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Asphyxia
Burns
Four-star petrol
Gasoline
Ignition of gasoline
Kerosene
Kerosine
Lead-free petrol
Naphtha
Other injury
PMA
Paraffin oil
Paraffin wax Petroleum ether
Petrol
Petrol bomb
Produce Marketing Association
Produce Packaging Association
Produce Packaging and Marketing Association
Produce Prepackaging Association
Producer group
Producers' organisation
Spirits
Standard petrol
Super petrol
Unleaded petrol

Traduction de «petrol and producing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Asphyxia | Burns | Other injury | originating from fire caused directly by a fire-producing device or indirectly by any conventional weapon | Petrol bomb

Asphyxie | Autres lésions | Bombe à essence | Brûlures | résultant d'un incendie causé directement par un moyen incendiaire ou indirectement par une arme de type classique


with the correct proportion of air to petrol a stoechiometric mixture is produced

si la proportion air-essence est exacte,on parle de mélange stoechiométrique


more polynuclear aromatics(PNA)are produced from petrol which is rich in aromatics

quand l'essence est riche en aromatiques il se produisent davantage d'aromatiques polynucléaires


petrol [ four-star petrol | gasoline | standard petrol | super petrol ]

essence [ carburant auto | essence ordinaire | essence super | supercarburant ]


Produce Marketing Association [ PMA | Produce Prepackaging Association | Produce Packaging Association | Produce Packaging and Marketing Association ]

Produce Marketing Association [ PMA | Produce Prepackaging Association | Produce Packaging Association | Produce Packaging and Marketing Association ]






ignition of:gasoline | kerosene | petrol |

inflammation de:essence | kérosène | pétrole |


Gasoline [petrol] Kerosine [paraffin oil] Paraffin wax Petroleum:ether | naphtha | spirits

Essence Ether de pétrole Kérosène [pétrole lampant] Naphte de pétrole Paraffine White spirit


producer group [ producers' organisation ]

groupement de producteurs [ association de producteurs | organisation de producteurs ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The minimum target for biofuels for 2020 should, on the basis of conservative assumptions, related to the availability of sustainably produced feedstocks, car engine and biofuel production technologies, be fixed at 10%[19] of overall consumption of petrol and diesel in transport.

Sur la base d'hypothèses prudentes relatives à la disponibilité de produits de départ, de moteurs et de technologies de production de biocarburants issus de procédés durables, l'objectif minimal pour les biocarburants à l'horizon 2020 devrait être fixé à 10 % [19] de la consommation totale d'essence et de gazole dans les transports.


Periodic checks of all installed Stage II petrol vapour recovery equipment should be performed in order to ensure that petrol vapour recovery equipment produces real reductions in emissions.

Il convient de soumettre tous les équipements installés de la phase II de la récupération des vapeurs d’essence à des vérifications périodiques, afin de garantir que ces équipements réalisent des réductions effectives des émissions.


The failure on the part of European refiners to make available to biofuel producers who carry out blending of petrol and ethanol the quantities of low vapour-pressure petrols they require is a daily problem.

Il est malheureusement constaté quotidiennement que les raffineurs européens ne mettent pas à la disposition des producteurs de biocarburants procédant à des mélanges essence éthanol toutes les quantités indispensables d’essences à faible pression de vapeur.


Rapid measures should be taken to amend and accelerate the 2000 programme in the same way that America has done in the case of biofuels, with the country now using 10% biofuels in petrol and producing 70 million tonnes of them every year.

Il importe de prendre rapidement des mesures pour modifier et accélérer la mise en œuvre du programme 2000, comme l’Amérique l’a fait pour les biocarburants. Ce pays utilise à présent 10% de biocarburants et en produit 70 millions de tonnes par an.


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The minimum target for biofuels for 2020 should, on the basis of conservative assumptions, related to the availability of sustainably produced feedstocks, car engine and biofuel production technologies, be fixed at 10%[19] of overall consumption of petrol and diesel in transport.

Sur la base d'hypothèses prudentes relatives à la disponibilité de produits de départ, de moteurs et de technologies de production de biocarburants issus de procédés durables, l'objectif minimal pour les biocarburants à l'horizon 2020 devrait être fixé à 10 % [19] de la consommation totale d'essence et de gazole dans les transports.


Petrol or diesel which contains sulphur produces noticeably far more exhaust emissions, and we now face a very specific challenge: the automotive industry and the manufacturers of catalytic converters should design more advanced engines and develop purification technology so that exhaust emissions really can be reduced to a very small fraction of what they were as recently as the early 1990s.

L'essence ou le diesel qui contient du soufre produit bien plus de gaz d'échappement. Nous sommes maintenant confrontés à un défi très spécifique : l'industrie automobile et les fabricants de convertisseurs catalytiques devraient concevoir des moteurs plus évolués et développer la technologie de la dépollution afin que les gaz d'échappement puissent être réellement réduits à une fraction très faible de ce qu'ils étaient au début des années 1990.


Although bioethanol has a lower volatility than petrol, direct blends of bioethanol with petrol produce an increase in the volatility of the final fuel which may exceed the limits laid down in Directive 98/70/EC, particularly in countries with high temperatures.

S'il est vrai que le bioéthanol présente une volatilité moindre que celle des essences, les mélanges directs de bioéthanol et d'essence entraînent un accroissement de la volatilité du combustible final, laquelle peut dépasser les valeurs limites fixées dans la directive 98/70/CE, notamment dans les pays où la température est élevée.


The preferred biofuel for blending with petrol is bioETBE. This is produced through a reaction between isobutene (a refining by-product) and bioethanol.

Le biocarburant le plus prisé pour les mélanges avec l'essence est le bioETBE (éthyl-tertio-butyl-éther). Celui‑ci est obtenu par la synthèse de l'isobutilène (sous-produit de raffinage) et du bioéthanol.


(4) The tax exemption applies directly to the fuels produced, namely esters of rapeseed oil and sunflower oil (both belonging to the 'diester` category), pure ethyl alcohol for incorporation into high-grade petrols, high-grade lead-free petrols and standard petrols, and pure ethyl alcohol as derivatives (including ethyl tert-butyl ether, or ETBE) incorporated into high-grade lead-free petrols and standard petrols (belonging to the 'bioethanol` category).

4. L'exonération fiscale vise directement les biocarburants c'est-à-dire les esters d'huile de colza et de tournesol (qui appartiennent à la filière «diester»), l'alcool éthylique pur incorporé dans les supercarburants, les supercarburants sans plomb et les essences, et l'alcool éthylique pur contenu dans ses dérivés (dont l'oxyde de ter-butyle et d'éthyle, appelé ETBE, pour ethyl tertio butyl ether) incorporés dans les supercarburants sans plomb et les essences (qui appartiennent à la filière «bioéthanol»).


(i) vehicles used for the carriage of goods and propelled by means of gas produced on the vehicle or of electricity or equipped with a governor in so far as such vehicles are regarded, under the legislation of the Member State of registration, as equivalent to vehicles propelled by a petrol or diesel engine, the maximum permissible weight of which, including the weight of trailers or semi-trailers, does not exceed 3,5 tonnes;

i) véhicules affectés aux transports de marchandises, propulsés par gaz produit sur le véhicule ou par électricité, ou équipés d'un ralentisseur, dans la mesure où ces véhicules, aux termes de la législation de l'État membre d'immatriculation, sont assimilés aux véhicules propulsés par moteur à essence ou gas oil dont le poids maximal autorisé, y compris celui des remorques ou des semi-remorques, ne dépasse pas 3,5 tonnes;




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'petrol and producing' ->

Date index: 2023-05-01
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