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Adapt existing designs to changed circumstances
Adapt existing designs to circumstances that changed
Civil law partnership
Civil-law partnership
Company constituted under civil law
Company governed by civil law
Conduct civil partnerships
Cooperate with social services users
EAPC
Euro-Atlantic Partnership Council
FLEGT VPA
FLEGT Voluntary Partnership Agreement
Firm constituted under civil law
Firm governed by civil law
GPAFS
General partnership
Global Partnership for Agriculture and Food
Global Partnership for Agriculture and Food Security
Help social services users express their expectations
Modify designs according to changed circumstances
NACC
Non-commercial partnership
Non-trading partnership
Noncommercial partnership
Nonstock corporation
Nontrading partnership
North Atlantic Cooperation Council
Officiate civil partnerships
Partnership
Superintend civil partnerships
Supervise civil partnership legal requirements
VPA
Vary existing designs to circumstances that changed
Voluntary Partnership Agreement
Work in partnership with social service user
Work in partnership with social services users

Vertaling van "partnership that exists " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


company constituted under civil law [ civil law partnership | company governed by civil law | firm constituted under civil law | firm governed by civil law | noncommercial partnership | nonstock corporation | nontrading partnership ]

société de droit civil [ société civile (forme juridique) | société civile immobilière ]


superintend civil partnerships | supervise civil partnership legal requirements | conduct civil partnerships | officiate civil partnerships

célébrer des unions civiles


adapt existing designs to circumstances that changed | modify designs according to changed circumstances | adapt existing designs to changed circumstances | vary existing designs to circumstances that changed

adapter des conceptions existantes aux changements de circonstances


civil-law partnership | non-commercial partnership | non-trading partnership

société civile, société de droit civil


FLEGT Voluntary Partnership Agreement | Voluntary Partnership Agreement | Voluntary Partnership Agreement on Forest Law Enforcement, Governance and Trade | FLEGT VPA [Abbr.] | VPA [Abbr.]

accord de partenariat volontaire | APV [Abbr.]


Global Partnership for Agriculture and Food | Global Partnership for Agriculture and Food Security | Global Partnership for Agriculture, Food Security and Nutrition | GPAFS [Abbr.]

Partenariat mondial pour l'agriculture et l'alimentation | PMAA [Abbr.]


Euro-Atlantic Partnership Council [ EAPC | NACC | North Atlantic Cooperation Council ]

Conseil de partenariat euro-atlantique [ CCNA | Conseil de coopération nord-atlantique | Conseil de partenariat euroatlantique | CPEA ]


cooperate with social services users | help social services users express their expectations | work in partnership with social service user | work in partnership with social services users

travailler en partenariat avec les usagers des services sociaux


partnership [ general partnership ]

société de personnes [ société en nom collectif ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It follows on from the Hague programme, which stipulates that EU policy must promote cooperation with Non-EU Member Countries in the migration field "in full partnership, using existing Community funds were appropriate".

Il s'inscrit dans le sillage du programme de La Haye qui précise, que la politique de l'UE doit promouvoir a coopération avec les pays tiers en matière de migration « dans le cadre d'un véritable partenariat et en recourant, le cas échéant, aux fonds communautaires existants ».


* Space, in support of a European space policy aiming at greater coherence of European and national private and public efforts, and focusing on the development of applications in fields such as positioning and navigation, earth observation and monitoring, and telecommunications, co-ordinating RD investments at various levels and helping the EU to better realise its policy objectives in partnership with existing space powers such as Russia, and emerging ones like China, India and Brazil.

* l'espace, à l'appui d'une politique spatiale européenne ayant pour but d'instiller plus de rigueur dans les activités des secteurs privés et publics sur le plan européen et national, de privilégier le développement d'applications pour la localisation et la navigation, l'observation et la surveillance de la Terre et les télécommunications, de coordonner les investissements en faveur de la recherche-développement à divers niveaux et d'aider l'Union à mieux réaliser ses objectifs, en partenariat avec les puissances spatiales confirmées (comme la Russie) ou débutantes (comme la Chine, l'Inde ou le Brésil).


22. Strongly urges the Board to further continue to support democratic political activists and to provide funding for inclusive political processes; takes the view that the EED should engage with and support the emergence and consolidation of political parties with a clear commitment to democratic principles, in partnership with existing political foundations whenever possible;

22. prie instamment le conseil d'administration de continuer de soutenir les activistes politiques démocratiques et d'octroyer un financement aux processus politiques inclusifs; est d'avis que le FEDEM devrait, tout en nouant le dialogue avec eux, soutenir l'émergence et la consolidation des groupes politiques qui défendent clairement les principes démocratiques, le cas échéant en partenariat avec les fondations politiques existantes;


22. Strongly urges the Board to further continue to support democratic political activists and to provide funding for inclusive political processes; takes the view that the EED should engage with and support the emergence and consolidation of political parties with a clear commitment to democratic principles, in partnership with existing political foundations whenever possible;

22. prie instamment le conseil d'administration de continuer de soutenir les activistes politiques démocratiques et d'octroyer un financement aux processus politiques inclusifs; est d'avis que le FEDEM devrait, tout en nouant le dialogue avec eux, soutenir l'émergence et la consolidation des groupes politiques qui défendent clairement les principes démocratiques, le cas échéant en partenariat avec les fondations politiques existantes;


