Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
A Perspective on Contemporary Native People
A perspective on the British Columbia coal industry
Access to the labour market
CLIP
CNIP
Calculation of present value
Calling line identification presentation
Calling number identification presentation
Conversion to present worth
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Discounting
Employment opportunity
Financial perspectives
Help determine context for presentation of work
Help determine context to present the work
Job access
Job market
Job perspective
MFF
Multiannual financial framework
OEP
OEPP
Overall Economic Perspective Plan
Overall Economic Perspective Programme
Present-worthing
Presentation of calling line identification
Programming of Community expenditure
Propose context to present work
Transnational dimension
Transnational perspective

Vertaling van "presenting a perspective " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
A perspective on the British Columbia coal industry: good news, bad news [ A perspective on the British Columbia coal industry ]

A perspective on the British Columbia coal industry: good news, bad news [ A perspective on the British Columbia coal industry ]


A Perspective on Contemporary Native People

Aperçu de la situation actuelle des autochtones


A Perspective of the Public Service of Canada - Two Years Later

Réflexions sur la Fonction publique du Canada - Deux ans après


multiannual financial framework [ financial perspectives | MFF | programming of Community expenditure ]

cadre financier pluriannuel [ CFP | perspectives financières | programmation des dépenses communautaires ]


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


Overall Economic Perspective Plan | Overall Economic Perspective Programme | OEP [Abbr.] | OEPP [Abbr.]

Perspective Economique Générale | P.E.G. [Abbr.]


help determine context to present the work | propose context to present work | help determine context for presentation of work | help determine the context in which the work will be presented

aider à déterminer le contexte de présentation d'une œuvre


calculation of present value | conversion to present worth | discounting | present-worthing

actualisation


calling line identification presentation | calling number identification presentation | presentation of calling line identification | CLIP [Abbr.] | CNIP [Abbr.] | CNIP, CLIP [Abbr.]

identification de la ligne appelante | indication de l'identification de la ligne appelante | présentation de la ligne appelante | présentation d'identification de la ligne appelante | présentation d'identification du numéro du demandeur | CLIP [Abbr.] | PILA [Abbr.] [Abbr.]


job access [ access to the labour market | employment opportunity | job market | job perspective ]

accès à l'emploi [ accès au marché du travail | chance d'obtenir un emploi | débouché d'emploi | perspective d'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The present document is intended to offer suggestions for the key perspectives and priorities which the ASEM process might address at Seoul and beyond.

Il devra en particulier définir le rôle du processus ASEM pour les dix années à venir. Le présent document entend formuler des suggestions pour les perspectives et les priorités clés sur lesquelles le processus ASEM pourrait s'engager à Séoul et après.


This Communication presents the perspectives and challenges for the development of the Internet of Things (IoT).

La présente communication expose les perspectives et les enjeux du développement de l’internet des objets (IdO).


4. Points out that the current EU budget spending of 0.8% of GDP may be exceeded, insisting that there is room to spend as much as 1.24% of GDP 2004-2006 and still keep within the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives, and retain full promotion of the European Structural Funds with all Lisbon objectives during the second phase of the programme period 2000-2006;

4. rappelle la possibilité d'augmenter les dépenses actuelles du budget de l'Union européenne fixées à 0,8 % du PIB, tout en précisant que la marge de manœuvre concernant les dépenses va jusqu'à 1,24 % du PIB pour 2004-2006, conformément à la perspective financière actuelle pour 2000-2006, aux objectifs de Lisbonne et à la promotion des Fonds structurels européens dans leur totalité ainsi qu'à tous les objectifs de Lisbonne durant la seconde phase de la période de programmation 2000-2006;


4. Reminds of the possibility to go beyond current EU budget spending of 0,8% of GDP, whilst insisting that there is room of manoeuvre in spending as much as 1,24% of GDP 2004-2006 in line with the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives, as well as with full promotion of the European Structural Funds with all Lisbon objectives during the second phase of the programme period 2000-2006;

