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AA
AAU
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Canadian Peace Pledge
Canadian Peace Pledge Campaign
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Chattel loan
Covenant of equal coverage
Credit against pledge of chattels
Credit on security of personal property
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Equipment loan
International emissions trading
Loan secured by a pledge
Marketable emission permit
Negative pledge
Negative pledge clause
Negative pledge waiver
Negative-pledge clause
Negotiable pollution permit
Pledging
Pledging Conference for the Industrial Development Fund
Pledging as collateral
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit
Waiver of negative pledge

Vertaling van "pledges and emissions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
negative pledge clause [ negative-pledge clause | negative pledge | covenant of equal coverage ]

clause de sûreté négative [ clause de nantissement négative | clause de ne pas faire | clause négative ]


negative pledge waiver | waiver of negative pledge

renonciation à la clause de nantissement négative | renonciation à la clause de nantissement pari passu




chattel loan | credit against pledge of chattels | credit on security of personal property | equipment loan | loan secured by a pledge

crédit mobilier | prêt sur gage


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


Canadian Peace Pledge Campaign [ Canadian Peace Pledge ]

Campagne d'engagement du Canada pour la paix


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


Pledging Conference for the Industrial Development Fund [ 19-- Pledging Conference for the Industrial Development Fund ]

Conférence pour les annonces de contributions au Fonds de développement industriel [ Conférence de ... pour les annonces de contributions au Fonds de développement industriel ]


benefit reduction due to the realisation of pledged assets | benefit reduction resulting from a lien on a pledge amount

duction des prestations consécutive à la réalisation du gage


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Current developed country pledges on the table imply a reduction in their emissions from around 13.2% by 2020 below 1990 level (for the lower end of the pledges) to around 17.8% (for the higher end of the pledges).

Les engagements actuels des pays développés représentent une réduction de leurs émissions allant d'environ 13,2 % (pour les engagements les plus bas) jusqu'à environ 17,8 % (pour les engagements les plus élevés) d'ici 2020 par rapport au niveau de 1990.


This would mean that for the lower end of the pledges we would in fact allow for an increase in developed country emissions of 2.6% above 1990 levels and for the higher end of the pledges we would only see a 2% reduction in relation to 1990.

Cela signifierait que, pour les engagements les plus faibles, nous autoriserions de fait une augmentation des émissions des pays développés de 2,6 % au-dessus des niveaux de 1990 et que, pour les engagements les plus élevés, nous n'obtiendrions qu'une réduction de 2 % par rapport à 1990.


The Union will remain engaged proactively in this process, including in discussions on how to close the gap between current emission reduction pledges by developed and developing countries, and on action needed to stay on an emission pathway compatible with the 2 °C objective, informed by the latest findings from the IPCC.

L’Union restera engagée de manière proactive dans ce processus, notamment dans les discussions sur les moyens de combler les écarts entre les engagements actuels en matière de réduction des émissions, pris par les pays développés et les pays en développement, et sur les mesures nécessaires pour rester sur la voie d’une réduction compatible avec l’objectif de 2 °C, en s’inspirant des dernières conclusions du GIEC.


[24] UNEP has estimated that, globally, N2O emissions equivalent to 0.8 gigatonnes of CO2 could be avoided every year by 2020, amounting to 8% of the ‘emissions gap’ between reduction pledges made by countries and the action needed to keep global temperature rise below 2°C.

[24] Le PNUE a estimé qu'au niveau mondial, une réduction annuelle des émissions de N2O équivalant à 0,8 gigatonne de CO2 serait possible en 2020, ce qui représente 8 % de l'écart entre les engagements de réduction pris par les pays et les besoins liés à l'objectif de limitation du réchauffement de la planète à 2 °C.


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The current rules under the Kyoto Protocol, if continued, would entail lowering the actual stringency of the current emission reduction pledges and imply that reductions can be claimed without additional actions, which brings no real environmental benefit.

Les règles actuelles définies dans le protocole de Kyoto, si elles continuent à être appliquées, auraient pour conséquence de restreindre la rigueur réelle des engagements actuels en matière de réduction des émissions et impliqueraient que des réductions puissent être revendiquées sans action supplémentaire, ce qui n'apporte aucun avantage du point de vue environnemental.


