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Authorized signature of the secured party
CATSA Act
COMSEC authority
CSA
Canadian Air Transport Security Authority Act
Canadian Securities Administrators
Canadian securities regulatory authorities
Collaborate with security authorities
Communications security authority
DCA
Departmental COMSEC authority
Departmental COMSEC officer
Departmental communications security authority
Liaise with security authorities
Liaise with security authority
NSA
National security authority
Of Transport
Securities board
Securities commission
Securities department
Securities regulatory authority
Security authority
Work together with security authorities

Traduction de «other security authorities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collaborate with security authorities | liaise with security authority | liaise with security authorities | work together with security authorities

entrer en contact avec des forces de l’ordre


Green Paper on detection technologies for law enforcement, customs and other security authorities

Livre vert sur les technologies de détection utilisées par les services répressifs, les douanes et autres services de sécurité


departmental communications security authority [ DCA | departmental COMSEC authority | departmental COMSEC officer ]

responsable ministériel de la sécurité des communications [ responsable ministérielle de la sécurité des communications | responsable de la sécurité des communications du Ministère | responsable ministériel de la SECOM | responsable ministérielle de la SECOM | responsable de la SECOM du Ministère | responsable ministériel d ]


communications security authority [ COMSEC authority ]

responsable de la sécurité des communications [ responsable de la SECOM | responsable de la COMSEC | autorité COMSEC ]


An Act to establish the Canadian Air Transport Security Authority [ Canadian Air Transport Security Authority Act | CATSA Act ]

Loi créant l'Administration canadienne de la sûreté du transport aérien [ Loi sur l'Administration canadienne de la sûreté du transport aérien | Loi sur l'ACSTA ]




national security authority | NSA [Abbr.]

autorité nationale de sécurité | ANS [Abbr.]


securities commission | securities board | securities department | securities regulatory authority

commission des valeurs mobilières


Canadian Securities Administrators | Canadian securities regulatory authorities | CSA

Autorités canadiennes en valeurs mobilières | ACVM


authorized signature of the secured party

signature autorisée d'un créancier garanti
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Points out that often the perpetrators of terrorist attacks are already known to security authorities and have been the subject of investigations and supervision measures; expresses concern as to the extent to which existing data on these individuals could have been exchanged among security authorities and, where necessary, with colleagues from other Member States; calls on the Member States to improve the exchange of informat ...[+++]

8. signale que les auteurs des attentats sont souvent déjà connus des services de sécurité et ont fait l'objet d'enquêtes et de mesures de surveillance; est préoccupé par la mesure dans laquelle des données existantes sur ces personnes auraient pu être échangées entre les services de sécurité et, si nécessaire, avec leurs collègues d'autres États membres; invite les États membres à améliorer l'échange d'informations pertinentes pour lutter contre le terrorism ...[+++]


Subsection 32(2) of the Canadian Air Transport Security Authority Act requires the Canadian Air Transport Security Authority, authorized aerodrome operators and screening contractors to keep confidential any information the publication of which, in the opinion of the minister, would be detrimental to air transport security or public security, including financial and other data that might reveal such information.

Le paragraphe 32(2) de la Loi sur l'administration canadienne de la sécurité du transport aérien autorise les exploitants des aérodromes et les entrepreneurs chargés du contrôle à garantir la confidentialité de tout renseignement dont la publication pourrait, de l'avis du ministre, porter préjudice à la sécurité du transport aérien ou à celle du public, y compris en ce qui a trait aux données financières ou autres susceptibles d'entraîner la divulgation de ces renseignemen ...[+++]


Transport Canada should continue to be responsible for the development of policy and standards for aircraft and airport security and should be responsible for verification that security policies are being implemented to its standards by the Canadian Air Transport Security Authority, airport authorities, airlines, and police or other security personnel (Report: The Myth of Security at Canada’s Airports, January 2003, # VIII. 1)

Transports Canada devrait conserver la responsabilité de la formulation des politiques et des normes relatives à la sécurité des aéronefs et des aéroports et devrait être chargé de vérifier que ces politiques de sécurité sont mises en œuvre par l’ACSTA, les autorités aéroportuaires, les compagnies aériennes et les services policiers ou les autres sociétés de sécurité, conformément aux normes qu’il aurait établies (Rapport : Le mythe de la sécurité dans les aéroports canadiens, janvier 2003, n VIII. 1)


That, pursuant to Standing Order 97.1, and, after some hearings on Bill C-310 [.], the Committee recommends that the House do not proceed further with Bill C-310 because it makes air carriers responsible for passenger inconveniences and excludes the responsibility of other parties such as an airport authority, NAV CANADA, Canadian Air Transport Security Authority [.], and the Canada Border Services Agency.

