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Allocate pensions
Assign pensions
BTL technique
Below stage
Below the hook lifter
Below the line technique
Below-hook lifter
Below-stage
Below-the-hook lifting device
Below-the-line method
Below-the-line technique
Bounded below
Bounded from below
Calls below indicator
Calls below signal
Cellar
Cumulative pension entitlement
Develop pension plans
Develop pension schemes
Develop pension strategies
Develop pension system
Distribute pensions
Hoisting accessory
Lifting accessory
Occupational pension
Old age pension
Overlapping pension entitlement
Pension distribution
Pension plan
Pension scheme
Retirement pension
SERP
State pension
Supplementary pension
Trap room

Vertaling van "pensions below " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
below the line technique | below-the-line method | below-the-line technique | BTL technique

technique hors média | below the line | technique hors médias


hoisting accessory | lifting accessory | below the hook lifter | below-hook lifter | below-the-hook lifting device

accessoire d'appareil de levage | accessoire de levage


pension scheme [ occupational pension | old age pension | pension plan | retirement pension | State pension ]

régime de retraite [ allocation vieillesse | assurance vieillesse | pension de retraite | pension de vieillesse | régime de pension | retraite ]


calls below indicator | calls below signal

indicateur d'appels en bas | indicateur d'appels en-dessous | signal d'appels en bas | signal d'appels en-dessous


bounded from below | bounded below

minoré | borné inférieurement




develop pension strategies | develop pension system | develop pension plans | develop pension schemes

élaborer des régimes de retraite


assign pensions | pension distribution | allocate pensions | distribute pensions

distribuer des pensions


supplementary pension [ SERP ]

retraite complémentaire [ pension complémentaire ]


cumulative pension entitlement [ overlapping pension entitlement ]

cumul de pensions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Slovak legislation provides that all persons who receive a statutory pension, or pensions below 60 % of average wages in Slovakia, are entitled to a Christmas allowance ('vianočný príspevok').

La législation slovaque dispose que tous ceux qui reçoivent une pension légale ou une pension inférieure à 60 % du salaire moyen slovaque ont droit à une allocation de Noël («vianočný príspevok»).


(2) Subject to section 55, where a person described in subsection (1) is awarded a pension described in paragraph (b) of that subsection and is in a dependent condition, the Minister may at any time increase or decrease the amount of the pension, but when a pension is payable to that person it shall not, at any time, exceed the pension described in paragraph (a) of that subsection or be decreased below the lesser of paragraphs (a) and (b) of that subsection.

(2) Sous réserve de l’article 55, lorsqu’une pension d’un montant visé à l’alinéa (1)b) est accordée à une personne visée au paragraphe (1) et qui est en état de dépendance, le ministre peut augmenter ou diminuer le montant de sa pension, mais lorsqu’une pension lui est payable, elle ne peut dépasser la pension visée à l’alinéa (1)a) ni être diminuée à un montant moindre que la moins élevée des pensions prévues aux alinéas (1)a) ou b).


They are saying forget about the way they have mishandled the pension contributions of working Canadians to the point that now seniors who are existing on the Canada pension plan are so far below the poverty line with the pittance they get from Canada pension that they cannot even see the poverty line it is so far above them.

Ils disent d'oublier la façon dont ils ont mal administré les cotisations des travailleurs canadiens, au point où les personnes âgées qui tirent leur subsistance du Régime de pensions du Canada aujourd'hui vivent tellement loin sous le seuil de la pauvreté avec la maigre pitance qu'elles reçoivent qu'elles ne peuvent pas espérer s'en sortir.


3. Points out that, according to the Eurostat ‘at-risk-of poverty’ indicator, nearly 85 million persons in the European Union were at risk of poverty in 2008, and that according to the ‘material deprivation’ indicator it is estimated that the figure would rise to 120 million; considers that the Council’s decision on poverty indicators may give rise to ambiguities concerning the overall reduction target of lifting 20 million persons out of poverty and exclusion by 2020 (reduction of 23.5 % according to Eurostat’s ‘at-risk-of poverty indicator’, but only 16.7 % according to the ‘material deprivation’ indicator); stresses that those living in poverty are for the most part women, a situation brought about by unemployment, casual labour, l ...[+++]

3. fait observer que, selon l'indicateur du risque de pauvreté d'Eurostat, près de 85 millions de personnes étaient menacées de pauvreté dans l'Union européenne en 2008, et que, selon l'indicateur "privation matérielle", on estime que le chiffre correspondant atteindrait 120 millions; considère que la décision du Conseil sur les indicateurs de la pauvreté peut donner lieu à des ambiguïtés concernant l'objectif global de réduction, qui consiste à sortir 20 millions de personnes de la pauvreté et de l'exclusion d'ici à 2020 (réduction de 23,5 % selon l'indicateur du risque de pauvreté d'Eurostat, mais seulement 16,7 % selon l'indicateur " ...[+++]


