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Advanced practice clinical decision-making
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Clinical decision-making at advanced practice
Decision Making Practices for Sustainable Development
Good regulatory practice
Make use of personal robot for practical support
Make use of personal robots for practical help
Make use of personal robots for practical support
Make-up methods
Make-up practices
Make-up technique
Make-up techniques
Making use of personal robots for practical support
Oenological practice
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation
Taking decisions applying advanced practice
WMP
Wine-making practice

Traduction de «practical constraints make » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
make use of personal robots for practical help | making use of personal robots for practical support | make use of personal robot for practical support | make use of personal robots for practical support

avoir recours à des robots personnels pour une aide pratique


oenological practice | wine-making practice | WMP [Abbr.]

pratique oenologique


advanced practice clinical decision-making | taking decisions applying advanced practice | application of advanced practice with regard to clinical decision-making | clinical decision-making at advanced practice

appliquer des pratiques avancées en matière de prise de décision clinique


make-up practices | make-up technique | make-up methods | make-up techniques

techniques de maquillage


Discussions on Decision Making Practices For Sustainable Development [ Decision Making Practices for Sustainable Development ]

Propos sur la prise de décision et le développement durable [ La prise de décision et le développement durable ]


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


Career Development and Public Policy in Canada: Making Research, Practice and Policy a Closed Loop

Orientation de la carrière, perfectionnement professionnel et politique publique au Canada : Intégrer et harmoniser la recherche, les pratiques et la politique


Decision Making Processes and Central Agencies in Canada Federal, Provincial and Territorial Practices

Les processus décisionnels et les organismes centraux au Canada : les pratiques des gouvernements fédéral, provinciaux et territoriaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A special measure envisaged following the individual assessment shall not be made available if operational or practical constraints make this impossible, or where there is a an urgent need to interview the victim and failure to do so could harm the victim or another person or could prejudice the course of the proceedings.

Une mesure spéciale envisagée à la suite de l'évaluation personnalisée n'est pas accordée si des contraintes opérationnelles ou pratiques la rendent impossible ou s'il existe un besoin urgent d'auditionner la victime, le défaut d'audition pouvant porter préjudice à la victime, à une autre personne ou au déroulement de la procédure.


A special measure envisaged following the individual assessment may not be provided if operational or practical constraints make this impossible, or where there is a an urgent need to interview the victim and failure to do so could harm the victim, another person or the proceedings.

Une mesure spéciale envisagée à la suite de l'évaluation personnalisée peut ne pas être proposée si des contraintes opérationnelles ou pratiques le rendent impossible ou s'il existe un besoin urgent d'auditionner la victime, le défaut d'audition pouvant porter préjudice à la victime, à une autre personne ou à la procédure.


A special measure envisaged following the individual assessment shall not be made available if operational or practical constraints make this impossible, or where there is a an urgent need to interview the victim and failure to do so could harm the victim or another person or could prejudice the course of the proceedings.

Une mesure spéciale envisagée à la suite de l'évaluation personnalisée n'est pas accordée si des contraintes opérationnelles ou pratiques la rendent impossible ou s'il existe un besoin urgent d'auditionner la victime, le défaut d'audition pouvant porter préjudice à la victime, à une autre personne ou au déroulement de la procédure.


3. Notes that tax resources remain low as a proportion of GDP in most developing countries, making them particularly vulnerable to the tax evasion and avoidance activities of individual taxpayers and companies; stresses that this represents a considerable financial loss for developing countries that encourages corruption and harms EU development policy, and that taking appropriate measures at national, EU and international level against these practices should be a top priority for the EU and its Member States, taking into account the ...[+++]

3. relève que les ressources fiscales restent faibles par rapport au PIB dans la plupart des pays en développement, ce qui les rend particulièrement vulnérables aux activités de fraude et d'évasion fiscales des contribuables et des entreprises; souligne que ce phénomène représente une perte financière considérable pour les pays en développement, ce qui encourage la corruption et nuit à la politique de développement de l'Union, et que la prise de mesures appropriées au niveau national, européen et international contre ces pratiques devrait être une priorité absolue pour l'Union européenne et ses États membres, compte tenu des difficultés et des contraintes que renco ...[+++]


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Recognizing financial constraints, we believe that the federal government can play a leadership role in facilitating the development of programs that will make it easier for communities to share, and benefit from, best practices.

Nous sommes conscients des restrictions financières, mais nous croyons que le gouvernement fédéral peut jouer un rôle de premier plan dans la mise en oeuvre de programmes grâce auxquels il sera plus facile de faire circuler l'information sur les pratiques exemplaires et d'appliquer ces dernières.


