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4.7
Backlog of orders
Bill to order
Canada and the New World Order Youth Perspectives
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Document endorsable to order
Estimate orders for clothing merchandise
Exterior of the perspective center
Exterior perspective center
External perspective center
Financial perspectives
Geometric perspective
Geometrical perspective
Linear perspective
MFF
Mathematical perspective
Multiannual financial framework
New International Economic Order
New economic order
New international economic order
OEP
OEPP
Order backlogs
Order document
Order instrument
Order security
Orders in hand
Orders on hand
Orders received
Overall Economic Perspective Plan
Overall Economic Perspective Programme
Paper to order
Place an order for clothing merchandise
Place orders for clothing merchandise
Placing an order for clothing merchandise
Programming of Community expenditure
Transnational dimension
Transnational perspective
Unfilled orders
World economic order

Vertaling van "perspective in order " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
multiannual financial framework [ financial perspectives | MFF | programming of Community expenditure ]

cadre financier pluriannuel [ CFP | perspectives financières | programmation des dépenses communautaires ]


Canada and the New World Order: Youth Perspectives

Le Canada et le nouvel ordre mondial : perspectives des jeunes


backlog of orders | order backlogs | orders in hand | orders on hand | orders received | unfilled orders

commandes en carnet | ordres en carnet | ordres en portefeuille


bill to order | document endorsable to order | order document | order instrument | order security | paper to order

effet à ordre | papier à ordre | titre à ordre


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


Overall Economic Perspective Plan | Overall Economic Perspective Programme | OEP [Abbr.] | OEPP [Abbr.]

Perspective Economique Générale | P.E.G. [Abbr.]


linear perspective [ geometric perspective | geometrical perspective | mathematical perspective ]

perspective linéaire


new economic order [ new international economic order | New International Economic Order(ECLAS) | World economic order(STW) ]

nouvel ordre économique [ nouvel ordre économique international ]


estimate orders for clothing merchandise | placing an order for clothing merchandise | place an order for clothing merchandise | place orders for clothing merchandise

commander des vêtements


exterior perspective center [ external perspective center | exterior of the perspective center ]

centre de perspective externe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These are just a few examples of the activities that we are directly involved in, from a program perspective and from a relationship- building perspective, in order to coordinate and collaborate both on intelligence gathering and program delivery.

Ce ne sont que quelques exemples d'activités auxquelles nous participons directement, du point de vue des programmes et de l'établissement de partenariats, afin d'assurer la coordination et la collaboration dans les domaines de la collecte de renseignements et de l'exécution des programmes.


7. Calls, furthermore, on the Council and the Commission to take advantage of the debate on the mid-term review of the current financial perspectives and on the debate of the next financial perspectives, in order to better align the current and future EU budgets with EU policy priorities, notably as regards research, climate action and security of energy supply;

7. invite en outre le Conseil et la Commission à mettre à profit le débat sur l'examen à mi-parcours des perspectives financières actuelles et le débat sur les prochaines perspectives financières pour mettre le budget actuel et les budgets futurs de l'Union européenne davantage en adéquation avec les priorités politiques de l'Union, notamment en matière de recherche, de mesures pour le climat et de sécurité des approvisionnements en énergie;


7. Calls, furthermore, on the Council and the Commission to take advantage of the debate on the mid-term review of the current financial perspectives and on the debate of the next financial perspectives, in order to better align the current and future EU budgets with EU policy priorities, notably as regards research, climate action and security of energy supply;

7. invite en outre le Conseil et la Commission à mettre à profit le débat sur l'examen à mi-parcours des perspectives financières actuelles et le débat sur les prochaines perspectives financières pour mettre le budget actuel et les budgets futurs de l'Union européenne davantage en adéquation avec les priorités politiques de l'Union, notamment en matière de recherche, de mesures pour le climat et de sécurité des approvisionnements en énergie;


7. Calls, furthermore, on the Council and the Commission to take advantage of the debate on the mid-term review of the current financial perspectives and on the debate of the next financial perspectives, in order to better align the current and future EU budgets with EU policy priorities, notably as regards research, climate action and security of energy supply;

