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Bill padding
Invoice padding
Over-billing
Over-invoicing
Overbilled
Overbilling
Overcharging
Overinvoicing

Vertaling van "overbilling " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


overbilling | over-billing | bill padding | invoice padding | overcharging | over-invoicing

surfacturation | facturation excessive


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mrs. Suzanne Tremblay (Rimouski—Mitis, BQ): Mr. Speaker, a number of people working in the audiovisual sector have revealed that, in addition to the use of other people's names, the practice of overbilling is very widespread.

Mme Suzanne Tremblay (Rimouski—Mitis, BQ): Monsieur le Président, certains artisans de l'industrie audiovisuelle révèlent qu'en plus de l'utilisation de prête-noms, la pratique de surfacturation y serait fort répandue.


18. Deplores the fact that a significant proportion of European and other international aid money is lost in the course of the distribution chain, and draws attention to the four main ways this happens: waste, excessive intermediary and security costs, overbilling and corruption;

18. déplore le fait qu'une part non négligeable de l'aide européenne et internationale se perde le long de la chaîne de distribution, et attire l'attention sur les quatre manières dont cela se produit: gaspillage, coûts intermédiaires et de sécurité trop élevés, surfacturation et corruption;


21. Deplores the fact that a significant proportion of European and other international aid money is lost in the course of the distribution chain, and draws attention to the four main ways this happens: waste, excessive intermediary and security costs, overbilling and corruption;

21. déplore le fait qu'une part non négligeable de l'aide européenne et internationale se perde le long de la chaîne de distribution, et attire l'attention sur les quatre manières dont cela se produit: gaspillage, coûts intermédiaires de sécurité trop élevés, surfacturation et corruption;


49. Calls on the Commission to apply a cost comparison mechanism to identify and avoid overbilling and to refuse additional indirect costs resulting from subcontracting, which the Court of Auditors identified in two cases; asks the Commission to carry out joint investigations together with UN if there are doubts about the credibility of projects;

49. invite la Commission à appliquer un mécanisme de comparaison des prix pour repérer et éviter la surfacturation et à refuser les coûts indirects supplémentaires découlant de la sous-traitance, situation dont deux cas ont été relevés par la Cour; demande à la Commission de s'associer aux Nations unies pour mener des enquêtes conjointes en cas de doutes sur la crédibilité de projets;


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47. Insists that, when using international organisations as an aid delivery channel, the EEAS and the Commission should pay close attention to eliminating waste, excessive intermediary costs, inefficiency, overbilling and corruption, and should insist on timely and adequate information on results and use of funds;

47. insiste pour que, lorsqu'ils ont recours aux organisations internationales comme canal d'acheminement de l'aide, le SEAE et la Commission prêtent une attention particulière à l'élimination du gaspillage, des coûts intermédiaires excessifs, de l'inefficacité, de la surfacturation et de la corruption, et insistent pour obtenir, dans des délais raisonnables, des informations adéquates sur les résultats et l'utilisation des fonds;


40. Is greatly concerned at the large proportion of international aid going astray during the distribution process and notes that there are four causes for this: waste, excessive intermediary and security costs, overbilling and corruption; urges the EU accordingly to monitor the cost and effectiveness of all EU aid to Afghanistan, with a view to ensuring that it is used more efficiently;

40. se dit vivement préoccupé par le fait qu'une part non négligeable de l'aide internationale se perde le long de la chaîne de distribution, et attire l'attention sur les quatre manières dont cela se produit: gaspillage, coûts intermédiaires et de sécurité trop élevés, surfacturation et corruption; prie instamment, en conséquence, l'Union de contrôler les coûts et l'efficacité de l'ensemble de l'aide européenne en Afghanistan en vue d'en améliorer l'efficacité;


The Commission has heard abundant evidence of irregularities and improprieties committed by the five communication and advertising agencies specifically identified.including systematic overbilling, failure to fulfil obligations, charging for work not performed, conflicts of interest, assigning work to subcontractors without justification and without competitive bids, and other very dubious contracting practices.

La Commission a entendu maints témoignages d’irrégularités commises par les cinq agences de communication et de publicité mentionnées dans ce rapport [.] ces agences ont systématiquement surfacturé le gouvernement, ne se sont pas acquittées de leurs obligations contractuelles, ont facturé du travail qu’elles n’ont pas exécuté, étaient en conflit d’intérêts, ont confié des travaux à des sous-traitants sans justification ni appel d’offres, et ont appliqué des pratiques contractuelles pour le moins douteuses.


This site mentions double billing, overbilling and inadequate follow up.

Sur ce site, on parlait de double facturation, de surfacturation et de suivis inadéquats.


Mr. Stéphane Bergeron (Verchères—Les-Patriotes, BQ): Mr. Speaker, Jeannine Basile, of Telefilm Canada, admitted in a letter she wrote me yesterday that existing control systems had enabled Telefilm Canada to uncover “a few cases of overbilling”, and that companies that were “largely bogus (firms) could have existed at the time when programs to deduct depreciation costs were still around”.

M. Stéphane Bergeron (Verchères—Les-Patriotes, BQ): Monsieur le Président, Mme Jeannine Basile, de Téléfilm Canada, reconnaissait, dans une lettre qu'elle m'adressait hier, que les systèmes de contrôle en vigueur avaient permis à Téléfilm Canada de déceler «quelques cas de surfacturation», et que des entreprises ««plus ou moins bidon» [.] auraient pu exister à l'époque où les programmes de déduction pour amortissement étaient encore en vigueur».


Will the minister not admit that it is unacceptable from a public administration standpoint that Telefilm Canada did not react more quickly and more vigorously to cases of overbilling and to the existence of bogus companies?

La ministre n'admet-elle pas qu'il est inacceptable, au plan de l'administration publique, que Téléfilm Canada n'ait pas réagi plus rapidement et avec plus de vigueur à des cas de surfacturation et à l'existence d'entreprises bidon?




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Date index: 2022-05-10
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