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Political and Strategic Analysis Division
Strategic Planning and Analysis Division
Strategic Policy and Analysis Division

Vertaling van "political and strategic analysis division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Political and Strategic Analysis Division

Direction de l'analyse politique et stratégique


Strategic Policy and Analysis Division

Division de l'élaboration de la politique générale et des services d'analyse


Strategic Planning and Analysis Division

Division de la planification et de l'analyse stratégique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L. whereas having been forced to take emergency measures in response to successive crises that it failed to anticipate in the MENA region despite some signals, the EU has been unable to analyse the key elements or deal with the complexity of the situation, expectations and prospects created by the Arab uprisings of 2011; whereas, above all, the EU has failed to respond to the need for a very long-term strategy to sustain and assist genuine democratic transition, economic development and political stability; whereas, acting on the instructions issued by the European Council of December 2013, the High Representative of the Union for For ...[+++]

L. considérant que, contrainte de réagir dans l'urgence aux crises successives dans la région MOAN, qu'elle n'avait pas su anticiper malgré les signes avant-coureurs, l'Union n'a pas été en mesure d'analyser les éléments fondamentaux, ni de gérer la complexité de la situation, les attentes et les perspectives créées par les soulèvements arabes de 2011; considérant, surtout, qu'elle n'a pas su répondre à la nécessité d'une stratégie à très long terme p ...[+++]


L. whereas having been forced to take emergency measures in response to successive crises that it failed to anticipate in the MENA region despite some signals, the EU has been unable to analyse the key elements or deal with the complexity of the situation, expectations and prospects created by the Arab uprisings of 2011; whereas, above all, the EU has failed to respond to the need for a very long-term strategy to sustain and assist genuine democratic transition, economic development and political stability; whereas, acting on the instructions issued by the European Council of December 2013, the High Representative of the Union for Fore ...[+++]

L. considérant que, contrainte de réagir dans l'urgence aux crises successives dans la région MOAN, qu'elle n'avait pas su anticiper malgré les signes avant-coureurs, l'Union n'a pas été en mesure d'analyser les éléments fondamentaux, ni de gérer la complexité de la situation, les attentes et les perspectives créées par les soulèvements arabes de 2011; considérant, surtout, qu'elle n'a pas su répondre à la nécessité d'une stratégie à très long terme p ...[+++]


L. whereas having been forced to take emergency measures in response to successive crises that it failed to anticipate in the MENA region despite some signals, the EU has been unable to analyse the key elements or deal with the complexity of the situation, expectations and prospects created by the Arab uprisings of 2011; whereas, above all, the EU has failed to respond to the need for a very long-term strategy to sustain and assist genuine democratic transition, economic development and political stability; whereas, acting on the instructions issued by the European Council of December 2013, the High Representative of the Union for For ...[+++]

L. considérant que, contrainte de réagir dans l'urgence aux crises successives dans la région MOAN, qu'elle n'avait pas su anticiper malgré les signes avant-coureurs, l'Union n'a pas été en mesure d'analyser les éléments fondamentaux, ni de gérer la complexité de la situation, les attentes et les perspectives créées par les soulèvements arabes de 2011; considérant, surtout, qu'elle n'a pas su répondre à la nécessité d'une stratégie à très long terme p ...[+++]


Multiannual programming (political level): on the basis of the strategic guidelines adopted by the Commission, and taking into accounts an analysis of its shortcomings and needs, each Member State will prepare a national multiannual programme containing priorities and a strategy for action, which will be negotiated with the Commission and constitute the framework for preparing the operation

une programmation pluriannuelle (au niveau politique): sur la base des orientations stratégiques adoptées par la Commission, et compte tenu d'une analyse de ses lacunes et de ses besoins, chaque État membre établira un programme national pluriannuel définissant les priorités et une stratégie d'action, qui sera négocié avec la Commission et constituera le cadre préparato ...[+++]


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This analysis should aim at a general policy review including non-quantifiable elements such as the Union's political relations, the strategic importance of the Community's fleet presence in the waters of the third country, the economic and social costs of the non-conclusion of fisheries agreements, the contribution of fisheries agreements to sustainable fisheries throughout the world and the development effects of the agreements for the third countries.