7. invite en outre le Conseil et la Commission à mettre à profit le débat sur l'examen à mi-parcours des perspectives financières actuelles et le débat sur les prochaines perspectives financières pour mettre le budget actuel et les budgets futurs de l'Union européenne davantage en adéquation avec les priorités politiques de l'Union, notamment en matière de recherche, de mesures pour le climat et de sécurité des approvisionnements en énergie;


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8. Asks the Commission to analyse production and process methods (PPM, as defined by WTO) from a gender perspective in order to identify the PPM subject to specific gender discrimination, according to CEDAW and the human rights pacts, and to design strategies to provide an incentive for compliance with international standards in exporting countries;

8. demande à la Commission d'analyser, selon une perspective de genre, les processus et méthodes de production (PPM), tels que définis par l'OMC, afin d'identifier les PPM faisant l'objet d'une discrimination de genre, conformément à la CEDAW et aux conventions en matière de droits de l'homme, et de concevoir des stratégies pour promouvoir le respect de la réglementation internationale dans les pays exportateurs;


9. Asks the Commission to analyse production and process methods (PPM, as defined by WTO) from a gender perspective in order to identify the PPM subject to specific gender discrimination, according to CEDAW and the human rights pacts, and to design strategies to provide an incentive for compliance with international standards in exporting countries;

9. demande à la Commission d'analyser, selon une perspective de genre, les processus et méthodes de production (PPM), tels que définis par l'OMC, afin d'identifier les PPM faisant l'objet d'une discrimination de genre, conformément à la CEDAW et aux conventions en matière de droits de l'homme, et de concevoir des stratégies pour promouvoir le respect de la réglementation internationale dans les pays exportateurs;


The Commission proposes to move towards a duration of 5 years for better alignment with the duration of the mandates of the Commission and the European parliament, even if this needs another period of 7 years for the next financial perspectives in order to get into this rhythm.

La Commission propose de passer à une période de 5 ans, afin de l'aligner sur la durée des mandats de la Commission et du Parlement européen, même si, pour prendre ce rythme, il faut prévoir une nouvelle période de 7 ans pour les prochaines perspectives financières.


The bill provides a certain flexibility in the membership of the council, thereby ensuring a council that is representative of our society and of regions, which is able to bring a broad and varied perspective in order to improve the internal institutional perspective.

Le projet de loi accorde une certaine flexibilité au niveau du choix des membres pour que ceux-ci représentent bien notre société et les régions et qu'ils puissent offrir un point de vue externe qui soit vaste et varié, toujours afin d'améliorer la perspective interne institutionnelle.


In order to give a steer to the work on the future financial framework within which the Union's policy reforms will take place, the Council has examined how the concept of real stabilisation of expenditure for EU-15 could be understood as a principle for drawing up the new financial perspective, in order to ensure strict budgetary discipline on the one hand, and to provide sufficient resources for the orderly development of the Union's policies on the other.

Afin d'orienter les travaux sur le futur cadre financier dans le contexte duquel se dérouleront les réformes politiques de l'Union, le Conseil a examiné comment le concept de stabilisation en termes réels des dépenses de l'UE à quinze peut être envisagé en tant que principe à suivre pour l'élaboration des nouvelles perspectives financières, de manière, d'une part, à garantir une discipline budgétaire stricte, et, d'autre part, à fournir des ressources suffisantes au bon déroulement des politiques de l'Union.


In order to give a steer to the work on the future financial framework within which the Union's policy reforms will take place, the Council has examined how the concept of real stabilisation of expenditure for EU-15 could be understood as a principle for drawing up the new financial perspective, in order to ensure strict budgetary discipline on the one hand, and to provide sufficient resources for the orderly development of the Union's policies on the other.

Afin d'orienter les travaux sur le futur cadre financier dans le contexte duquel se dérouleront les réformes politiques de l'Union, le Conseil a examiné comment le concept de stabilisation en termes réels des dépenses de l'UE à quinze peut être envisagé en tant que principe à suivre pour l'élaboration des nouvelles perspectives financières, de manière, d'une part, à garantir une discipline budgétaire stricte, et, d'autre part, à fournir des ressources suffisantes au bon déroulement des politiques de l'Union.


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