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Country considered as distant
DEW Line - Atkinson Point
DEW Line - Clifton Point
DEW Line - Clinton Point
DWF
Discrete control
Distant Early Warning Line - Atkinson Point
Distant Early Warning Line - Clifton Point
Distant Early Warning Line - Clinton Point
Distant country
Distant water fishing fleet
Distant water fleet
Distant-talking microphone
Distant-talking transmitter
PTP control
PTP path control
Point appearance of a distant eight
Point to point control
Point to point path control
Point to point programming
Point vision
Point-to-point circuit
Point-to-point communication
Point-to-point connection
Point-to-point control
Point-to-point line
Point-to-point link
Point-to-point motion control
Ptp programming

Vertaling van "point being distant " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
point appearance of a distant eight | point vision

vision ponctuelle


Distant Early Warning Line - Clifton Point [ DEW Line - Clifton Point ]

Réseau d'alerte avancé - Clifton Point [ Réseau DEW - Clifton Point ]


Distant Early Warning Line - Clinton Point [ DEW Line - Clinton Point ]

Réseau d'alerte avancé - Clinton Point [ Réseau DEW - Clinton Point ]


Distant Early Warning Line - Atkinson Point [ DEW Line - Atkinson Point ]

Réseau d'alerte avancé - Atkinson Point [ Réseau DEW - Atkinson Point ]


distant water fishing fleet | distant water fleet | DWF

flotte de pêche de haute mer | flotte de pêche hauturière | flotte hauturière


distant-talking microphone | distant-talking transmitter

microphone à forte sensibilité


distant country | country considered as distant

pays éloigné | pays considéré come éloigné


point to point control | point-to-point control | point-to-point motion control | discrete control | PTP control | PTP path control | point to point programming | ptp programming | point to point path control

commande point à point | commande point-à-point | commande pas à pas | commande PTP | programmation point par point | programmation point à point


point-to-point link | point-to-point connection | point-to-point communication | point-to-point circuit | point-to-point line

liaison point à point | connexion point à point | communication point à point | circuit point à point | ligne point à point


A rare aggressive subtype of invasive breast carcinoma characterized by rapid growth, relatively large tumor size and a tendency to metastasize to distant organs, particularly the lungs, with relatively less frequent involvement of the axillary lymph

carcinome métaplasique du sein
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The airport reference point shown on Department of Transport Dawson Creek Airport Zoning Plan No (Z) B.C. 1690, dated November 23, 1984, is marked by a brass monument set in concrete being a point distant 76.492 m measured southerly and perpendicular to the centre line of Runway 06-24 from a point thereon distant 784.035 m measured westerly along the said centre line from the end of runway 24, and having UTM co-ordinates of 6,180,7 ...[+++]

Le point de repère de l’aéroport, figurant sur le plan de zonage n (Z) B.C. 1690, de l’aéroport de Dawson Creek du ministère des Transports, en date du 23 novembre 1984, est marqué par une borne en laiton fixée dans le béton et qui est un point perpendiculairement situé à 76,492 m, en direction sud, de l’axe de la piste 06-24 situé à une distance de 784,035 m, mesurée en direction ouest le long dudit axe à partir de l’extrémité de la piste 24, dont les coordonnées MTU sont 6 180 705,080 N et 676 910,156 E.


The airport reference point, shown on Port Hardy Airport Zoning Plan No (Z) B.C. 2033-1 dated February 23, 1987, is a point distant 154.0 m measured southwesterly at right angles to the centre line of runway 11-29 from a point thereon distant 825.0 m measured southeasterly along the centre line from the end of the strip associated with runway approach 11, which distances are ground level distances.

Le point de repère de l’aéroport, figurant sur le plan de zonage de l’aéroport de Port Hardy n (Z) B.C. 2033-1 en date du 23 février 1987, est un point situé à 154,0 m en direction sud ouest et perpendiculaire à l’axe de la piste 11-29, à partir d’un point dudit axe situé à 825,0 m en direction sud-est le long de l’axe de l’extrémité de la bande associée à l’approche de piste 11, les distances étant mesurées au sol.


