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ADBA
Alcoholic hallucinosis
All other things being equal
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Ceteris paribus
Children of Deceased Veterans Education Assistance Act
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Education blog
Education policy
Education weblog
Educational blog
Educational weblog
Educative blog
Educative weblog
Inadequate
Jealousy
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Other problems related to education and literacy
Other things being equal
Other things equal
Paranoia
Passive
Personality
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Self-defeating

Traduction de «other education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Other problems related to education and literacy

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


Children of Deceased Veterans Education Assistance Act [ An Act to provide assistance for the higher education of children of certain deceased members of the armed forces and of other persons ]

Loi sur l'aide en matière d'éducation aux enfants des anciens combattants décédés [ Loi prévoyant l’aide à fournir, en matière d’enseignement supérieur, aux enfants de certaines personnes, notamment de membres décédés des forces armées ]


Conference on Physical Education and Sports of Non-Aligned and Other Developing Countries

Conférence de l'éducation physique et des sports des pays non alignés et autres pays en développement


Conference of Ministers of Education and Culture of the Non-Aligned and Other Developing Countries

Conférence des ministres de l'éducation et de la culture des pays non alignés et autres pays en développement


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


ceteris paribus | all other things being equal | other things equal | other things being equal

ceteris paribus | toutes choses étant égales par ailleurs | toutes choses égales par ailleurs


education policy

politique de l'éducation [ éducation nationale ]


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Personnalité:à conduite d'échec | asthénique | inadéquate | passive


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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The critical challenge is to ensure that governments and other authorities have the resources and capacity to provide both the displaced and the local populations with access to full, equitable and quality education. This applies at all levels — early childhood, primary, secondary, vocational and higher education. Authorities should make the best use of teachers and other education personnel among the displaced to achieve this and to raise intercultural awareness within the hosting education system.

Le défi majeur est de faire en sorte que les gouvernements et autres autorités disposent des ressources et des capacités nécessaires pour fournir un accès à un enseignement de qualité, équitable et complet tant aux personnes déplacées qu’aux populations locales, et ce à tous les niveaux (enseignement préscolaire, primaire, secondaire, professionnel et supérieur)Pour y parvenir, les autorités devraient tirer le meilleur parti des enseignants et des autres membres du personnel éducatif qui figurent parmi les personnes déplacées, ce qui permettrait également de sensibiliser le système éducatif du pays d’accueil à la dimension interculturell ...[+++]


Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult population Could include adult and youth literacy, gender gaps || Eliminate inequalities ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qualification des enseignants, la transition du système éducatif vers le monde du travail, les possibilités ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely the integration of ICT in teaching and training institutions, and support Europe-wide quantitative surve ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


Ensure that migration-related issues are adequately reflected in the Lifelong Learning Programme and other relevant Community programmes, the adult learning action plan and the Copenhagen process, as well as in other initiatives in the field of education and training, including higher education.

faire en sorte que les questions ayant trait à l'immigration se retrouvent dans le programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie et d'autres programmes communautaires pertinents, le plan d'action sur l'éducation et la formation des adultes et le processus de Copenhague, ainsi que dans d'autres actions menées dans le domaine de l'éducation et de la formation, y compris dans l'enseignement supérieur.


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Education provided by establishments operating on the basis of certification by educational establishments located in other Member States is not part of the education system of the Member State where the education is provided.

L’enseignement fourni par des établissements d’enseignement opérant selon la méthode de certification et par des établissements d’enseignement situés dans d’autres États membres ne fait pas partie du système éducatif de l’État membre dans lequel cet enseignement est fourni.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Council conclusions on the role of early childhood education and primary education in fostering creativity, innovation and digital competence // Other background elements

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Conclusions du Conseil sur le rôle de l’éducation des jeunes enfants et de l’enseignement primaire pour ce qui est de favoriser la créativité, l’innovation et la compétence numérique // Autres éléments d’information


The following shall be treated in the same way as a diploma, within the meaning of the first subparagraph: any diploma, certificate or other qualification or any set of diplomas, certificates or other evidence of formal qualifications or any set of such diplomas, certificates or other evidence awarded by a competent authority in a Member State, if it is awarded on the successful completion of education and training received in the Community and recognised by a competent authority in a Member State as being of an equivalent level and i ...[+++]

Est assimilé à un diplôme au sens du premier alinéa, tout diplôme, certificat ou autre titre ou tout ensemble de diplômes, certificats ou autres titres, qui a été délivré par une autorité compétente dans un État membre, dès lors qu'il sanctionne une formation acquise dans la Communauté et reconnue par une autorité compétente dans ledit État membre comme étant de niveau équivalent, et qu'il y confère les mêmes droits d'accès à une profession intellectuelle réglementée ou d'exercice de celle-ci;


Our task is now to extend the Union’s attention and action to a large number of other aspects of higher education, most importantly encouraging the dissemination of the good practices of some countries in all the other countries of the Union, promoting the right of all the citizens to study irrespective of their financial situation, and this can be achieved by expanding public higher education, which is the only form of education which attracts investments that are not subject to the mindset of quick profits and which is therefore abl ...[+++]

Il s'agit maintenant d'étendre l'attention et l'intervention de l'Union à de nombreux autres aspects de la vie universitaire, en favorisant avant toute chose la diffusion des bonnes pratiques de certains pays dans tous les États membres, en promouvant le droit à l'étude de tous les citoyens, indépendamment de leurs conditions économiques, ce qui se réalise en mettant l'accent sur la formation universitaire publique, la seule capable d'investissements non marqués par la logique du profit immédiat et, partant, la seule capable de garantir à tous les citoyens la possibilité d'accéder à l'éducation supérieure, nécessaire au renouvellement de ...[+++]


– (EL) The title "strengthening cooperation with third countries in the field of higher education" conceals a new endeavour to export the European Union's education model to candidate countries, other countries on the European continent and third world countries, witness the report's emphasis on developing "internationally competitive systems of higher education". This clearly illustrates that education is being dealt with as a commodity, open to the rules of the market, liberalisation and competition.

- (EL) Sous le titre "renforcement de la coopération avec les pays tiers en matière d’enseignement supérieur" se cache l’entreprise qui s’amorce en vue d’exporter le modèle éducatif de l’Union européenne vers les pays candidats à l’adhésion, vers les autres pays du continent européen mais aussi vers les pays du tiers-monde. De manière symptomatique, le rapport à l’examen met l’accent sur le développement d’"un système d’enseignement supérieur compétitif au plan international", ce qui indique très clairement qu’il envisage l’éducation comme une marchandise qui est soumise aux lois du marché, à la libéralisation et à la concurrence.


In other words, the Commission is insisting on the need to move ahead even more rapidly with the total liberalisation of the most varied sectors, including public services, and on more rapid progress in the capitals market, including the regulation of financial services. The Commission’s aim is to boost pension funds and other types of funds, but this will lead to greater attacks on social security and other essential public services, specifically in the areas of health, education and communications.

En d'autres termes, la Commission insiste sur la nécessité d'avancer encore plus rapidement vers la libéralisation complète des différents secteurs, y compris les services publics, et vers le marché des capitaux, y compris la réglementation des services financiers, pour encourager les fonds de retraite et autres, en portant de nouvelles attaques contre la sécurité sociale publique et d'autres services publics essentiels, notamment dans les domaines de la santé, de l'éducation et des communications.


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