3. REAFFIRMS the importance of continuing to provide support by developed countries beyond 2012 for activities to mitigate and adapt to climate change as set forth in the Durban decisions; in this context RECALLS that the Durban platform noted the significant gap between mitigation pledges and emissions reduction necessary to achieve the 2 °C target and therefore calls on all parties to ensure the highest possible mitigation efforts; REITERATES that in this respect the EU and other developed countries should work in a constructive manner towards the identification of a path for scaling up climate finance from 2013 to 2020 from a wide v ...[+++]

3. RÉAFFIRME qu'il importe que les pays développés continuent d'apporter leur soutien au‑delà de 2012 en faveur d'actions visant à atténuer le changement climatique et à s'y adapter, comme indiqué dans les décisions de Durban; RAPPELLE à cet égard qu'il a été noté dans la plateforme de Durban qu'il existe un écart important entre les engagements en matière d'atténuation et les réductions d'émissions nécessaires pour atteindre l'objectif des 2 °C, et invite donc toutes les parties à consentir les plus grands efforts possibles en matiè ...[+++]


4. REAFFIRMS the importance for the EU, together with other developed countries, to continue to contribute to climate finance after 2012 as set forth in the Durban decision to support initiatives that will deliver substantial results and value for money in the context of meaningful mitigation actions, and in helping increasing climate resilience and to narrow the ambition gap between current pledges and emission reductions with special attention to avoiding duplication of initiatives, the efficient use of available funding and the need for sustainable public finance and fiscal consolidation; ENCOURAGES domestic efforts by developing cou ...[+++]

4. RÉAFFIRME qu'il importe que l'UE, avec d'autres pays développés, continue de contribuer au financement de la lutte contre le changement climatique après 2012 comme le prévoit la décision prise à Durban, afin de soutenir les initiatives qui produiront des résultats substantiels, présenteront le meilleur rapport coût/efficacité dans le cadre d'actions significatives d'atténuation et contribueront à améliorer la capacité de résilience face au changement climatique, et afin de resserrer l'écart entre les promesses faites actuellement et la réduction des émissions, en veillant tout spécialement à éviter la multiplication des initiatives, à ...[+++]


Senator Perrault: There were reports in the newspaper this week to the effect that we have pledged to reduce our emissions in Canada less than they have pledged in the United States.

Le sénateur Perrault: D'après certains articles de journaux cette semaine, le Canada a promis de réduire ses émissions dans une moindre mesure que ne l'ont fait les États-Unis.


Emission pledges: Current emission pledges for 2020 are collectively inadequate to put the world on course to stay below 2°C. Durban must acknowledge and quantify this "ambition gap", identify options for addressing it and define a clear process to examine these in 2012 in order to make progress at COP 18/CMP 8.

Engagements relatifs aux émissions: actuellement, les engagements pris en matière d'émissions pour 2020 sont collectivement très insuffisants pour contenir le réchauffement mondial en dessous du seuil de 2° C. Durban doit reconnaître ce «défaut d’ambition» et le quantifier, proposer des solutions pour y remédier, et définir clairement un processus pour examiner ces propositions en 2012 afin que des progrès soient réalisés lors de la COP 18/CMP 8.


They ask the government to recognize that the impact of climate change will become catastrophic unless we reduce our greenhouse gas emissions immediately, that Parliament honour its legal commitment to the Kyoto protocol and to further pledge to reduce Canada's gas emissions by 30% below the 1990 levels by 2020 and to 80% by 2050.

Ils exhortent le gouvernement à reconnaître que les répercussions des changements climatiques deviendront catastrophiques si nous ne réduisons pas immédiatement le niveau de nos émissions de gaz à effet de serre, à honorer l'engagement officiel pris par le Canada dans le cadre de l'accord de Kyoto et à s'engager à réduire les émissions de gaz à effet de serre du Canada de 30 p. 100 par rapport aux niveaux de 1990 d'ici 2020, et de 80 p. 100 d'ici 2050.


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