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Built area
Built-up area
Built-up surface
Built-upon area
Cartographic representation of built-up areas
Combat in built-up areas
Covered area
Covered surface
Ground coverage
Local fighting
Outside built-up area
Protected built-up area
Site coverage
Urban agglomeration
Urban combat

Vertaling van "outside built-up area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


built-up area | built area

zone bâtie | zone construite


combat in built-up areas | urban combat | local fighting

combat de localité


cartographic representation of built-up areas

représentation des zones bâties










built-up area | built-upon area

zone bâtie | zone construite


built-up area | built-up surface | covered area | covered surface | ground coverage | site coverage

emprise au sol | espace bâti | surface bâtie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
602.18 (1) No person shall operate a balloon over a built-up area without carrying on board sufficient fuel to permit the balloon to fly clear of the built-up area, taking into consideration the take-off weight of the balloon, the ambient temperature and actual and forecast winds, and possible variations of those factors.

602.18 (1) Il est interdit d’utiliser un ballon au-dessus d’une zone bâtie sans transporter à bord une quantité suffisante de carburant pour permettre au ballon de s’éloigner de cette zone, compte tenu de la masse au décollage du ballon, de la température ambiante, des vents existants et prévus et des variations possibles de ces facteurs.


602.12 (1) For the purposes of this section and sections 602.14 and 602.15, an aircraft shall be deemed to be operated over a built-up area or over an open-air assembly of persons if the built-up area or open-air assembly of persons is within a horizontal distance of

602.12 (1) Pour l’application du présent article et des articles 602.14 et 602.15, un aéronef est réputé être utilisé au-dessus d’une zone bâtie ou au-dessus d’un rassemblement de personnes en plein air si la zone bâtie ou le rassemblement de personnes en plein air est à une distance, mesurée horizontalement :


603.07 No person shall operate an aircraft in a special aviation event at a distance from, or at an altitude above, a spectator area, a built-up area or an occupied building if that distance or altitude is less than the minimum specified in section 623.07 of the Special Flight Operations Standards.

603.07 Il est interdit d’utiliser un aéronef lors d’une manifestation aéronautique spéciale à une distance d’une zone de spectateurs, d’une zone bâtie, d’un immeuble occupé, ou à une altitude au-dessus de celles-ci, qui est inférieure aux minimums précisés à l’article 623.07 des Normes d’opérations aériennes spécialisées.


Wherever practicable, the part of the test to assess behaviour in traffic should be conducted on roads outside built-up areas, expressways and motorways (or similar), as well as on all kinds of urban streets (residential areas, 30 and 50 km/h areas, urban expressways) which should represent the various types of difficulty likely to be encountered by drivers.

Celle destinée à évaluer les comportements en circulation aura lieu, si possible, sur des routes situées en dehors des agglomérations, sur des voies rapides et sur des autoroutes (ou similaires), ainsi que sur tous les types de voies urbaines (zones résidentielles, zones limitées à 30 et 50 km/h, voies rapides urbaines), celles-ci devant présenter les divers types de difficultés qu'un conducteur est susceptible de rencontrer.


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011Y0108(01) - EN - Agreement of 13 December 2010 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area amending the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union // AGREEMENT // of 13 December 2010 // between the European Central Bank and the national central banks of the Memb ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011Y0108(01) - EN - Accord du 13 décembre 2010 entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n’appartenant pas à la zone euro modifiant l’accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n’appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d’un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l’Union économique et monétaire // ACCORD // du 13 décembre 2010 // entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n’appar ...[+++]


Agreement of 14 December 2007 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area amending the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union

Accord du 14 décembre 2007 entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro modifiant l'accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d'un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l'Union économique et monétaire


Agreement of 13 December 2010 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area amending the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union

Accord du 13 décembre 2010 entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n’appartenant pas à la zone euro modifiant l’accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n’appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d’un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l’Union économique et monétaire


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007X1229(01) - EN - Agreement of 14 December 2007 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area amending the Agreement of 16 March 2006 between the European Central Bank and the national central banks of the Member States outside the euro area laying down the operating procedures for an exchange rate mechanism in stage three of economic and monetary union - AGREEMENT // CEILINGS ON ACCESS TO THE VERY SHORT-TERM FINANCING FACILITY REFERRED TO IN ARTICLES 8, 10 AND 11 OF THE CENTRA ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007X1229(01) - EN - Accord du 14 décembre 2007 entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro modifiant l'accord du 16 mars 2006 fixant entre la Banque centrale européenne et les banques centrales nationales des États membres n'appartenant pas à la zone euro les modalités de fonctionnement d'un mécanisme de taux de change pendant la troisième phase de l'Union économique et monétaire - ACCORD // PLAFONDS FIXÉS POUR L'ACCÈS AU FINANCEMENT À TRÈS COURT TERME VISÉ AUX ARTICLES 8, 10 ET 11 DE L'ACCORD ENTRE LES ...[+++]


On other high speed roads, limits of 80 km/h would be applied for both lorries and buses while on other roads outside built- up areas the limits would be 80 km/h for buses and medium-size transport vehicles, with 70 km/h for heavy vehicles and all those towing trailers or caravans.

Sur les autres voies rapides, des limites de 80km/h seraient appliquées pour les camions et les autobus tandis que sur les autres routes en dehors des agglomérations, les limites seraient de 80 km/h pour les autobus, et de 70 km/h pour les véhicules lourds et pour tout véhicule tractant des remorques ou des caravanes.


Legally-enforceable limits apply everywhere except on German motorways, where there is a recommended maximum speed of 130km/hr for cars and motorcycles. Buses and heavy goods vehicles have lower limits than cars outside built up areas, ranging from 60 to 100km/hr in all Member States but the United Kingdom, where the limit on motorways is 112km/hr.

Des limitations legales sont imposees partout sauf sur les autoroutes allemandes, ou la vitesse recommandee pour les voitures particulieres et motocyclettes est de 130 km. Les limitations de vitesse imposees aux autocars et gros vehicules utilitaires sont plus severes que pour les voitures particulieres et varient de 60 a 100 km/h dans tous les Etats membres, sauf au Royaume-Uni, ou la limitation de vitesse sur les autoroutes est fixee a 112 km/h.




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'outside built-up area' ->

Date index: 2022-12-27
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