17. Points out that, in a market economy, innovation is not exclusively intended to meet major societal challenges but also plays a particularly important role in the manufacture of consumer-friendly and attractive products in the fields of leisure, technology, industry, culture and entertainment; points out that there is a vast international market for innovative high-tech leisure products (smart phones, tablet PCs, console games, portable recreational devices etc.), as well as a world market for social networking and innovative online services, in which European undertakings are playing a negligible role;
17. rappelle que, dans le contexte de l'économie de marché, l'innovation ne vise pas exclusivement à résoudre les défis sociaux majeurs et que son rôle est aussi significatif dans la création de produits respectueux des consommateurs et attrayants dans les secteurs des loisirs, de la technologie, de l'industrie de la culture et du spectacle; rappelle l'importance du marché mondial des produits innovants de technologie de pointe dans le domaine du divertissement (téléphones mobiles intelligents, ordinateurs tablettes, machines à jouer, appareils portables, etc.), le marc
hé mondial des réseaux sociaux et des services innovants sur l'inter
...[+++]net, dans lesquels les entreprises européennes jouent un rôle négligeable;