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BDC
Bottom dead center
Bottom dead centre
Crank dead center
Create a prevention security plan for the store
Create a prevention security plan for the stores
Dead center
Dead centre
Dead dogs do not bite
Dead dogs don't bite
Dead men do not bite
Dead men tell no tales
Dead point
Dead storage
Dead storage capacity
Dead storage pool
Dead water
Dead weight capacity
Dead weight carrying capacity
Dead weight tonnage
Dead-weight capacity
Dead-weight carrying capacity
Dead-weight tonnage
Deadweight carrying capacity
Deadweight tonnage
Develop a prevention security plan for the store
Dispose of dead animal
Dispose of dead animals
Dispose of deceased animals
Do away with dead animals
Draw up a prevention security plan for the store
Implement strategies of disease prevention
Lower dead center
Lower dead centre
Neutral gear
Take disease prevention measure
Take disease prevention measures
Take prevention measures against diseases
Unusable water

Vertaling van "prevention deadly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dead weight capacity | dead weight carrying capacity | dead weight tonnage | dead-weight capacity | deadweight carrying capacity | dead-weight carrying capacity | deadweight tonnage | dead-weight tonnage

port en lourd | portée en lourd


bottom dead center | bottom dead centre | crank dead center | lower dead center | lower dead centre | BDC,British English [Abbr.]

point mort bas | PMB [Abbr.]


Notes for an address by the Honourable Lloyd Axworthy, Minister of Foreign Affairs, on the occasion of the launch of the final report of the Carnegie Commission on preventing deadly conflict

Notes pour une allocution de l'honorable Lloyd Axworthy, ministre des Affaires étrangères, à l'occasion de la parution du rapport final de la commission Carnegie sur la prévention des conflits meurtriers


dispose of dead animal | dispose of deceased animals | dispose of dead animals | do away with dead animals

s’occuper d’animaux morts


dead center | dead centre | dead point | neutral gear

point mort


bottom dead center [ BDC | bottom dead centre | lower dead center | lower dead centre ]

point mort bas [ PMB | point mort inférieur ]


dead dogs do not bite [ dead dogs don't bite | dead men do not bite | dead men tell no tales ]

morte la bête, mort le venin


dead storage | dead storage capacity | dead storage pool | dead water | unusable water

tranche morte | culot | réserve morte | tranche non vidangeable | volume mort | capacité d'emmagasinement d'eau morte | emmagasinement d'eau morte | réserve inutilisable | réservoir correspondant à la retenue minimum


develop a prevention security plan for the store | draw up a prevention security plan for the store | create a prevention security plan for the store | create a prevention security plan for the stores

créer un plan de sécurité et de prévention pour un magasin


implement strategies of disease prevention | take disease prevention measure | take disease prevention measures | take prevention measures against diseases

prendre des mesures de prévention des maladies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dead-ends occur where there is a lack of flexibility and permeability within and between the various constituent parts of education and training systems - and sometimes between education/training and work: people are prevented from swapping tracks if they find they are on the wrong one or when they want to resume study/training at a higher level or a later in life.

Des filières sans issue apparaissent lorsqu'il existe un manque de flexibilité et de perméabilité au sein des divers secteurs qui composent les systèmes d'éducation et de formation et entre eux, ainsi que parfois entre ces systèmes et le monde du travail : les individus n'ont pas la possibilité de changer de filière lorsqu'ils s'aperçoivent qu'ils ne sont pas engagés dans celle qui leur convient le mieux, ou lorsqu'ils veulent reprendre des études ou une formation d'un niveau plus élevé ou à un stade plus avancé de la vie.


15. Calls on the EU Member States to comply with their international obligations to accept and process asylum applications from the increasing number of Syrian refugees who are risking their lives to reach Europe; calls on the EU to prevent deadly journeys across the Mediterranean, in particular by targeting smugglers and human traffickers; calls for the EU to strengthen its external border control;

15. demande aux États membres de l'Union de satisfaire à leurs obligations internationales en acceptant et en traitant les demandes d'asile déposées par un nombre croissant de réfugiés syriens qui ont gagné l'Europe au péril de leur vie; demande à l'Union de prévenir les traversées mortelles de la Méditerranée en s'attaquant notamment aux passeurs et aux trafiquants se livrant à la traite des êtres humains; demande à l'Union de renforcer ses contrôles aux frontières extérieures;


(Return tabled) Question No. 1007 Mr. Craig Scott: With regard to the announcement made by the Minister of Fisheries and Oceans on May 28, 2012, that “new funding totaling $17.5 million will be allocated over the next five years to four key activities: prevention, early warning, rapid response, and management and control” to protect Canada’s Great Lakes from the threat of Asian carp: (a) in what specific ways will emphasis be placed on initiatives to educate people about the danger of Asian carp; (b) in what specific ways will human beings be prevented from bringing Asian carp into Canadian waters; (c) will public ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1007 M. Craig Scott: En ce qui concerne la déclaration du ministre des Pêches et des Océans du 28 mai 2012 suivant laquelle « le nouveau financement de 17,5 millions de dollars au total sera alloué pendant les cinq prochaines années à quatre activités clés: la prévention, la détection et l’intervention rapides, la gestion et les mesures de lutte » pour protéger les Grands Lacs du Canada de la menace de la carpe asiatique: a) comment au juste compte-t-on sensibiliser les gens au danger de la carpe asiatique; b) comment au juste compte-t-on empêcher les gens d’introduire la carpe asiatiques dans les eau ...[+++]


This is clear, and I believe that it is necessary to try to maintain a balance; that is, to protect fundamental freedoms but also, on the other hand, to take every conceivable measure to prevent deadly terrorist activities.

