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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anchor ships to the port
Anchor vessels to the port
Anticipate logistics requirements for port operations
Charges for use of infrastructure
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Dock due
EU Border Assistance Mission to Moldova and Ukraine
EUAM Ukraine
EUBAM Moldova and Ukraine
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
PCA Ukraine
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port charge
Port development
Port due
Port management
Port tax
Ports
Ports policy
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
River port
Seaport
Secure ships in port
Understand port logistical resources and requirements
Utilise anchor to secure ship in port
Yacht harbour

Vertaling van "port that ukraine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Partnership and Cooperation Agreement between the European Communities and their Member States, and Ukraine | PCA Ukraine

Accord de partenariat et de coopération entre les Communautés européennes et leurs Etats membres, d'une part, et l'Ukraine, d'autre part | APC avec l'Ukraine


EUAM Ukraine | European Union Advisory Mission for Civilian Security Sector Reform Ukraine

mission de conseil de l'Union européenne sur la réforme du secteur de la sécurité civile en Ukraine | EUAM Ukraine [Abbr.]


EU Border Assistance Mission to Moldova and Ukraine | EUBAM Moldova and Ukraine

mission de l'UE d'assistance à la frontière entre la Moldavie et l'Ukraine | EU BAM Moldavie/Ukraine [Abbr.]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


anchor vessels to the port | secure ships in port | anchor ships to the port | utilise anchor to secure ship in port

ancrer des navires au port | jeter l'ancre dans un port


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I think Moldovans should be very concerned about this scenario replicating itself there, because it has been successful in Crimea up until this point. On the issue of ports, Odessa remains right now the only deepwater port that Ukraine has.

Pour ce qui est de la situation portuaire, Odessa est désormais le seul port en eau profonde de l'Ukraine, et sa position est menacée.


That also means protecting some of Ukraine's ports, I suppose.

Cela signifie aussi protéger certains des ports de l'Ukraine, je suppose.


Under the terms of the Paris Memorandum of Understanding on Port State Control, which is the most important index for flag state performance, Azerbaijan, Algeria, Tunisia and Morocco are on the grey list, and Ukraine, Georgia, Moldova, Albania, Lebanon, Libya, Syria and Egypt are on the black list.

Aux termes du Mémorandum d'entente de Paris sur le contrôle des navires par l'État du port, qui offre l'indice le plus important du niveau de performance des États du pavillon, l'Azerbaïdjan, l'Algérie, la Tunisie et le Maroc sont sur la liste grise, tandis que l'Ukraine, la Géorgie, la Moldavie, l'Albanie, le Liban, la Libye, la Syrie et l'Égypte figurent sur la liste noire.


10. Notes the political and social unrest in Ukraine caused by the extension of Russia's lease of the Crimean port of Sevastopol for its Black Sea Fleet; believes that the prolonged presence of the Russian Black Sea Fleet in the Crimea may have destabilizing consequences for the territorial integrity of Ukraine and the entire region; underlines that instability in Ukraine goes against the interest of both the EU and all of our Eastern Partners;

10. prend acte des tensions politiques et sociales suscitées en Ukraine par la prolongation de la location du port de Sébastopol, en Crimée, pour la flotte russe de la mer Noire; estime que la présence prolongée de la flotte russe en mer Noire pourrait avoir des conséquences déstabilisantes pour l'intégrité territoriale de l'Ukraine et de l'ensemble de la région; souligne que l'instabilité en Ukraine est contraire aux intérêts de l'Union européenne et de tous nos partenaires à l'Est;


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The rapporteur welcomes the joint EC and Ukraine efforts aiming at deepening co-operation in the transport sphere in order to speed up further integration of Ukraine's transport infrastructure, in particular ports and waterways, into the European transport network along the Pan-European Transport Corridors.