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26. Urges the Commission to propose tangible ways of bolstering its support for swifter and deeper regional integration amongst DCs, with a view to developing regional markets and creating regional value chains; to this end, invites the Commission to promote regional integration in its bilateral and regional trade agreements; calls on the Commission to consider simplifying and harmonising rules of origin and the means of facilitating their use by small-volume exporters; calls on the Commission to strengthen its partnerships with existing regional institutions, and particularly the African Development Bank; points out the vital role p ...[+++]

26. incite la Commission à proposer des solutions concrètes visant à renforcer son soutien à une intégration régionale plus rapide et plus approfondie entre les pays en développement, en vue de développer les marchés régionaux et de créer des chaînes de valeur régionales; à cette fin, invite la Commission à promouvoir l'intégration régionale dans ses accords commerciaux bilatéraux et régionaux; lui demande d'envisager la simplification et l'harmonisation des règles d'origine, ainsi que les moyens d'en faciliter l'utilisation par les petits exportateurs; demande à la Commission de renforcer ses ...[+++]


26. Urges the Commission to propose tangible ways of bolstering its support for swifter and deeper regional integration amongst DCs, with a view to developing regional markets and creating regional value chains; to this end, invites the Commission to promote regional integration in its bilateral and regional trade agreements; calls on the Commission to consider simplifying and harmonising rules of origin and the means of facilitating their use by small-volume exporters; calls on the Commission to strengthen its partnerships with existing regional institutions, and particularly the African Development Bank; points out the vital role p ...[+++]

26. incite la Commission à proposer des solutions concrètes visant à renforcer son soutien à une intégration régionale plus rapide et plus approfondie entre les pays en développement, en vue de développer les marchés régionaux et de créer des chaînes de valeur régionales; à cette fin, invite la Commission à promouvoir l'intégration régionale dans ses accords commerciaux bilatéraux et régionaux; lui demande d'envisager la simplification et l'harmonisation des règles d'origine, ainsi que les moyens d'en faciliter l'utilisation par les petits exportateurs; demande à la Commission de renforcer ses ...[+++]


recent evaluation reports, in particular that by the European Centre for the Development of Vocational Training (Cedefop) in 2008 on the implementation of the Resolution of 2004, stress that although progress has been made, more efforts are needed in order to improve the quality of guidance services, provide fairer access focused on individuals' needs and aspirations, and to coordinate and build partnerships between existing forms of guidance provision.

Les récents rapports d'évaluation, notamment celui du Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Cedefop) en 2008 sur la mise en œuvre de la résolution de 2004, soulignent que, si des avancées ont été réalisées, il reste à accomplir des efforts afin de fournir des services d'orientation de meilleure qualité, d'offrir un accès plus équitable, centré sur les aspirations et les besoins des citoyens, de coordonner et de construire des partenariats entre les offres de service existantes.


It follows on from the Hague programme, which stipulates that EU policy must promote cooperation with Non-EU Member Countries in the migration field "in full partnership, using existing Community funds were appropriate".

Il s'inscrit dans le sillage du programme de La Haye qui précise, que la politique de l'UE doit promouvoir a coopération avec les pays tiers en matière de migration « dans le cadre d'un véritable partenariat et en recourant, le cas échéant, aux fonds communautaires existants ».


As regards cooperation with third countries, the Hague Programme stated in particular that the “EU should aim at assisting third countries, in full partnership, using existing Community funds where appropriate, in their efforts to improve their capacity for migration management and refugee protection, prevent and combat illegal immigration, inform on legal channels for migration, resolve refugee situations by providing better access to durable solutions, build border-control capacity, enhance document security and tackle the problem of return” [2].

En ce qui concerne la coopération avec les pays tiers, le programme de La Haye précise que « la politique de l’UE devrait viser à soutenir, dans le cadre d’un véritable partenariat et en recourant, le cas échéant, aux fonds communautaires existants, les efforts déployés par les pays tiers pour améliorer leur capacité à gérer les migrations et à protéger les réfugiés, pour prévenir et combattre l’immigration clandestine, pour informer sur les voies légales de migration, pour régler la situation des réfugiés en leur offrant un meilleur accès à des solutions durables, pour renforcer les moyens de surveillance des frontières, pour améliorer ...[+++]


113. Welcomes the funds provided through PHARE and ISPA and other EU programmes; calls for support for SMEs; is aware, however, that a very much greater volume of investment will be needed for the development of infrastructure, which will have to come in particular from private investors and public-private partnerships; the existing financing strategy will therefore need to be revised;

113. se félicite des fonds prévus au titre des programmes PHARE et ISPA et autres programmes de développement de l'Union européenne; demande instamment que les PME soient aidées dans ce cadre; n'ignore toutefois pas que le développement des infrastructures nécessitera un volume d'investissements beaucoup plus important, pour lequel les investisseurs privés et les partenariats mixtes secteur public/secteur privé peuvent en particulier être également sollicités; souligne, par conséquent, la nécessité de réviser la stratégie actuelle en matière de financement;


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