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3G
3G cellular telephony
3G mobile telephony
3G network
3G system
3G technology
3G wireless
3G wireless system
3G wireless technology
3G wireless telephony
Action against monopolies
Action against restrictive practices
Concentration authorisation
Control of restrictive practices
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Educate on literacy as a social practice
Evolution in practices in practiced dance tradition
Illegal trade practice
Negotiate health and safety issues with third parties
Negotiate health and safety matters with third parties
Restriction on competition
Restrictive-practice authorisation
Restrictive-practice authorization
Teach literacy as a social practice
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Third freedom
Third freedom of the air
Third freedom right
Third freedom traffic right
Third generation
Third generation cellular network
Third generation cellular system
Third generation cellular telephony
Third generation mobile network
Third generation mobile system
Third generation mobile telephony
Third generation system
Third generation technology
Third generation wireless
Third generation wireless network
Third generation wireless system
Third generation wireless technology
Third generation wireless telephony
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "practices by third " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
evolution in practices in practiced dance tradition | progress in delivery practices in practiced dance tradition | advancement in delivery practices in practiced dance tradition | evolution in delivery practices in practiced dance tradition

évolution des pratiques de prestation de la danse traditionnelle appliquée


third generation | 3G | third generation wireless technology | 3G wireless technology | third generation technology | 3G technology | third generation wireless system | 3G wireless system | third generation wireless | 3G wireless | third generation system | 3G system

troisième génération | 3G | technologie de troisième génération | technologie 3G | système mobile de troisième génération | système de troisième génération


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


third generation mobile telephony | 3G mobile telephony | third generation wireless telephony | 3G wireless telephony | third generation cellular telephony | 3G cellular telephony | third generation cellular system | third generation mobile system

téléphonie mobile de troisième génération | téléphonie mobile 3G | téléphonie cellulaire de troisième génération | téléphonie cellulaire 3G | téléphonie 3G | troisième génération de téléphonie cellulaire | troisième génération de téléphonie mobile


negotiate health and safety matters with third parties | negotiate with third parties on health and safety issues | negotiate health and safety issues with third parties | negotiate issues on health and safety with third parties

négocier des questions de santé et de sécurité avec des tiers


third freedom | third freedom of the air | third freedom right | third freedom traffic right

droit de trafic de troisième liberté | troisième liberté


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


restrictive-practice authorisation [ concentration authorisation | restrictive-practice authorization ]

autorisation d'entente [ attestation négative | autorisation de concentration ]


third generation mobile network | third generation wireless network | third generation cellular network | 3G network

réseau mobile de troisième génération | réseau cellulaire de troisième génération | réseau mobile 3G | réseau cellulaire 3G | réseau 3G
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Will negotiate effective fair competition provisions in the context of the negotiation of EU comprehensive air transport agreements and consider measures to address unfair practices from third countries and third country operators.

négociera des dispositions relatives à une concurrence effective et équitable dans le cadre de la négociation d'accords globaux dans le domaine des transports aériens au niveau de l’UE et envisagera d'adopter des mesures pour lutter contre les pratiques déloyales appliquées par des pays tiers et des opérateurs de pays tiers.


Firstly information about the available remedies is — in spite of proper legal transposition of the Directive — not always sufficiently communicated in practice to third-country nationals in all Member States in a language the returnee understands (translation and explanation/legal aid issue).

Premièrement, malgré une transposition adéquate de la directive dans la législation, les ressortissants de pays tiers faisant l'objet d'une mesure de retour dans certains États membres ne sont pas toujours informés dans une langue qu'ils sont capables de comprendre au sujet des voies de recours dont ils disposent (problème de traduction et d'explication/assistance juridique).


1a. The Commission shall review the evolution of international principles, particularly those applicable to PRA commodity benchmarks, as well as the evolution of legal frameworks and supervisory practices in third countries concerning the provision of benchmarks, and shall submit a report to the European Parliament and to the Council by .* [four years after the date of the entry into force of this Regulation] and every four years thereafter.

1 bis. La Commission suit l'évolution des principes internationaux, notamment ceux qui s'appliquent aux indices de référence des organismes chargés du suivi des prix des matières premières, ainsi que l'évolution des cadres juridiques et des pratiques en matière de surveillance dans les pays tiers concernant la fourniture d'indices de référence, et elle présente un rapport au Parlement européen et au Conseil au plus tard le .* [quatre ans à compter de la date d'entrée en vigueur du présent règlement] et ensuite tous les quatre ans.