Que conformément à l'article 97.1 du règlement et après avoir tenu des audiences au sujet du projet de loi C-310 [.], le comité recommande que la Chambre ne poursuive pas l'étude du projet de loi C-310 puis qu'il rend les transporteurs aériens responsables des inconvénients causés aux passagers et exclus la responsabilité devant être attribué aux autres intervenants, tel que les administrations aéroportuaires, NAV CANADA, l'Agence canadienne de la sûreté du transport aérien [.] et l'Agence des services frontaliers du Canada.


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We all ought to agree on one thing, which is the need to rule out any use of the data for purposes not specified in advance; in other words, personal data may be used for police and security purposes only if the categories of purposes for which the security authorities may use them have been set out first.

Nous devons tous être d'accord sur un point, à savoir la nécessité d'exclure toute utilisation des données à des fins non prédéfinies. En d'autres termes, l'utilisation des données personnelles sera autorisée à des fins policières ou sécuritaires uniquement s'il y a eu définition préalable des catégories d'objectifs d'utilisation par les autorités compétentes.


(13) In order to guarantee the fulfilment of the obligations laid down in this Regulation, Member States' institutions responsible for the collection of the data may need access to administrative data sources such as registers held by tax and social security authorities, central banks, other public institutions, and other data bases containing information on cross-border transactions and positions, wherever such data are necessary for the production of Community statistics.

(13) Afin de garantir l'exécution des obligations établies par le présent règlement, les institutions des États membres responsables de la collecte des données peuvent avoir besoin d'accéder à des sources de données administratives, comme les répertoires tenus par les autorités fiscales et de sécurité sociale, les banques centrales, d'autres institutions publiques ainsi qu'à d'autres bases de données contenant des informations sur les opérations et les positions transfrontalières, dans la mesure où ces données sont requises pour la production de statistiques communautaires.


The proposal submitted before you also makes provision for a port security authority to be designated for each individual port or group of ports, a port security officer to be appointed, and focal points to be set up in Member States in order to ensure that the necessary communication takes place with other Member States and, of course, with the Commission.

La proposition qui vous est soumise prévoit aussi la désignation d’une autorité de sûreté portuaire pour chaque port ou groupe de ports, la nomination d’un agent de sûreté portuaire, la désignation de correspondants dans les États membres pour assurer la communication nécessaire avec les autres États membres et, bien sûr, avec la Commission.


Mr. Ian MacKay: Yes, Mr. Chairman. Subsection 32(2) of the Canadian Air Transport Security Authority Act requires that we keep confidential “any information the publication of which, in the opinion of the Minister [of Transport], would be detrimental to air transport security or public security, including financial and other data that might reveal such information”, and as Mr. Duchesneau has indicated, the Minister of Transport has required us to keep that information regarding the Canadian air carrier protection ...[+++]

Selon le paragraphe 32(2) de la Loi sur l'administration canadienne de la sûreté du transport aérien, nous avons pour obligation de «protéger le caractère confidentiel des renseignements dont la publication nuirait, selon le ministre [des Transports], à la sécurité publique ou à la sûreté du transport aérien, notamment les données de nature financière ou autres qui pourraient révéler ces renseignements», et comme M. Duchesneau l'a indiqué, le ministre des Transports nous a donné ordre de protéger le caractère confidentiel des renseign ...[+++]


Both the Committee and Auditor General Sheila Fraser are concerned that the financial regimes of both the Canadian Air Transport Security Authority (CATSA) and the airport authorities are preventing the public from knowing how much of the air travellers security charge is spent at each airport by CATSA and other departments and agencies, as well as how much each Airport authority is spending on security.

Les membres du comité et la vérificatrice générale, Sheila Fraser, craignent que les régimes financiers de l’Administration canadienne de la sécurité du transport aérien (ACSTA) et des autorités aéroportuaires n’empêchent les Canadiens de savoir exactement quelle proportion de la taxe sur le transport aérien l’ACSTA et les autres ministères et organismes consacrent à chaque aéroport et combien chaque autorité aéroportuaire dépense au titre de la sécurité.


- adopting at the earliest opportunity a joint action pursuant to Article K.3(2)(b) of the TEU, with a view to taking tough action to combat the traffic in children, not only in connection with the most serious forms of sexual exploitation, but also in connection with the adoption of children in other countries; such trafficking should, furthermore, be classified as an offence subject to the provisions of the criminal law of all Member States; each Member States should provide for the criminal or civil liability of any moral persons involved, without prejudice to the liability of the natural persons also involved, and for the provision ...[+++]

- adopte, dans les meilleurs délais, une action commune, sur la base de l'article K 3, par. 2 (alinéa b), du TUE, visant à lutter de façon rigoureuse contre le trafic d'enfants, non seulement lorsqu'il est lié aux cas plus graves d'exploitation sexuelle, mais aussi lorsqu'il vise à l'adoption de l'enfant dans un autre pays; le trafic devrait aussi être qualifié comme étant un "délit" punissable par les dispositions de droit pénal de tous les Etats membres; chaque Etat membre devrait en outre prévoir la responsabilité (criminelle ou civile) des personnes morales impliquées, sans préjudice de la responsabilité des personnes physiques éga ...[+++]


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