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Business resilience
Business resiliency
Climate resilience
Computer system fault tolerance
Computer system resilience
Cut resilient flooring materials
Cut vinyl flooring
EIB Resilience Initiative
Economic Resilience Initiative
Elastic drive
Elastic transmission
Fault tolerance
Follow plan to cut resilient flooring materials
Lay resilient flooring tiles
Laying of ceramic tiles
Laying resilient flooring tiles
Laying vinyl tiles
Operational resilience
Organisational resilience
Organizational resilience
Organizational resiliency
Resilience
Resilience to climate change
Resiliency
Resilient
Resilient drive
Resilient floor
Resilient floor covering
Resilient flooring
Resilient flooring material cutting
Resilient transmission
System fault tolerance
System resilience

Vertaling van "organisational resilience " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
business resilience | operational resilience | organisational resilience

capacité de résilience organisationnelle | résistance organisationnelle | 6ZRI | résilience organisationnelle


organizational resilience [ organizational resiliency | business resilience | business resiliency ]

résilience organisationnelle


computer system resilience [ fault tolerance | system resilience | system fault tolerance | computer system fault tolerance | resilience | resiliency ]

résilience d'un système informatique [ résilience d'un système | tolérance aux failles | tolérance aux anomalies | résilience | insensibilité aux défaillances | tolérance aux pannes | tolérance aux pannes du système | résistance aux pannes ]


follow plan to cut resilient flooring materials | resilient flooring material cutting | cut resilient flooring materials | cut vinyl flooring

découper un revêtement de sol souple


Economic Resilience Initiative | EIB Resilience Initiative | EIB Resilience Initiative in the Southern Neighbourhood and Western Balkans

initiative Résilience économique | initiative résilience | initiative de la BEI en faveur de la résilience dans les pays du voisinage méridional et des Balkans occidentaux


resilient floor covering [ resilient flooring | resilient floor ]

sol résilient [ revêtement de sol résilient | revêtement de sol souple ]


resilience | resiliency | resilient

résilience | rétinence


elastic drive | elastic transmission | resilient drive | resilient transmission

transmission élastique


laying resilient flooring tiles | laying vinyl tiles | lay resilient flooring tiles | laying of ceramic tiles

poser des carreaux de revêtement de sol souples


climate resilience | resilience to climate change

résilience face au changement climatique | résilience face aux changements climatiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Resilience || || Implement the Communication the EU approach to resilience: Learning from Food Crises on Resilience, and forthcoming Action Plan. Implement the SHARE and AGIR initiatives. Promotion of resilience in international fora and as theme in partnerships with organisations such as FAO, IFAD and WFP, UNISDR, the World Bank, and civil society organisations

Résilience || || Mise en œuvre de la communication de l’UE intitulée «l’approche de l’UE sur la résilience: tirer les leçons des crises de sécurité alimentaire» et du plan d’action prévu Mise en oeuvre des initiatives SHARE et AGIR Promotion de la résilience dans les enceintes internationales et comme thème pour les partenariats mis en place avec des organismes tels que la FAO, le FIDA et le PAM, la SIPC, la Banque mondiale ainsi que des organisations de la société civile


Resilience will feature as a key theme in its partnerships with organisations such as FAO, IFAD and WFP, as well as UNISDR, the World Bank, and civil society organisations.

La résilience sera présentée comme un thème clé dans le cadre de ses partenariats avec des organisations telles que la FAO, le FIDA et le PAM, ainsi que le SIPC/ONU, la Banque mondiale et les organisations de la société civile.


Addressing emergencies while investing in resilience calls for coordinated assistance efforts - aligned with regional organisations – both to ensure coherence and complementarity and to reduce vulnerability of the poorest households to shocks and to tackle the underlying causes of food and nutrition insecurity.

Faire face à des situations d'urgence tout en investissant dans la résilience nécessite des efforts d'assistance coordonnés – en lien avec les organisations régionales – afin tant d'assurer la cohérence et la complémentarité que de réduire la vulnérabilité aux chocs des ménages les plus pauvres et de s’attaquer aux causes profondes de l’insécurité alimentaire et nutritionnelle.


A regional Plan of Action to strengthen resilience in a permanent and sustainable way in the Sahel, drawn up by the West African regional organisations with the support of the donor community, will be presented to a high-level meeting of all the states concerned in Ouagadougou in early December 2012.

