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Adie's pupil
Allow a pupil to go solo
Analyse new business opportunities
Analyse new recycling opportunities
Analyse recycling grant opportunities
Business creation opportunity
Determine new business opportunities
Determine new recycling opportunities
Entrepreneurial opportunity
Entrepreneurship opportunity
Get a pupil off on solo flights
Identify a new business opportunity
Identify new business opportunities
Identify new recycling opportunities
Investigate recycling grant opportunities
Myotonic pupil
New recycling opportunity identification
Opportunity to launch an enterprise
Opportunity to start an enterprise
Probe recycling grant opportunities
Pupil Protection Policy
Research recycling grant opportunities
Tonic pupil
Venture opportunity

Vertaling van "opportunity for pupils " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
investigate recycling grant opportunities | probe recycling grant opportunities | analyse recycling grant opportunities | research recycling grant opportunities

rechercher des possibilités de subventions de recyclage


analyse new recycling opportunities | new recycling opportunity identification | determine new recycling opportunities | identify new recycling opportunities

identifier de nouvelles opportunités de recyclage


analyse new business opportunities | identify a new business opportunity | determine new business opportunities | identify new business opportunities

identifier de nouvelles opportunités commerciales


Adie's pupil [ tonic pupil | myotonic pupil ]

pupille d'Adie [ pupille tonique | pupillotonie ]


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.


entrepreneurship opportunity | entrepreneurial opportunity | business creation opportunity | venture opportunity | opportunity to start an enterprise | opportunity to launch an enterprise

occasion de créer une entreprise | occasion de fonder une entreprise | opportunité de créer une entreprise | occasion de création d'entreprise | opportunité de création d'entreprise | occasion d'entreprendre | occasion pour entreprendre | opportunité pour entreprendre | occasion entrepreneuriale | opportunité entrepreneuriale


Policy for the Protection of Pupils in the Public School System from Misconduct by Adults [ Pupil Protection Policy ]

Directive pour la protection des élèves du système scolaire public contre les cas d'inconduite de la part d'adultes [ Directive pour la protection des élèves ]


allow a pupil to go solo [ get a pupil off on solo flights ]

cher un élève


Argyll Robertson phenomenon or pupil, syphilitic (A52.1+)

Signe d'Argyll Robertson (syphilitique) (A52.1+)


Anisocoria, congenital Atresia of pupil Congenital malformation of iris NOS Corectopia

Anisocorie congénitale Atrésie de la pupille Corectopie Ectopie pupillaire Malformation congénitale de l'iris SAI
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For many schools in remote parts of the European Union, partnerships financed from EU funds are the only opportunity for pupils and teachers to get involved in a project abroad. 85% of schools covered by the study said they intended to apply for funding for future partnerships.

Dans de nombreuses écoles situées loin des frontières, ces partenariats financés par des fonds européens représentent l’unique occasion pour les élèves et les enseignants de participer à un projet à l’étranger; 85 % des écoles couvertes par l’étude auraient l’intention de solliciter de nouveau des financements pour des partenariats.


To achieve this, most ministers were of the opinion that the practical dimension of curricula and course work should be enhanced in order to avoid a skills mismatch, and that opportunities for pupils and students to acquire "hands-on" experience should be increased, in particular by promoting quality apprenticeships and traineeships and making vocational education and training more attractive.

Les ministres estiment pour la plupart que, pour y parvenir, les programmes et l'enseignement doivent être conçus de façon plus pragmatique, afin d'éviter les inadéquations entre l'offre et la demande de compétences; il convient de donner aux élèves et aux étudiants davantage d'occasions d'acquérir une expérience pratique, en particulier en promouvant un apprentissage et des stages de qualité et en rendant plus attrayants l'enseignement et la formation professionnels.


It constitutes a unique opportunity for pupils to meet and exchange ideas with EU experts and political leaders, learn about European integration and improve their understanding of it through games, debates and chats.

Il s’agit d’une occasion unique pour les élèves de rencontrer les experts et les dirigeants politiques de l’UE et pour échanger des idées, d’apprendre sur l’intégration européenne et d’en améliorer leur compréhension par des jeux, des débats et des discussions.


It constitutes a unique opportunity for pupils to meet and exchange ideas with EU experts and political leaders, learn about European integration and improve their understanding of it through games, debates and chats.