Cette analyse devrait avoir pour objectif de revoir la politique en général, y compris les éléments non quantifiables tels que les relations politiques de l'Union, l'importance stratégique de la présence de la flotte communautaire dans les eaux du pays tiers, les coûts économiques et sociaux de la non-conclusion d'accords de pêche, la contribution d ...[+++]


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Susan M.W. Cartwright, Acting Assistant Deputy Minister, Europe, Middle East and North Africa; John Curtis, Senior Policy Advisor and Coordinator, Trade and Economic Analysis Division; Serge Marcoux, Director, Baltic, Central European and EFTA Cuontries Division; Brian Oak, Director, Policy and Strategic Planning Division; Claudio Valle, Director, Technical Barriers and Regulations; Ross Miller ...[+++]

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Susan M.W. Cartwright, sous-ministre adjoint par intérim, Europe, Moyen-Orient et Afrique du Nord; John Curtis, conseiller principal en politiques et coordonnateur, Direction de l'analyse commerciale et économique; Serge Marcoux, directeur, Direction des pays baltes, de l'Europe centrale et de l'AELE; Brian Oak, directeur, directeur de la politique et de la planification stratégique; Claudio ...[+++]


Tasked with a mission to innovate and disrupt, the European Political Strategy Centre provides the President and the College of Commissioners with evidence-based analysis and forward-looking policy advice on matters at the heart of Europe's strategic agenda until 2025 and beyond.

Chargé d'innover et de bousculer les idées reçues, le centre européen de stratégie politique fournit au président et au collège des commissaires des analyses fondées sur des éléments tangibles, ainsi que des conseils sur les futures actions à mener en ce qui concerne les questions essentielles du programme stratégique de l'Europe jusqu'en 2025 et au-delà.


6. Welcomes the fact that the Montenegrin Parliament’s oversight role has been further strengthened through the adoption of a law on parliamentary inquiry and amendments to the Parliament’s rules of procedure and to the law on data secrecy, as well as with the start of implementation of the law on parliamentary oversight of the security and defence sector; underlines the fact that ensuring civilian control over the military is a critical element of democratic reform; stresses the need to further reinforce law-making capacities and consultations with civil society; calls on the Montenegrin Parliament to continue improving its oversight ...[+++]

6. se félicite du renforcement du rôle de surveillance du parlement monténégrin par l'adoption d'une loi sur les enquêtes parlementaires et de modifications au règlement du parlement et à la loi sur le secret des données, ainsi que par le début de la mise en œuvre de la loi sur le contrôle parlementaire du secteur de la sécurité et de la défense; souligne que la garantie d'un contrôle civil sur les affaires militaires constitue un élément essentiel de la réforme démocratique; souligne la nécessité de renforcer davantage les capacités législatives et les consultations avec la société civile; invite le parlement monténégrin à continuer de renforcer son rôle de surveillance, en particulier en ce qui concerne la lutte contre la criminalité o ...[+++]


In response to (a), the Canadian delegation to the United Nations Arms Trade Treaty Conference was as follows: Habib Massoud, deputy director, conventional weapons and space issues, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada, as head of the delegation; Paul Galveias, senior export control officer, export controls division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Kim Joslin, senior policy officer, ...[+++]

Pour de plus amples informations, s’il vous plaît consulter le lien suivant: [http ...]


37. Urges the development of common situation awareness, which is essential in dealing with major multisector crises, when rapid and comprehensive updates need to be provided to the political authorities; welcomes the focus of the CCA review on developing an Integrated Situational Awareness and Analysis (ISAA) for EU institutions and Member States, and calls on the Council to ensure timely implementation; points out that common situation awareness is hardly possible without a culture of information-sharing, and that the development ...[+++]

37. demande instamment le développement d'une connaissance commune de la situation, laquelle est essentielle en cas de crise multisectorielle importante, ce qui nécessite des mises à jours rapides et exhaustives à l'intention des autorités politiques; se félicite du fait que la révision du dispositif de l'UE pour la coordination dans les situations d'urgence et de crise ait été axée sur la création d'une capacité de soutien à la connaissance et à l' ...[+++]




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Date index: 2021-03-08
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