C’est un fait avéré et je pense qu’il est nécessaire d’essayer de maintenir un équilibre, c’est-à-dire de protéger les libertés fondamentales tout en prenant, d’autre part, toutes les mesures concevables pour empêcher des activités terroristes meurtrières.


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38. Calls on the Commission and Member States to include in the calculation of agri-environmental premiums the additional costs borne by farmers in order to take measures designed to prevent fires (such as cleaning of firebreaks, removal of dead arboreal plants, working of the soil along the perimeter of land parcels, etc.) and to dispose of water (cleaning of collecting ditches and canals);

38. demande à la Commission et aux États membres d'inclure, dans le calcul des primes agroenvironnementales, les frais additionnels supportés par les agriculteurs pour la mise en œuvre de mesures de prévention des incendies (entretien des zones coupe-feu, élimination des plantes arborescentes mortes, modification du terrain le long du périmètre des parcelles, etc.) et d'élimination des eaux (entretien des fosses d'écoulement et des canaux);


27. Calls on the Commission and Member States to include in the calculation of agri-environmental premiums the additional costs borne by farmers in order to take measures designed to prevent fires (such as cleaning of firebreaks, removal of dead arboreal plants, working of the soil along the perimeter of land parcels, etc.) and to dispose of water (cleaning of collecting ditches and canals);

27. demande à la Commission et aux États membres d’inclure, dans le calcul des primes agri-environnementales, les frais additionnels supportés par les agriculteurs pour la mise en œuvre de mesures de prévention des incendies (entretien des zones coupe-feu, nettoyage des végétations mortes, modification du terrain le long du périmètre des parcelles, etc.) et d’élimination des eaux (entretien des fosses d’écoulement et des canaux);


38. Calls on the Commission and Member States to include in the calculation of agri-environmental premiums the additional costs borne by farmers in order to take measures designed to prevent fires (such as cleaning of firebreaks, removal of dead arboreal plants, working of the soil along the perimeter of land parcels, etc.) and to dispose of water (cleaning of collecting ditches and canals);

38. demande à la Commission et aux États membres d’inclure, dans le calcul des primes agroenvironnementales, les frais additionnels supportés par les agriculteurs pour la mise en œuvre de mesures de prévention des incendies (entretien des zones coupe-feu, élimination des plantes arborescentes mortes, modification du terrain le long du périmètre des parcelles, etc.) et d’élimination des eaux (entretien des fosses d’écoulement et des canaux);


The following statistics illustrate the importance of rapid response: 44% of child victims are dead one hour after abduction, 74% are dead three hours after abduction, and 91% are dead 24 hours after abduction.16 In fact, police prefer, where possible, to use the Ontario registry, since it can be used preventively.

Les statistiques suivantes illustrent l’importance d’une intervention rapide : dans les cas où des enfants sont les victimes, 44 % sont morts une heure après l’enlèvement, 74 %, trois heures après l’enlèvement, et 91 %, 24 heures après l’enlèvement16. En fait, plusieurs policiers préfèrent, quand la chose est possible, avoir recours au registre de l’Ontario, puisqu’il peut être utilisé de manière préventive.


The resolution orders states to prevent and suppress the financing of terrorist acts and freeze all funding thereto; deny safe haven to terrorists and prevent their movement by effective border controls; take appropriate measures in conformity with national and international law before granting refugee status; and strengthen coordination to stop transnational organized crime and the illegal movement of nuclear, chemical, biological and other potentially deadly materials and other measures.

La résolution vise notamment à ordonner aux États d'empêcher et de supprimer le financement d'actes terroristes et de bloquer tous les fonds qui y sont réservés; de refuser tout refuge sûr aux terroristes et d'empêcher leur mobilité au moyen de bons contrôles frontaliers; de prendre les mesures appropriées conformément au droit national et international avant d'accorder le statut de réfugié; et de mieux coordonner les efforts visant à contrer le crime organisé transnational et le mouvement illégal de matières nucléaires, chimiques et biologiques dangereuses.


The current provision does not direct police officers to consider the danger posed by the escape of the suspect before using deadly force to attempt to prevent the escape (1720) It appears from the literal reading of subsection 25(4) that deadly force can be used to stop a suspect from avoiding arrest even though the suspect poses no risk of physical harm to anyone, including the police officer, provided of course that the escape cannot be prevented by reasonable means in a less violent matter.

La disposition actuelle ne demande pas aux policiers d'évaluer le danger posé par la tentative d'évasion du suspect avant de décider, pour l'empêcher de fuir, de recourir à une force susceptible de causer la mort (1720) Si on prend le paragraphe 25(4) au sens littéral, il peut être fait recours à une force susceptible d'entraîner la mort pour arrêter une personne qui s'enfuit pour éviter l'arrestation, même si le suspect ne pose aucun danger physique pour qui que ce soit, y compris le policier, à condition, bien sûr, que la fuite ne puisse être empêchée par des moyens raisonnables d'une façon moins violente.


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