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Advise policy makers in healthcare
Alcoholic hallucinosis
Anxiety depression
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Decision-making
Decision-making procedures
Decision-making process
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Interact with the board
Interact with the board of directors
Interacting with the board of directors
Jealousy
Make a presentation to the board of directors
Make presentation material ready
Make recommendations to health care policy makers
Paranoia
Prepare presentation material
Preparing presentation material
Present recommendations to policy makers in healthcare
Present value
Present worth
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Set up presentation material
To make an offer in the absence of the offeree
To make an offer to a person not present

Traduction de «present making » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
preparing presentation material | set up presentation material | make presentation material ready | prepare presentation material

préparer des supports de présentation


make recommendations to health care policy makers | present research findings to policy makers in healthcare | advise policy makers in healthcare | present recommendations to policy makers in healthcare

conseiller des décideurs politiques dans le domaine de la santé


Definition: This category includes only mental disorders associated with the puerperium (commencing within six weeks of delivery) that do not meet the criteria for disorders classified elsewhere in this chapter, either because insufficient information is available, or because it is considered that special additional clinical features are present that make their classification elsewhere inappropriate.

Définition: Classer ici uniquement des troubles mentaux associés à la puerpéralité qui apparaissent durant les six premières semaines après l'accouchement et qui ne répondent pas aux critères d'un autre trouble classé ailleurs dans ce chapitre, soit parce que les informations disponibles ne sont pas suffisantes, soit parce qu'ils présentent des caractéristiques cliniques supplémentaires particulières ne permettant pas de les classer ailleurs de façon appropriée.


to make an offer to a person not present (1) | to make an offer in the absence of the offeree (2)

faire une offre à une personne non présente


interacting with the board of directors | make a presentation to the board of directors | interact with the board | interact with the board of directors

interagir avec un conseil d’administration


make fair presentation, to

présenter fidèlement | veiller à la régularité des comptes | veiller à la sincérité des comptes


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: This category should be used when symptoms of anxiety and depression are both present, but neither is clearly predominant, and neither type of symptom is present to the extent that justifies a diagnosis if considered separately. When both anxiety and depressive symptoms are present and severe enough to justify individual diagnoses, both diagnoses should be recorded and this category should not be used. | Anxiety depression (mild or not persistent)

Définition: Cette catégorie doit être utilisée quand le sujet présente à la fois des symptômes anxieux et des symptômes dépressifs, sans prédominance nette des uns ou des autres et sans que l'intensité des uns ou des autres soit suffisante pour justifier un diagnostic séparé. Quand des symptômes anxieux et dépressifs sont présents simultanément avec une intensité suffisante pour justifier des diagnostics séparés, les deux diagnostics doivent être notés et on ne fait pas un diagnostic de trouble anxieux et dépressif mixte. | Dépression anxieuse (légère ou non persistante)


decision-making | decision-making process | decision-making procedures

élaboration des décisions | procédure d'élaboration des décisions | processus de prise de décision


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Integration of migrants: Commission presents toolkit to help Member States make the best use of EU funds // Brussels, 24 January 2018

Intégration des migrants: la Commission présente un manuel destiné à aider les États membres à utiliser les fonds de l'UE de manière optimale // Bruxelles, le 24 janvier 2018


In addition, one of the actions under the New Skills Agenda for Europe includes the set-up of the EU Skills Profile Tool for Third-Country Nationals, an off – and online tool that will make it it possible for non-EU nationals to present their skills, qualifications, and experiences in a way that is well understood by employers, education and training providers and organisations working with migrants across the whole European Union.

De plus, l'une des mesures prévues dans le cadre de la nouvelle stratégie en matière de compétences pour l'Europe concerne la création de l'outil européen de profilage des compétences des ressortissants de pays tiers, un outil hors et en ligne qui permettra aux ressortissants de pays tiers de présenter leurs compétences, qualifications et expérience d'une manière qui puisse être bien comprise par les employeurs, les prestataires d'enseignement et de formation ainsi que les organisations travaillant avec les migrants dans l'ensemble de l'Union européenne.


To make future regulation fit with the ”Think Small First” principle, the Commission: is strengthening the assessment of the respect of the Protocol on the application of the principles of subsidiarity and proportionality in forthcoming legislative and administrative initiatives will, wherever practical, use common commencement dates for regulations and decisions affecting business and publish an annual statement of such legislation entering into force the Commission will, and the Member States are invited to: ensure that policy results are delivered while minimising costs and burdens for business, including by using a smart mix of tools such as mutual recognition and self- or co-regulation, to achieve policy outcomes rigorously assess the ...[+++]

Pour que la future réglementation soit conforme au principe «Think Small First», la Commission: renforce l’évaluation du respect du protocole sur l’application des principes de subsidiarité et de proportionnalité dans le cadre des prochaines initiatives législatives et administratives appliquera, chaque fois que cela se justifiera, des dates communes de prise d’effet pour les règlements et les décisions ayant des répercussions sur les entreprises, et publiera une déclaration annuelle sur l’entrée en vigueur de ces actes normatifs la Commission s'engage et les États membres sont invités à: veiller à ce que les résultats de la politique mise en œuvre soient atteints en imposant un minimum de coûts et de charges aux entreprises, et notamment p ...[+++]


