We are reassured by the results of this March 2006 assessment, which revealed that only seven out of 160 federal government departments or institutions were in the medium or high risk categ
ory with respect to outsourcing contracts.[37] We also note that the Treasury Board Secretariat has developed guidelines to assist federal government departments and institutions when negotiating outsourcing contracts, to ensure that these contracts contain contractual clauses that limit, as much as possible, both the information and ac
cess to information provided under con ...[+++]tract to external organizations.[38] However, the Committee believes it is necessary to ensure that the federal government remains ultimately responsible for any information it shares under contract, in the event that the personal information of Canadians becomes available to external agencies like the FBI or other U.S. agencies.
Le Comité est rassuré par les résultats de cette évaluation, réalisée en mars 2006, selon lesquels sept ministères ou organismes fédéraux seulement sur 160 présentaient un risque moyen à élevé pour ce qui est de leurs contrats d’impartition[37]. Nous constatons aussi que le Secrétariat du Conseil du Trésor a élaboré des lignes directrices pour aider les ministères et organismes du gouvernement fédéral dans la négociation de leurs contrats d’impartition, afin que ces contrats prévoient des clauses qui limitent, dans la mesure du possible, tant l’information fournie à des organisations extérieures que l’accès à cette information[38].