4. rappelle la possibilité d'augmenter les dépenses actuelles du budget de l'Union européenne fixées à 0,8 % du PIB, tout en précisant que la marge de manœuvre concernant les dépenses est au maximum de 1,24 % du PIB pour 2004-2006, conformément à la perspective financière actuelle pour 2000-2006, aux objectifs de Lisbonne et conformément à la promotion des Fonds structurels européens dans leur totalité ainsi qu'à tous les objectifs de Lisbonne durant la seconde phase de la période de programmation 2000-2006;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Is of the opinion that, in the interests of boosting public and private investment, it is most important to exceed the current pan-European public spending limit of 0.8 % of GDP, insisting that there is room for manoeuvre in spending between 1% and 1.27% of GDP 2004-2006 in line with the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives as well as with the promotion of private investment activities; furthermore calls for public expenditure to be redirected in such a way as to ensure that the various budget headings at European and national level reflect the major political priorities set for 2010;

17. estime que, pour promouvoir l'investissement public et privé, il importe grandement de dépasser le plafond de 0,8% du PIB imposé aux dépenses publiques européennes; souligne néanmoins qu'il existe une marge de manœuvre permettant de dépenser de 1 à 1,27% du PIB entre 2004 et 2006, dans le respect des perspectives financières 2000-2006 et des objectifs de Lisbonne ainsi que de la promotion des activités d'investissement privé; demande par ailleurs que les dépenses publiques soient réorientées de telle manière que les rubriques budgétaires, tant au niveau européen qu'au niveau national, reflètent les grandes priorités politiques défi ...[+++]


20. Is of the opinion that in the interest of boosting public and private investment it is of high importance to go beyond the current European-wide public spending limit of 0.8 % of GDP, whilst insisting that there is room for manoeuvre in spending between 1% and 1.27% of GDP 2004-2006 in line with the present financial perspective 2000-2006 and the Lisbon objectives as well as with the promotion of private investment activities; furthermore calls to redirect public expenditure in the way that the various budget headings at European and national level reflect the major political priorities set for 2010;

20. estime que pour promouvoir l'investissement public et privé, il importe de dépasser le plafond de 0,8% du PIB imposé aux dépenses publiques en Europe; souligne néanmoins qu'il existe une marge de manœuvre permettant de dépenser de 1 à 1,27% du PIB entre 2004 et 2006, dans le respect des perspectives financières 2000‑2006 et des objectifs de Lisbonne ainsi que pour promouvoir les activités d'investissement privé; demande par ailleurs que les dépenses publiques soient réorientées de telle manière que les rubriques budgétaires, tant au niveau européen qu'au niveau national, reflètent les grandes priorités politiques définies pour 2010 ...[+++]


In that instance, the Committee on Budgets would look again at the impact on the ceiling laid down by the present financial perspective, as agreed in the declaration of 20 July 2000.

Dans ce cas, la commission des budgets réexaminerait l'incidence sur le plafond établi par les perspectives financières actuelles, comme convenu dans la déclaration du 20 juillet 2000.


1. As a consequence, Annex I of the Interinstitutional Agreement of 6 May 1999 is replaced by the adjusted financial perspective at 1999 prices for a European Union with 25 Members (excluding the budgetary implications resulting from a political settlement in Cyprus), as presented in Table 1a.

1. En conséquence, l'annexe I de l'accord interinstitutionnel du 6 mai 1999 est remplacée par les perspectives financières adaptées, à prix 1999, pour une Union européenne comptant vingt-cinq membres (compte non tenu des répercussions budgétaires résultant d'un règlement politique à Chypre), telles que présentées au tableau 1 a joint à cette décision.


2. The corresponding financial perspective resulting from the technical adjustment for 2004, in line with movements in gross national income (GNI) and prices, are presented in Tables 2a and 2b.

2. Les perspectives financières correspondantes résultant de l'ajustement technique pour 2004 à l'évolution du revenu national brut (RNB) et des prix, sont présentées dans les tableaux 2 a et 2 b joints à la présente décision.


In the event of a political settlement being reached in Cyprus, the financial perspective for a European Union with 25 Members at 1999 prices, as presented in Table 1b, shall apply.

Au cas où un règlement politique interviendrait à Chypre, les perspectives financières pour une Union européenne comptant vingt-cinq membres à prix 1999, telles que présentées dans le tableau 1 b, s'appliquent.


w