Un plan d’action régional visant à renforcer la résilience de manière permanente et durable dans la région du Sahel, élaboré par les organisations régionales de l'Afrique de l'Ouest avec le soutien de la communauté des donateurs, sera présenté lors d'une réunion à haut niveau de tous les États concernés qui se tiendra à Ouagadougou au début du mois de décembre 2012.


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9. For countries facing recurrent crises, the EU will work with host governments, other donors, regional and international organisations and other stakeholders to create platforms at country level for ensuring timely exchange of information and coordination of short, medium and long term humanitarian and development actions to strengthen resilience.

9. En ce qui concerne les pays confrontés à des crises récurrentes, l'UE travaillera avec les gouvernements hôtes, les autres donateurs, les organisations régionales et internationales et d'autres parties prenantes pour créer des plateformes au niveau national afin de garantir l'échange d'informations en temps opportun et la coordination d'actions humanitaires et de développement à court, moyen et long terme, de manière à renforcer la résilience.


24. Highlights that an ever-broader range of non-state actors are taking action to decarbonise and become more resilient to climate change; emphasises therefore the importance of a structured and constructive dialogue between governments, the business community, cities, regions, international organisations, civil society and academic institutions in order to mobilise robust global action towards low-carbon and resilient societies; emphasises their role in creating momentum ahead of Paris and for the ‘Lima-Paris Action Agenda’; indi ...[+++]

24. remarque que des acteurs non étatiques de plus en plus divers consentent des efforts en faveur de la décarbonisation et de la résilience face au changement climatique; souligne dès lors l'importance de nouer un dialogue constructif et structuré entre les gouvernements, le monde des entreprises, les villes, les régions, les organisations internationales, la société civile et les institutions universitaires, en vue de susciter une action mondiale résolue en faveur de sociétés à faibles émissions de CO2 et résistantes; insiste sur ...[+++]


24. Stresses the important role that local authorities and local and national civil society organisations can play in building resilience, particularly in fragile and crisis-prone countries, and encourages local authorities to develop, in consultation with local communities and civil society organisations, coherent and coordinated processes for the implementation of resilience strategies;

24. souligne le rôle important que les autorités locales et les organisations de la société civile locales et nationales peuvent jouer dans le renforcement de la résilience, surtout dans des pays fragiles et sujets aux crises, et encourage les autorités locales à développer, en concertation avec les communautés locales et les organisations de la société civile, des processus cohérents et coordonnés pour la mise en œuvre de stratégies de résilience;


24. Stresses the important role that local authorities and local and national civil society organisations can play in building resilience, particularly in fragile and crisis-prone countries, and encourages local authorities to develop, in consultation with local communities and civil society organisations, coherent and coordinated processes for the implementation of resilience strategies;

24. souligne le rôle important que les autorités locales et les organisations de la société civile locales et nationales peuvent jouer dans le renforcement de la résilience, surtout dans des pays fragiles et sujets aux crises, et encourage les autorités locales à développer, en concertation avec les communautés locales et les organisations de la société civile, des processus cohérents et coordonnés pour la mise en œuvre de stratégies de résilience;


42. Emphasises that while the EU and international organisations can make progress on DRR and resilience in developing countries through their programmes, it is primarily the responsibility of national governments to ensure the safety of their citizens, and that partner countries therefore need to have a strong political commitment to supporting and implementing activities that enhance resilience and DRR;

42. tient à préciser que, même si l'Union et les organisations internationales peuvent accomplir des progrès en matière de RRC et de renforcement de la résilience dans les pays en développement dans le cadre de leurs programmes, ce sont les gouvernements nationaux qui sont responsables au premier chef de la sécurité de leurs citoyens, et que les pays partenaires ont donc besoin d'un engagement politique fort pour soutenir et mettre en œuvre les activités liées à la RRC et au renforcement de la résilience;


42. Emphasises that while the EU and international organisations can make progress on DRR and resilience in developing countries through their programmes, it is primarily the responsibility of national governments to ensure the safety of their citizens, and that partner countries therefore need to have a strong political commitment to supporting and implementing activities that enhance resilience and DRR;

42. tient à préciser que, même si l'Union et les organisations internationales peuvent accomplir des progrès en matière de RRC et de renforcement de la résilience dans les pays en développement dans le cadre de leurs programmes, ce sont les gouvernements nationaux qui sont responsables au premier chef de la sécurité de leurs citoyens, et que les pays partenaires ont donc besoin d'un engagement politique fort pour soutenir et mettre en œuvre les activités liées à la RRC et au renforcement de la résilience;


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