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3. Points out that, according to the Eurostat ‘at-risk-of poverty’ indicator, nearly 85 million persons in the European Union were at risk of poverty in 2008, and that according to the ‘material deprivation’ indicator it is estimated that the figure would rise to 120 million; considers that the Council's decision on poverty indicators may give rise to ambiguities concerning the overall reduction target of lifting 20 million persons out of poverty and exclusion by 2020 (reduction of 23.5 % according to Eurostat's ‘at-risk-of poverty indicator’, but only 16.7 % according to the ‘material deprivation’ indicator); stresses that those living in poverty are for the most part women, a situation brought about by unemployment, casual labour, l ...[+++]

3. fait observer que, selon l'indicateur du risque de pauvreté d'Eurostat, près de 85 millions de personnes étaient menacées de pauvreté dans l'Union européenne en 2008, et que, selon l'indicateur «privation matérielle», on estime que le chiffre correspondant atteindrait 120 millions; considère que la décision du Conseil sur les indicateurs de la pauvreté peut donner lieu à des ambiguïtés concernant l'objectif global de réduction, qui consiste à sortir 20 millions de personnes de la pauvreté et de l'exclusion d'ici à 2020 (réduction de 23,5 % selon l'indicateur du risque de pauvreté d'Eurostat, mais seulement 16,7 % selon l'indicateur « ...[+++]


K. whereas those living in poverty – more than 85 million in all – are for the most part women, a situation brought about by unemployment, casual labour, low wages, pensions below the minimum subsistence level, and the widespread difficulty of obtaining access to good public services; whereas, moreover, in the past 10 years the number of women in poverty has risen disproportionately compared with the number of men,

K. considérant que la majorité des plus de 85 millions de personnes en situation de pauvreté dans l'Union européenne sont des femmes, une situation à laquelle contribuent le chômage, le travail précaire, la faiblesse des salaires, les niveaux des pensions et retraites inférieurs au revenu minimum d'existence et les difficultés d'accès à des services publics de qualité dans les domaines les plus divers; considérant, en outre, qu'au cours de la dernière décennie, le nombre de femmes en situation de pauvreté a augmenté de façon disproportionnée par rapport au nombre d'hommes,


Another factor involved in this outcome is the inconsistencies of Community policies, which have produced a situation in which more than 85 million people, mostly women and children, have been reduced to poverty by a combination of unemployment, casual labour, low wages, pensions below the minimum subsistence level, and the difficulties of obtaining access to good public services.

Les contradictions qui existent dans les politiques communautaires y ont également contribué. Elles sont à l'origine de l'existence de plus de 85 millions de personnes en situation de pauvreté, en majorité des femmes et des enfants, situation qui résulte du chômage, du travail précaire, de la faiblesse des salaires, des niveaux de pension et de retraite inférieurs au revenu minimum d'existence et des difficultés d'accès à des services publics de qualité.


K. whereas those living in poverty – more than 85 million in all – are for the most part women, a situation brought about by unemployment, casual labour, low wages, pensions below the minimum subsistence level, and the widespread difficulty of obtaining access to good public services; whereas, moreover, in the past 10 years the number of women in poverty has risen disproportionately compared with the number of men,

K. considérant que la majorité des plus de 85 millions de personnes en situation de pauvreté dans l'Union européenne sont des femmes, une situation à laquelle contribuent le chômage, le travail précaire, la faiblesse des salaires, les niveaux des pensions et retraites inférieurs au revenu minimum d'existence et les difficultés d'accès à des services publics de qualité dans les domaines les plus divers; considérant, en outre, qu'au cours de la dernière décennie, le nombre de femmes en situation de pauvreté a augmenté de façon disproportionnée par rapport au nombre d'hommes,


What we saw as being positive was an improved averaging formula that would boost pensions below the maximum currently payable and that voluntary contributions for post-65 claimants would allow for secure pension enhancement to the age of 70. However, in that legislation last spring, there were some flaws.

Sur le plan positif, nous avons constaté une meilleure formule d'étalement permettant d'augmenter les pensions sous le maximum actuellement payable, et le fait que les contributions volontaires pour les prestataires de plus de 65 ans permettraient une bonification assurée des prestations jusqu'à l'âge de 70 ans.


Those survivors of veterans who were pensioned below 47% receive 50% of what the veteran was receiving at the time of death.

Les survivants des anciens combattants dont la pension était inférieure à 47 p. 100 reçoivent 50 p. 100 de ce que l'ancien combattant recevait à son décès.




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'pensions below' ->

Date index: 2021-12-06
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