1a. The Commission shall review the evolution of international principles, particularly those applicable to PRA commodity benchmarks, as well as the evolution of legal frameworks and supervisory practices in third countries concerning the provision of benchmarks, and shall submit a report to the European Parliament and to the Council by .* [four years after the date of the entry into force of this Regulation] and every four years thereafter.

1 bis. La Commission suit l'évolution des principes internationaux, notamment ceux qui s'appliquent aux indices de référence des organismes chargés du suivi des prix des matières premières, ainsi que l'évolution des cadres juridiques et des pratiques en matière de surveillance dans les pays tiers concernant la fourniture d'indices de référence, et elle présente un rapport au Parlement européen et au Conseil au plus tard le .* [quatre ans à compter de la date d'entrée en vigueur du présent règlement] et ensuite tous les quatre ans.


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56. Points out that the EU has a very high level of water expertise that should be utilised in practice in order to achieve the MDG on basic sanitation and on other water-related sustainable development goals; calls on the Commission to draw attention to the best practices of third countries in using collected rainwater and repeatedly using wastewater and thus combating water scarcity, particularly during the driest periods; encourages increased cooperation in these areas with the most technologically-advanced third countries in terms of the use of water resources;

56. remarque que l'Union européenne possède un niveau très élevé de savoir-faire dans le domaine de l'eau, qu'il conviendrait de mettre en pratique pour atteindre l'OMD relatif à l'assainissement de base et aux autres objectifs de développement durable liés à l'eau; invite la Commission à faire appel à l'expertise des pays tiers dans le domaine de l'utilisation des eaux de pluie collectées et de la réutilisation des eaux usées, luttant ainsi contre la pénurie d'eau surtout pendant les périodes de sécheresse; prie instamment de développer la coopération dans ces domaines avec les pays tiers avancés technologiquement en matière d'utilisa ...[+++]


56. Points out that the EU has a very high level of water expertise that should be utilised in practice in order to achieve the MDG on basic sanitation and on other water-related sustainable development goals; calls on the Commission to draw attention to the best practices of third countries in using collected rainwater and repeatedly using wastewater and thus combating water scarcity, particularly during the driest periods; encourages increased cooperation in these areas with the most technologically-advanced third countries in terms of the use of water resources;

56. remarque que l’Union européenne possède un niveau très élevé de savoir-faire dans le domaine de l’eau, qu’il conviendrait de mettre en pratique pour atteindre l’OMD relatif à l’assainissement de base et aux autres objectifs de développement durable liés à l’eau; invite la Commission à faire appel à l’expertise des pays tiers dans le domaine de l’utilisation des eaux de pluie collectées et de la réutilisation des eaux usées, luttant ainsi contre la pénurie d’eau surtout pendant les périodes de sécheresse; prie instamment de développer la coopération dans ces domaines avec les pays tiers avancés technologiquement en matière d’utilisa ...[+++]


Based on this data the Commission and the Member States will be able to share information and best practices with third countries through the existing channels of international cooperation in the field of health.

Sur la base de celles-ci, la Commission et les États membres pourront échanger des informations et des bonnes pratiques avec les pays tiers grâce aux réseaux de coopération internationale existant dans le domaine de la santé.


on request, assist the European Parliament, the Council, the Commission and the NRAs in relations, discussions and exchanges with third parties; and assist the Commission and NRAs in the dissemination of regulatory best practices to third parties.

d’assister, sur demande, le Parlement européen, le Conseil et la Commission ainsi que les ARN en ce qui concerne les relations, les discussions et les échanges avec des tiers, et d’aider la Commission et les ARN dans la diffusion des meilleures pratiques réglementaires auprès de tiers.


In the case of unfair subsidisation, we need to strengthen transparency requirements at the international level and reinforce our ability to monitor practices in third countries.

Dans les cas de subventionnement déloyal, nous devons consolider les exigences de transparence au niveau international et renforcer notre capacité à suivre les pratiques dans les pays tiers.


– (ES) Mr President, I am pleased to announce to the House that the Commission has decided to propose to the Council and the European Parliament a Regulation on the adoption of legal measures to react against the unfair competition practiced by third-country air companies receiving State aid.

- (ES) Monsieur le Président, je suis heureuse d'annoncer à l'Assemblée que la Commission a décidé de proposer au Conseil et au Parlement un règlement relatif à l'adoption de mesures juridiques permettant de réagir contre la concurrence déloyale pratiquée par certaines compagnies aériennes de pays tiers qui bénéficient d'aides d'État.


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