Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arm a vessel
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Carry out ship-to-shore operations
Commissioning a ship
Conduct ship-to-shore operations
Display box
Display carton
Display shipping carton
Ferry-boat Liner
Fit out a ship
Fit out a vessel
Fitting out of a ship
Fold-out shipping carton
Get ready meat products for shipping
Haul out a ship
Hovercraft
Lay out meat products for shipping
Lifting-out a ship
Prepare meat products for shipping
Provide meat products for shipping
Shipping carton
Surf-board Windsurfer
Yacht

Vertaling van "out for ships " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


arm a vessel | fit out a ship | fit out a vessel

equiper un navire




implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


get ready meat products for shipping | provide meat products for shipping | lay out meat products for shipping | prepare meat products for shipping

préparer des produits à base de viande pour l’expédition


carry out maintenance activities on ship devices following technical instructions | preserve ship technical equipment according to instructions | conduct maintenance activities on ship equipment following technical instructions | maintain vessel technical equipment according to instructions

entretenir les équipements techniques d'un navire conformément aux instructions


fold-out shipping carton | shipping carton

carton-vendeur


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


display box [ display carton | display shipping carton | fold-out shipping carton | shipping carton ]

boîte-présentoir [ carton-vendeur ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Torrey Canyon started a debate in international circles, and Canada was a large part of that debate, about how, from a legislative point of view, we address the problem of oil, oil carried by ships and, more importantly, oil getting out of ships when they hit rocks or hit other ships.

Le Torrey Canyon a suscité dans les cercles internationaux un débat auquel a largement participé le Canada et qui portait sur la question suivante: comment, du point de vue législatif, nous attaquons-nous au problème du pétrole, le pétrole transporté par les navires et, qui plus est, le pétrole qui s'échappe des navires lorsqu'ils entrent en collision avec des rochers ou d'autres navires.


All of our industries in Kitimat would close because all of the raw materials come in by ship and the finished product goes out by ship.

Toutes les industries de Kitimat fermeraient, puisque toutes les matières premières arrivent par bateau et que les produits finis repartent par bateau.


In its communication on a common policy on safe seas, the Commission underlined the request of the extraordinary Council on Environment and Transport of 25 January 1993 to support the action in the International Maritime Organisation (IMO) on the reduction of the safety gap between new and existing ships by upgrading and/or phasing out existing ships.

Dans sa communication intitulée «Pour une politique commune de la sécurité maritime», la Commission a mis l’accent sur la demande du Conseil extraordinaire sur l’environnement et les transports du 25 janvier 1993 de soutenir l’action au sein de l’Organisation maritime internationale (OMI) en vue de réduire la différence de sécurité entre les navires neufs et les navires existants en améliorant et/ou en retirant progressivement les navires existants.


In our darkest hour in World War II, Canadian naval forces helped to keep the sea lanes open during the Battle of the Atlantic, running convoys across the Atlantic week after week, braving mines, submarines and blacked-out silent ships, all of which proved absolutely fundamental to our ability to survive as an independent country.

Aux heures les plus sombres de la Seconde Guerre mondiale, les forces navales du Canada ont contribué à maintenir les voies de navigation ouvertes durant la bataille de l'Atlantique, assurant la bonne marche des convois semaine après semaine, bravant les mines, les sous-marins et les navires maquillés et furtifs; bref, elles ont contribué à la survie de la nation indépendante que nous sommes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Since the early 1980s, the St. Lawrence has lost out with shipping falling from 130 million to 105 million tonnes, whereas on the Mississippi shipping has increased from 450 million to 700 million tonnes and international shipping has increased by 600%. Once again, the governments, both Liberal and Conservative, underestimated the capacity of the St. Lawrence—Great Lakes corridor, which is the main access route to the central Unite ...[+++]

Depuis le début des années 1980, le Saint-Laurent en a donc perdu et est passé de 130 millions de tonnes transportées à 105 millions de tonnes, alors que le Mississipi est passé de 450 millions à 700 millions de tonnes, et que le transport international a augmenté de 600 p. 100. Encore une fois, les gouvernements, autant libéral que conservateur, ont sous-estimé la capacité du corridor Saint-Laurent—Grands Lacs, qui est la principale voie d'accès au centre des États-Unis.


Given that the yard has regularly fitted out two ships at a time over the past 15 years (with interruptions at times of low demand), the Commission sees no reason to conclude that, before the investment, Rolandwerft had the capacity to fit out only one ship.

Étant donné que le chantier a régulièrement armé deux navires en même temps au cours des 15 dernières années (à l'exception d'interruptions dans des périodes de fléchissement de la demande), la Commission n'a aucune raison de considérer que Rolandwerft ne disposait, avant les investissements, que de la capacité d'armement d'un seul navire.


Since the early 1990s, Rolandwerft has been able to fit out two ships simultaneously (except at times of low demand).

Depuis le début des années 90, Rolandwerft arme deux navires simultanément (excepté durant les périodes de faible demande).


8.3 Subject to the provisions of section 9.2.1, a recognised security organisation may carry out the ship security assessment of a specific ship.

8.3 Sous réserve des dispositions de la section 9.2.1, un organisme de sûreté reconnu peut effectuer l'évaluation de sûreté du navire d'un navire particulier.


(3) In its communication "a common policy on safe seas", the Commission underlined the request of the extraordinary Council on Environment and Transport of 25 January 1993 to support the action in the International Maritime Organisation (IMO) on the reduction of the safety gap between new and existing ships by upgrading and/or phasing out existing ships.

(3) Dans sa communication "Pour une politique commune de la sécurité maritime", la Commission a mis l'accent sur la demande du Conseil extraordinaire sur l'environnement et les transports du 25 janvier 1993 de soutenir l'action de l'Organisation maritime internationale (OMI) en vue de réduire la différence de sécurité entre les navires neufs et les navires existants en améliorant et/ou en retirant progressivement les navires existants.


Karel Van Miert, Competition Commissioner, pointed out that shipping, like every other sector of the economy, was subject to the EC's strict rules on subsidies and competition, but expressly welcomed the informative exchange of opinions and the climate of mutual understanding which the Forum promoted".

M. Van Miert, Commissaire responsable de la concurrence, tout en rappelant que l'industrie maritime est soumise comme toute activité économique aux règles et régissant la concurrence et les aides dans la CE, s'est expressement félicité de l'existence du Forum qui favorise des échanges d'informations utiles et un climat de compréhension mutuelle".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'out for ships' ->

Date index: 2021-06-14
w