Il s’agit d’une occasion unique pour les élèves de rencontrer les experts et les dirigeants politiques de l’UE et pour échanger des idées, d’apprendre sur l’intégration européenne et d’en améliorer leur compréhension par des jeux, des débats et des discussions.


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25. Calls on the Commission and the Member States, acting within their respective remits, to implement the Council Resolutions of 6 February 2003 on 'e Accessibility'- improving the access of people with disabilities to the knowledge based society , 5 May 2003 on equal opportunities for pupils and students with disabilities in education and training and the 6 May 2003 on accessibility of cultural infrastructure and cultural activities for people with disabilities ;

25. invite la Commission et les États membres à mettre en œuvre, dans le cadre de leurs compétences respectives, la résolution du Conseil du 6 février 2003 sur l'accessibilité électronique "Améliorer l'accès des personnes handicapées à la société de la connaissance" , la résolution du Conseil du 5 mai 2003 concernant l'égalité des chances pour les élèves et étudiants handicapés dans le domaine de l'enseignement et de la formation et la résolution du Conseil du 6 mai 2003 concernant l'accès des personnes handicapées aux infrastructures et activités culturelles ;


– having regard to the Council resolutions of 20 December 1996 on equal opportunities for people with disabilities , 17 June 1999 on equal employment opportunities for people with disabilities , 6 February 2003 "eAccessibility" - Improving the access of people with disabilities to the knowledge-based society , 5 May 2003 on equal opportunities for pupils and students with disabilities in education and training , 6 May 2003 on accessibility of cultural infrastructure and cultural activities for people with disabilities , 15 July 2003 o ...[+++]

— vu les résolutions du Conseil du 20 décembre 1996 concernant l'égalité des chances pour les personnes handicapées , du 17 juin 1999 sur l'égalité des chances en matière d'emploi pour les personnes handicapées 0, du 6 février 2003 intitulée "eAccessibility – Améliorer l'accès des personnes handicapées à la société de la connaissance" , du 5 mai 2003 concernant l'égalité des chances pour les élèves et étudiants handicapés dans le domaine de l'enseignement et de la formation , du 6 mai 2003 concernant l'accès des personnes handicapées aux infrastructures et activités culturelles , du 15 juillet 2003 relative à la promotion de l'emploi et ...[+++]


– having regard to the Council resolutions of 20 December 1996 on equal opportunities for people with disabilities, 17 June 1999 on equal employment opportunities for people with disabilities, 6 February 2003 ‘eAccessibility’ - Improving the access of people with disabilities to the knowledge-based society, 5 May 2003 on equal opportunities for pupils and students with disabilities in education and training, 6 May 2003 on accessibility of cultural infrastructure and cultural activities for people with disabilities, 15 July 2003 on pro ...[+++]

– vu les résolutions du Conseil du 20 décembre 1996 concernant l'égalité des chances pour les personnes handicapées, du 17 juin 1999 sur l'égalité des chances en matière d'emploi pour les personnes handicapées, du 6 février 2003 intitulée "eAccessibility – Améliorer l'accès des personnes handicapées à la société de la connaissance", du 5 mai 2003 concernant l'égalité des chances pour les élèves et étudiants handicapés dans le domaine de l'enseignement et de la formation, du 6 mai 2003 concernant l'accès des personnes handicapées aux infrastructures et activités culturelles, du 3 juin 2003 relative à la promotion de l'emploi et de l'intég ...[+++]


Member States should take the appropriate measures to provide by the end of compulsory education (which varies between 16 and 18) the opportunity for pupils to be competent in at least two European languages in addition to their mother tongue.

Les États membres doivent prendre les mesures nécessaires pour permettre aux élèves de pouvoir utiliser au moins deux langues européennes en plus de leur langue maternelle à la fin de la scolarité obligatoire (qui varie entre 16 et 18 ans).


- the Council Resolution of 6 May 2003 on equal opportunities for pupils and students with disabilities in education and training;

- la résolution du Conseil du 6 mai 2003 concernant l'égalité des chances pour les élèves et étudiants handicapés dans le domaine de l'enseignement et de la formation;


EQUAL OPPORTUNITIES FOR PUPILS AND STUDENTS WITH DISABILITIES IN EDUCATION AND TRAINING - Resolution 9

ÉGALITÉ DES CHANCES POUR LES ÉLÈVES ET ÉTUDIANTS HANDICAPÉS DANS LE DOMAINE DE L'ENSEIGNEMENT ET DE LA FORMATION Résolution 9


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