19. Stresses that, in order to enhance further social dialogue on the topic of psychosocial constraints at work in the European steel sector, special attention should be paid to the specific features of working conditions, to identifying sector-specific causes – such as, for example, the heavy nature of steel production work, the properties of the workforce (male, high age structure), environmental concerns, the proliferation of technological innovations and the substantial restructuring of the European steel industry – and to verifying the impact of these causes on the work floor, which can serve to improve sectorial exchange and reflection on p ...[+++]

19. souligne qu'en vue d'améliorer encore le dialogue social sur les contraintes psychosociales au travail dans le secteur sidérurgique européen, il conviendrait d'accorder une attention particulière aux caractéristiques spécifiques des conditions de travail, à l'identification des causes liées au secteur – comme, par exemple, la nature pénible du travail de production de l'acier, les particularités de la main-d'œuvre (masculine, avec une moyenne d'âge élevée), les préoccupations environnementales, la multiplication des innovations technologiques et la restructuration en profondeur de l'industrie sidérurgique européenne – et à la vérific ...[+++]


identifying possible restrictive practices and abuses of dominant market positions that could be addressed, either by the Commission or by national competition authorities, under articles 81 or 82 of the treaty; enhancing transparency in relation to price-setting and other commercial practices so as to enable consumers to make more informed choices, thus increasing competitive constraints on the behaviour of service providers.

identifier les éventuelles pratiques de restriction de la concurrence et les abus de position dominante sur le marché contre lesquelles la Commission ou les autorités de concurrence nationales pourraient lutter dans le cadre des articles 81 ou 82 du traité. accroître la transparence en ce qui concerne la fixation des prix et les autres pratiques commerciales, pour permettre aux consommateurs de faire leur choix en meilleure connaissance de cause, contribuant ainsi à accroître la pression concurrentielle sur le comportement des prestataires de services.


Limits of vaccination in terms of safety and effectiveness (owing in particular to the risks associated with contaminating healthy animals, to the inadequacies of the tests used, which did not make it possible to distinguish between infected and vaccinated animals and thus had an adverse effect on FMD detection and control measures; to the existence of numerous known types and sub-types of the virus, and to the practical constraints and logistical and financial problems which vaccination entails);

limites de la vaccination préventive en termes de sécurité et d'efficacité (en raison, notamment, des risques liés à la contamination d'animaux sains; des insuffisances des tests utilisés qui ne permettent pas de distinguer les animaux infectés des animaux vaccinés et qui de ce fait, rendent précaires les mesures de dépistage et de contrôle de la maladie; de l'existence de nombreux types et sous-types de virus connus; des contraintes pratiques, des difficultés logistiques et financières qu'implique la vaccination);


11. Acknowledges that the Community's budgetary procedures and rules are ill-suited to cope with the political, legal, technical and budgetary constraints which the decommissioning of nuclear installations belonging to the Community entails, and that in practice they make it impossible for ad hoc provisions to be created;

11. reconnaît que les procédures et réglementations propres au budget communautaire répondent mal aux contraintes politiques, juridiques, techniques et budgétaires du démantèlement d'installations nucléaires appartenant à la Communauté et interdisent pratiquement la constitution de provisions ad hoc;


III. RECALLS that, in view of the specific institutional, legislative and contractual characteristics of each Member State, Community action should concentrate on setting objectives, leaving it to the Member States to choose the means most appropriate to their situation, within a commonly defined general framework, CONSIDERS it necessary to step up action in favour of SMEs to improve and simplify the legislative and administrative environment, and is therefore in favour of consultation between Member States on the basis of continual exchange of experience, with the assistance of the Commission and organized within the framework of a Committee consisting in particular of representatives of the Member States, Particularly WELCOMES the Commis ...[+++]

SOULIGNE la nécessité de veiller à la cohérence entre les dispositions nationales et communautaires. III. RAPPELLE que, en raison des spécificités institutionnelles, législatives ou contractuelles propres à chaque Etat membre, l'action de la Communauté doit se concentrer sur la définition d'objectifs, en laissant aux Etats membres le choix des moyens adaptés à leur situation respective, à l'intérieur d'un cadre général défini en commun. ESTIME nécessaire le renforcement des actions en faveur des PME visant à l'amélioration et à la simplification de l'environnement législatif et administratif, et soutient de ce fait une consultation entre Etats membres fondée sur un échange d'expériences permanent avec l'assistance de la Commission et organ ...[+++]


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