût du retrait de produits du marché.


From that moment on, joint operations would be proposed by a "leading country" on the basis of strategic analyses prepared by Europol; other interested countries could join the operational team; Europol would provide the analytical support; progress and final reports are to be submitted to the TFPC.

Ainsi, les opérations seront proposées par un "pays chef de file", sur la base des analyses stratégiques réalisées par Europol; les autres pays intéressés pourront se joindre à l'équipe opérationnelle; Europol apportera son analyse; des rapports intermédiaires et finaux seront présentés à la task force des chefs de police.


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