One year on: High Level Group presents key recommendations to make access to the European Structural and Investment Funds easier for businesses. // Brussels, 27 September 2016

Un an après: le groupe de haut niveau présente ses principales recommandations pour faciliter l'accès des entreprises aux Fonds structurels et d'investissement européens. // Bruxelles, le 27 septembre 2016


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In order to facilitate the application of this Regulation, Member States should, with a view to making the information available to the public through the European e-Justice Portal, communicate to the Commission the language or languages they can accept for the presentation of public documents issued by the authorities of another Member State; an indicative list of public documents falling within the scope of this Regulation; the list of public documents to which multilingual standard forms can be attached as a suitable translation aid; the lists of persons qualified, in accordance with national law, to carry out certified translations, where such lists exist; an indicative list of the types of authorities empowered by national law to m ...[+++]

Afin de faciliter l'application du présent règlement, les États membres devraient, en vue de rendre ces informations accessibles au public par le biais du portail européen e-Justice, communiquer à la Commission la ou les langues qu'ils peuvent accepter pour la présentation de documents publics délivrés par les autorités d'un autre État membre; une liste indicative des documents publics qui relèvent du champ d'application du présent règlement; la liste des documents publics auxquels des formulaires types multilingues peuvent être joints en tant qu'aide utile à la traduction; s'il en existe, les listes de personnes qualifiées, conformément au droit national, pour établir des traductions certifiées conformes; une liste indicative des types ...[+++]


32. Requests the Commission to present complete and reliable figures for financial corrections and, in particular, recoveries, specifying the Member State concerned, the exact budget line and the year to which the individual recoveries relate (as already specified in the Discharge Report for 2006), given that any other presentation makes serious control impossible;

32. demande à la Commission de présenter des chiffres complets et fiables en ce qui concerne les corrections financières et, en particulier, les recouvrements, en précisant l'État membre concerné, la ligne budgétaire exacte et l'année à laquelle se rapportent les recouvrements (comme il a déjà été précisé dans le rapport de décharge pour 2006), étant donné que toute autre présentation rend impossible un contrôle sérieux;


32. Requests the Commission to present complete and reliable figures for financial corrections and, in particular, recoveries, specifying the Member State concerned, the exact budget line and the year to which the individual recoveries relate (as already specified in the Discharge Report for 2006 ), given that any other presentation makes serious control impossible;

32. demande à la Commission de présenter des chiffres complets et fiables en ce qui concerne les corrections financières et, en particulier, les recouvrements, en précisant l'État membre concerné, la ligne budgétaire exacte et l'année à laquelle se rapportent les recouvrements (comme il a déjà été précisé dans le rapport de décharge pour 2006 ), étant donné que toute autre présentation rend impossible un contrôle sérieux;


− The report that MEP Jarzembowski has presented makes the 'greening' of transport a priority and is an important first step towards a more comprehensive approach making transport more environmentally friendly.

− (EN) Le rapport présenté par notre collègue député Jarzembowski donne la priorité à la conversion écologique des transports. Il constitue la première étape d’une approche plus complète visant à rendre les transports plus écologiques.


23. Considers that the Commission must present complete and reliable figures for recoveries, specifying the exact budget line and year to which the individual recoveries relate; any other presentation makes a serious control impossible; is aware that the Commission to a large extent has to obtain this information via and from Member States; points out that, for this purpose, Parliament for the last three years has proposed national management declarations in order to put the Commission in a position where it is able to present this information and fill the transparency gap;

23. considère que, en ce qui concerne les recouvrements, la Commission doit présenter des chiffres complets et fiables, en spécifiant la ligne budgétaire et l’année auxquelles se rapportent les différents recouvrements; toute autre présentation rend impossible un contrôle sérieux; est conscient que la Commission doit dans une large mesure obtenir ces informations auprès des États membres et par leur intermédiaire; fait remarquer que, au cours des trois dernière années, le Parlement a proposé des déclarations de gestion nationales destinées à mettre la Commission en mesure de présenter ces informations et à combler le manque de transparence;


6. Is of the opinion that the Commission must present complete and reliable figures for recoveries, specifying the exact budget line and year to which the recovery relates; any other presentation makes serious control impossible; is aware that the Commission to a large extent has to obtain this information from the Member States; points out that, for this purpose, Parliament for the last three years has proposed the introduction of national management declarations in order to put the Commission in a position where it is able to present the missing information and fill the transparency gap;

6. considère que, en ce qui concerne les recouvrements, la Commission doit présenter des chiffres complets et fiables, en spécifiant la ligne budgétaire et l'année auxquelles se rapportent les recouvrements, toute autre présentation rendant impossible un contrôle sérieux; est conscient que la Commission doit dans une large mesure obtenir ces informations auprès des États membres; fait remarquer que, au cours des trois dernières années, le Parlement a proposé l'introduction de déclarations de gestion nationales destinées à mettre la Commission en mesure de présenter ces informations et à combler le manque de transparence;


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