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Compulsory disclosure
Defence rights
Disclosure
Disclosure of accounts
Disclosure of information
Disclosure that is not protected under this Act
Duty of disclosure
Information disclosure
Legal presumption
Presumption of innocence
Presumption of law
Prima facie presumption
Publication of accounts
Right to counsel's visits
Rights of the accused
Rights of the defence
Straightforward presumption

Vertaling van "presumption that disclosure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ensure compliance with accounting information disclosure criteria | make sure disclosure criteria of accounting information is compliant | ensure compliance with disclosure criteria of accounting information | ensuring compliance with disclosure criteria of accounting information

assurer la conformité aux critères de divulgation des informations comptables


compulsory disclosure | disclosure | duty of disclosure

obligation de communication des pièces | obligation de divulguer | obligation d'information


prima facie presumption | straightforward presumption

présomption simple


legal presumption | presumption of law

présomption légale


disclosure of information [ information disclosure ]

communication des données [ communication d'informations | communication de renseignements | divulgation d'informations | divulgation de données ]


disclosure that is not protected under this Act

dénonciation qui n’est pas protégée sous le régime de la présente loi


rights of the defence [ presumption of innocence | rights of the accused | right to counsel's visits | Defence rights(ECLAS) ]

droits de la défense [ droit de visite des avocats | droits de l'accusé | présomption d'innocence ]


publication of accounts [ disclosure of accounts ]

publicité des comptes [ publication des comptes ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the LPN case, the Court confirmed the existence of a general presumption that disclosure of documents in infringement proceedings in principle undermines the protection of the purpose of investigation activities, as long as these proceedings are ongoing.

Dans l’arrêt LPN, le Tribunal a confirmé l’existence d’une présomption générale selon laquelle la divulgation de documents dans le cadre de procédures d'infraction porte en principe atteinte à la protection des objectifs des activités d'enquête, tant que ces procédures sont en cours.


52. Welcomes the ongoing transparency policy review and other transparency efforts as important steps to fully overcome the EIB’s past culture of secrecy, and urges the EIB to operate on the basis of the ‘presumption of disclosure’ rather than the ‘presumption of confidentiality’, since this will considerably reduce the list of disclosure exemptions; draws attention to the fact that the EIB is required to make sure that its transparency policy is consistent with the provisions of Regulation (EC) No 1049/2001 on public access to Europ ...[+++]

52. salue l'examen en cours de la politique de transparence et les autres efforts de transparence qui constituent des avancées importantes vers la fin de la culture du secret de la BEI, et exhorte la BEI à fonctionner sur la base du "principe de diffusion des informations", plutôt que sur le "principe de confidentialité", dans la mesure où cela permettra de réduire considérablement la liste des exemptions de diffusion; rappelle l'obligation qui incombe à la BEI d'assurer la conformité de sa politique de transparence avec les dispositions du règlement (CE) n° 1049/2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du C ...[+++]


52. Regrets the outcome of the transparency policy review of the EIB; the new transparency policy is weaker than the original policy and does not fully overcome the EIB’s past culture of secrecy, and urges the EIB to operate on the basis of the ‘presumption of disclosure’ rather than the ‘presumption of confidentiality’; draws attention to the fact that the EIB is required to make sure that its transparency policy is consistent with the provisions of Regulation (EC) No 1049/2001 on public access to European Parliament, Council and Commission documents; regrets the fact that the 2013 aid transparency index shows that the EIB fares poor ...[+++]

52. déplore le résultat de l'examen de la politique de transparence de la BEI; estime que la nouvelle politique de transparence n'est pas aussi stricte que la précédente et qu'elle ne met pas fin à la culture du secret de la BEI, exhorte la BEI à fonctionner sur la base du "principe de diffusion des informations", plutôt que sur le "principe de confidentialité", ; rappelle l'obligation qui incombe à la BEI d'assurer la conformité de sa politique de transparence avec les dispositions du règlement (CE) n° 1049/2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission; regrette également le fait que l'indice 2013 de ...[+++]


