6. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, reliable advertising and the promotion of healthy rol
e models may have a positive influence on society’s perceptions of is
sues such as gender roles, and the human body image and normality; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promot
...[+++]e the positive role of women and men in society, at work, in the family and in public life; 6. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques e
t télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent
avoir une influence positive sur la perception qu’a la société de questions telles que la répartition des rôles entre les hommes et les femmes, l'image du corps et la normalité; encourage l
...[+++]es publicitaires à élaborer des publicités plus constructives afin de promouvoir le rôle positif des femmes et des hommes au sein de la société, dans le cadre professionnel et familial, ainsi qu'au niveau de la vie publique;