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Cargo convenience net
Cargo net
Consumer convenience goods
Consumer packaged goods
Convenience check fee
Convenience cheque fee
Convenience currency
Convenience good
Convenience goods
Convenience net
Convenience product
Currency of convenience
Discharging port
Everyday consumer good
Harbour
Harbour installation
Information for Convenience Stores
Port
Port arch
Port cap
Port cover
Port crown
Port of convenience
Port of discharge
Port of disembarkation
Port of unloading
Port roof
Ports
River port
Seaport
Uptake crown
Yacht harbour

Vertaling van "ports convenience " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


cargo net | cargo convenience net | convenience net

filet à bagages | filet de coffre | filet de retenue


convenience goods | consumer packaged goods | consumer convenience goods

biens de consommation courante | produits de consommation courante


convenience good | everyday consumer good | convenience product

bien de consommation courante | bien banal | bien d'achat courant | produit de consommation courante | produit d'achat courant | produit banal


convenience currency [ currency of convenience ]

monnaie de convenance


Goods and Services Tax: Information for Convenience Stores [ Information for Convenience Stores ]

Taxe sur les produits et services : Renseignements à l'intention des dépanneurs [ Renseignements à l'intention des dépanneurs ]


convenience cheque fee [ convenience check fee ]

frais de chèque de commodité [ frais de chèque de dépannage ]


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


discharging port | port of discharge | port of disembarkation | port of unloading

port de débarquement | port de déchargement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When the flag State neither consents to inspections on the high seas nor directs the vessel to proceed to an appropriate and convenient port for the required inspection, or if the vessel refuses to comply with flag State direction to permit inspection on the high seas or to proceed to such a port, Member States shall promptly submit a report containing relevant details regarding the incident, the vessel and the flag State to the Sanctions Committee’.

Lorsque l'État du pavillon ne consent pas à l'inspection en haute mer, et n'ordonne pas au navire de se rendre dans un port approprié et commode pour les inspections requises, ou si le navire refuse d'obtempérer à l'ordre de l'État du pavillon d'autoriser l'inspection en haute mer ou de se rendre dans un tel port, les États membres présentent rapidement au Comité des sanctions un rapport comprenant des informations détaillées pertinentes au sujet de l'incident, du navire et de l'État du pavillon».


If a Member State that is a flag State does not consent to inspection on the high seas, it shall direct the vessel to proceed to an appropriate and convenient port for the required inspection by the local authorities pursuant to paragraph 18 of UNSCR 2270 (2016).

Si un État membre qui est un État du pavillon ne consent pas à une inspection en haute mer, il ordonne au navire de se rendre dans un port approprié et commode pour que les autorités locales procèdent à l'inspection voulue conformément au paragraphe 18 de la résolution 2270 (2016) du Conseil de sécurité.


When the flag State neither consents to inspections on the high seas nor directs the vessel to proceed to an appropriate and convenient port for the required inspection, or if the vessel refuses to comply with flag State direction to permit inspection on the high seas or to proceed to such a port, Member States shall promptly submit a report containing relevant details regarding the incident, the vessel and the flag State to the Sanctions Committee.

Lorsque l'État du pavillon ne consent pas à l'inspection en haute mer, et n'ordonne pas au navire de se rendre dans un port approprié et commode pour les inspections requises, ou si le navire refuse d'obtempérer à l'ordre de l'État du pavillon d'autoriser l'inspection en haute mer ou de se rendre dans un tel port, les États membres présentent rapidement au Comité des sanctions un rapport comprenant des informations détaillées pertinentes au sujet de l'incident, du navire et de l'État du pavillon.


I think that clearly indicates a person wants to be part of this country, not just use it as a port of convenience. That's the concern I hear from Senator Eaton, the port of convenience.

À mon avis, cette condition indique clairement qu'une personne veut devenir un citoyen de notre pays, et non pas s'en servir uniquement à des fins opportunistes, comme le craint la sénatrice Eaton.


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In circumstances of exceptional necessity, the competent authority may issue a dispensation permitting a non-fully qualified cook to serve in a specified ship for a specified limited period, until the next convenient port of call or for a period not exceeding one month, provided that the person to whom the dispensation is issued is trained or instructed in areas including food and personal hygiene as well as handling and storage of food on board ship.

Dans des circonstances d’extrême nécessité, l’autorité compétente peut délivrer une dispense autorisant un cuisinier qui n’est pas pleinement qualifié à servir sur un navire donné et pour une période déterminée, jusqu’au port d’escale approprié suivant ou pour une période ne dépassant pas un mois, à condition que la personne à qui la dispense est accordée ait reçu une formation ou une instruction dans des domaines incluant l’hygiène alimentaire et personnelle ainsi que la manipulation et le stockage des aliments à bord.


Together, those presentations should take no more than about 15 minutes total, and then we will be at your convenience for questions, and we'll be prepared to answer other things associated with Canada Port Authority compliance, land use, and port divestiture, as you see fit.

Ensemble, ces présentations ne devraient pas prendre plus d'une quinzaine de minutes, puis nous pourrons répondre à vos questions, et nous sommes prêts aussi à répondre à d'autres questions sur la conformité des administrations portuaires canadiennes, l'utilisation des terres, la cession des ports, si vous le voulez.


Thus, ships that had been laid up on more than one occasion due to poor condition and flied flags of convenience were not banned and refused entry into EU ports, with all the consecutive risks that were incurred.

Ainsi, les navires qui avaient été désarmés à plusieurs reprises en raison de leur mauvais état et qui naviguaient sous des pavillons de complaisance, n'étaient pas interdits et ne se voyaient pas refuser l'accès aux ports de l'UE, avec tous les risques que cela impliquait.


We do not want ports of convenience, just as we do not want ships sailing under flags of convenience. In Scandinavia, we have seen examples of port workers refusing to handle goods from ships on which the working and wage conditions were not in order.

En Scandinavie, nous avons vu des travailleurs portuaires refuser de traiter les marchandises de navires à bord desquels les conditions de rémunération et de travail n’étaient pas correctes.


Thus, ships that have been laid up on more than one occasion due to poor condition and fly flags of convenience will henceforth be banned and refused entry into EU ports by virtue of a blacklist published by the Commission.

Ainsi les navires immobilisés à plusieurs reprises pour leur mauvaise condition et qui battent pavillon de complaisance seront dorénavant bannis et se verront désormais refuser l'entrée des ports de l'Union sur base d'une liste noire publiée par la Commission.


The main components of this proposal concern the banning of substandard ships flying flags of convenience (including the drawing-up of a black list of vessels no longer allowed to enter EU waters. The Commission also proposed the compulsory inspection of all vessels posing a risk entering European waters, including oil tankers over fifteen years old. These measures are in addition to a target coefficient system whereby vessels are allocated a number of points according to various criteria such as age, flag of convenience, previous detentions, etc. Priority is given to vessels with the most points. This makes it possible to target vessels ...[+++]

Les éléments essentiels de cette proposition concernent le bannissement des navires battant pavillon de complaisance et qui sont inférieurs aux normes (avec l'établissement d'une liste noire de navires ne pouvant plus entrer dans les eaux de l'Union européenne). La Commission a également proposé l'inspection obligatoire de tous les navires «à risque» entrant dans les eaux européennes, dont les pétroliers de plus de quinze ans. Ces mesures s'ajoutent à un système de coefficient de ciblage qui prévoit l'attribution d'un certain nombre de points aux navires en fonction de critères divers, tels que l'âge, le pavillon de complaisance, les imm ...[+++]




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'ports convenience' ->

Date index: 2021-09-15
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