Le rapporteur se félicite des efforts communs de la Commission et de l'Ukraine visant à intensifier la coopération dans le domaine des transports pour accélérer l'intégration des infrastructures ukrainiennes des transports, en particulier des ports et des voies navigables, au réseau européen des transports le long des corridors paneuropéens de transport.


9. Takes note of the substantial military presence of Russia in the region, in the form of the Black Sea fleet, which is stationed in the Crimean port city of Sevastopol; points out that the 1997 agreement between Russia and Ukraine concerning the stationing of the Black Sea fleet expires in 2017; notes that this as yet unresolved matter has already created some friction between the Russian and Ukrainian governments; encourages the EU to engage in this strategically important issue and to work more closely with the governments of R ...[+++]

9. prend acte de la présence militaire importante de la Russie dans la région, qui se manifeste par la flotte de la mer Noire, laquelle est stationnée dans la ville portuaire de Sébastopol, en Crimée; souligne que l'accord conclu en 1997 par l'Ukraine et la Russie concernant le stationnement de la flotte de la mer Noire expire en 2017; observe que cette question, qui n'est toujours pas résolue, a déjà créé certaines frictions entre les gouvernements russe et ukrainien; encourage l'Union européenne à s'investir dans cette question stratégiquement importante et à coopérer plus étroitement avec les gouvernements de Russie et d'Ukraine;


9. Takes note of the substantial military presence of Russia in the region, in the form of the Black Sea fleet, which is stationed in the Crimean port city of Sevastopol; points out that the 1997 agreement between Russia and Ukraine concerning the stationing of the Black Sea fleet expires in 2017; notes that this as yet unresolved matter has already created some friction between the Russian and Ukrainian governments; encourages the EU to engage in this strategically important issue and to work more closely with the governments of R ...[+++]

9. prend acte de la présence militaire importante de la Russie dans la région, qui se manifeste par la flotte de la mer Noire, laquelle est stationnée dans la ville portuaire de Sébastopol, en Crimée; souligne que l'accord conclu en 1997 par l'Ukraine et la Russie concernant le stationnement de la flotte de la mer Noire expire en 2017; observe que cette question, qui n'est toujours pas résolue, a déjà créé certaines frictions entre les gouvernements russe et ukrainien; encourage l'Union européenne à s'investir dans cette question stratégiquement importante et à coopérer plus étroitement avec les gouvernements de Russie et d'Ukraine;


11. Takes note of the substantial military presence of Russia in the region, in the form of the Black Sea fleet, which is stationed in the Crimean port city of Sevastopol; points out that the 1997 agreement between Russia and Ukraine concerning the stationing of the Black Sea fleet expires in 2017; notes that this as yet unresolved matter has already created some friction between the Russian and Ukrainian governments; encourages the EU to engage in this strategically important issue and to work more closely with the governments of ...[+++]

11. prend acte de la présence militaire importante de la Russie dans la région, sous la forme de la flotte de la mer Noire, qui est stationnée dans la ville portuaire de Sébastopol, en Crimée; souligne que l'accord conclu en 1997 par l'Ukraine et la Russie concernant le stationnement de la flotte de la mer Noire expire en 2017; observe que cette question, qui n'est toujours pas résolue, a déjà créé certaines frictions entre les gouvernements russe et ukrainien; encourage l'Union européenne à s'investir dans cette question stratégiquement importante et à coopérer plus étroitement avec les gouvernements de Russie et d'Ukraine;


The Cooperation Council agreed that cooperation in the transport sphere will include the further integration of Ukraine's transport infrastructure, in particular ports, into the European transport network along Pan-European Transport Corridors, the Black Sea PETRA and TRACECA.

Le Conseil de coopération est convenu que la coopération dans le secteur des transports comprendra la poursuite de l'intégration de l'infrastructure ukrainienne des transports, notamment de ses ports, dans le réseau européen de transports le long des corridors de transports paneuropéens, le PETRA pour la mer Noire et TRACECA.




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Date index: 2024-01-20
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