The airport reference point that is marked by a brass monument set in concrete is a point distant 121.894 m measured northeasterly from and perpendicular to the centreline of Runway 11-29 from a point thereon distant 1 083.078 m measured southeasterly along the said centreline from airport control monument 403, located on said centreline of approach 11, which said distances are ground level distances.

Le point de repère de l’aéroport, qui est marqué par une borne-signal de cuivre fixée dans du béton, est situé à une distance de 121,894 m, mesurée en direction nord-est perpendiculairement à l’axe de la piste 11-29, à partir d’un point dudit axe situé à une distance de 1 083,078 m, mesurée en direction sud-est le long dudit axe, à partir de la borne-signal de contrôle de l’aéroport 403 située sur ledit axe de l’approche 11, lesdites distances étant mesurées au niveau du sol.


The airport reference point is a point distant 86.00 m measured southwesterly and at right angles to the centre line of runway 11-29 from a point thereon distant 823.18 m from the intersection of the centre line and the northwesterly end of the strip.

Le point de repère de l’aéroport est un point situé à une distance de 86 m, mesurée en direction sud-ouest perpendiculairement à l’axe de la piste 11-29, à partir d’un point dudit axe situé à une distance de 823,18 m de l’intersection de l’axe et de l’extrémité nord-ouest de la bande.


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The airport reference point is a point distant 385 metres measured northeastwardly from and at right angles to the centre line of runway 12-30 from a point thereon distant 70 metres measured northwestwardly along the said centre line from the southeasterly end of said runway.

Le point de repère est situé à 385 mètres au nord-est de l’axe de la piste 12-30 et perpendiculaire à celle-ci, déterminé à partir d’un point situé à 70 mètres au nord-ouest parallèlement audit axe de l’extrémité de ladite piste située au sud-est.


If the exit and entry point of a flight are identical in a charging zone, the distance factor shall be equal to the distance in the great circle distance between these points and the most distant point of the flight plan multiplied by two.

Si les points d’entrée et de sortie d’un vol situés dans une zone tarifaire sont identiques, le coefficient «distance» est égal à la distance orthodromique entre ces points et le point le plus éloigné du plan de vol, multipliée par deux.


If the exit and entry point of one flight are identical in a charging zone, the distance factor shall be equal to the distance in the great circle distance between these points and the most distant point of the flight plan multiplied by two.

Si les points d'entrée et de sortie d'un vol situés dans une zone tarifaire sont identiques, le coefficient “distance” est égal à la distance orthodromique entre ces points et le point le plus éloigné du plan de vol, multipliée par deux.


If the exit and entry point of one flight are identical in a charging zone, the distance factor shall be equal to the distance in the great circle distance between these points and the most distant point of the flight plan.

Si les points d'entrée et de sortie d'un vol situés dans une zone tarifaire sont identiques, le coefficient «distance» est égal à la distance orthodromique entre ces points et le point le plus éloigné du plan de vol.


9. When operations are financed by the EFF in the outlying Greek islands which are under a handicap due to distant location and in the outermost regions, the ceiling for the contribution from the EFF for each priority axis shall be increased by up to 10 percentage points in the regions eligible under the Convergence objective and by up to 35 percentage points for the regions not eligible under the Convergence objective.

9. Lorsque des opérations sont financées par le FEP dans les îles périphériques grecques, désavantagées en raison de leur éloignement, et dans les régions ultrapériphériques, le plafond de la contribution du FEP pour chaque axe prioritaire est augmenté de 10 points de pourcentage au plus dans les régions éligibles au titre de l'objectif de convergence et de 35 points de pourcentage au plus pour les régions non éligibles au titre de l'objectif de convergence.


2. Co-location options at the sites indicated under point 1 (including physical co-location and, as appropriate, distant co-location and virtual co-location).

2. Possibilités de colocalisation sur les sites mentionnés au point 1 (y compris colocalisation physique et, le cas échéant, colocalisation distante et colocalisation virtuelle).


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