52. Regrets the outcome of the transparency policy review of the EIB; the new transparency policy is weaker than the original policy and does not fully overcome the EIB’s past culture of secrecy, and urges the EIB to operate on the basis of the ‘presumption of disclosure’ rather than the ‘presumption of confidentiality’; draws attention to the fact that the EIB is required to make sure that its transparency policy is consistent with the provisions of Regulation (EC) No 1049/2001 on public access to European Parliament, Council and Commission documents; regrets the fact that the 2013 aid transparency index shows that the EIB fares poor ...[+++]

52. déplore le résultat de l'examen de la politique de transparence de la BEI; estime que la nouvelle politique de transparence n'est pas aussi stricte que la précédente et qu'elle ne met pas fin à la culture du secret de la BEI, exhorte la BEI à fonctionner sur la base du "principe de diffusion des informations", plutôt que sur le "principe de confidentialité", ; rappelle l'obligation qui incombe à la BEI d'assurer la conformité de sa politique de transparence avec les dispositions du règlement (CE) n° 1049/2001 relatif à l'accès du public aux documents du Parlement européen, du Conseil et de la Commission; regrette également le fait que l'indice 2013 de ...[+++]


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There should be a presumption for disclosure to the commissioner, and it should be left up to the commissioner to either determine, or assist the company in determining, whether this is significant enough to let the persons whose information was released know that it happened.

Il faudrait divulguer d'office les renseignements au commissaire, qui déterminerait, ou aiderait l'entreprise à déterminer, si la situation justifie d'informer la personne concernée de la divulgation de renseignements la concernant.


Now the institutions operate under a presumption of disclosure, and that has led to the vast majority, between 75 per cent and 90 per cent, of the staff documents that are being discussed being put into the public domain.

Désormais, ces institutions respectent la règle de présomption de divulgation qui a entraîné la publication de la grande majorité, soit entre 75 et 90 p. 100 de tous les documents internes ayant servi aux débats.


As such, there should be a strong presumption of disclosure with respect to any correspondence that implicates, or may implicate, the House and the privileges of its members.

En conséquence, il existe une forte présomption d'obligation de divulguer toute correspondance au sujet de la Chambre et des privilèges de ses députés.


1. Member States shall ensure that, where in an action for damages the existence of a claim for damages or the amount of compensation to be awarded depends on whether - or to what degree - an overcharge was passed on to the claimant, without prejudice to the commercial presumption that price increases are passed on down the supply chain, the burden of proving the existence and scope of such pass-on shall rest with the claimant who may reasonably require disclosures from the defendant.

1. Les États membres veillent à ce que lorsque dans le cadre d'une action en dommages et intérêts, l'existence d'une demande de dommages et intérêts ou le montant de l'indemnisation à accorder sont fonction de la répercussion du surcoût sur le demandeur ou de l'ampleur de cette répercussion, sans préjudice de la présomption commerciale selon laquelle les augmentations de prix sont répercutées en aval de la chaîne d'approvisionnement, la charge de la preuve concernant l'existence et l'ampleur de cette répercussion incombe au demandeur, qui peut raisonnablement exiger la divulgation d'informations par le défendeur.


(6g) There should be a general presumption in favour of the public disclosure of evaluations of projects and beneficiaries of the EBRD and tighter control to prevent secrecy by beneficiaries or the use of tax havens as defined by the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) and as determined in the United States Government Accountability Office Report to Congressional Requesters on International Taxation, presented on 18 December 2008.

(6 octies) Il convient que la règle générale soit de publier les évaluations de projets et les bénéficiaires des prêts de la BERD et que les contrôles soient plus stricts afin d'empêcher les bénéficiaires de recourir, sous le sceau du secret, aux paradis fiscaux, tels qu'ils sont définis par l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE) et déterminés dans un rapport du 18 décembre 2008 à la demande du Congrès américain (United States Government Accountability Office Report to Congressional Requesters on International Taxation).


Refusal of access to documents concerning a procedure for reviewing State aid may be justified by the general presumption that the disclosure of those documents would undermine investigation activities

Le refus d’accès aux documents relatifs à une procédure de contrôle des aides d’État peut être justifié par la présomption générale selon laquelle la divulgation de ces documents porterait atteinte aux activités d’enquête




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'presumption that disclosure' ->

Date index: 2023-07-22
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