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Agricultural tariff
Apartment Building Construction Price Indexes
Bargain price
Community farm price
Cost
Cost price
Cut-rate price
Develop cost-plus pricing models
Dumping price
EC farm price
Farm prices
First price
Give-away price
List price
MSRP
Manufacturer's suggested retail price
Market prices
NRBCPI
Net price
Non-Residential Building Construction Price Index
Non-Residential Building Construction Price Indexes
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price building
Price for the marketing year
Price system
Prices policy
Prime price
RRP
Recommended retail price
Ruinous price
Self price
Suggested price

Vertaling van "price building " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Non-Residential Building Construction Price Indexes [ NRBCPI | Non-Residential Building Construction Price Index ]

Indices des prix de la construction de bâtiments non résidentiels [ IPCBNR | Indice des prix de la construction de bâtiments non résidentiels ]


farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

prix agricole [ prix agricole CE | prix agricole communautaire | prix de campagne ]


prices policy [ price system ]

politique des prix [ régime de prix ]




bargain price | cut-rate price | dumping price | give-away price | ruinous price

prix dérisoire | prix sacrifié | vil prix


list price | manufacturer's suggested retail price | recommended retail price | suggested price | MSRP [Abbr.] | RRP [Abbr.]

prix de vente conseille


cost | cost price | first price | net price | prime price | self price

prix coûtant | prix de revient


Apartment Building Construction Price Indexes

Indices des prix de construction d'immeubles d'appartements


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

préparer des modèles de prix de revient majoré
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Energy price differentials between the EU and major trading partners, building on the report on energy prices and costs.

· les écarts de prix de l'énergie entre l'UE et ses principaux partenaires commerciaux, déterminés d'après le rapport sur les prix et les coûts de l'énergie.


5. Calls on the Commission to improve the European food price monitoring tool with the aim of making it more user-friendly, by including a multilingual interface covering a greater number of food products and achieving better price comparability on each grade of the food supply chain within and among Member States, so as to meet consumers’ and farmers’ need for more transparency on food price building;

5. demande à la Commission d'améliorer l'instrument européen de surveillance des prix des denrées alimentaires, afin de le rendre plus facile d'emploi, en introduisant une interface plurilingue, en couvrant un plus grand nombre de produits alimentaires et en parvenant à une meilleure comparabilité des prix, à chaque stade de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, à l'intérieur de chacun des États membres et entre eux, de façon à répondre aux besoins des consommateurs et des agriculteurs qui souhaitent une plus grande transparence de la formation des prix alimentaires;


5. Calls on the Commission to improve the European food price monitoring tool with the aim of making it more user-friendly, by including a multilingual interface covering a greater number of food products and achieving better price comparability on each grade of the food supply chain within and among Member States, so as to meet consumers' and farmers' need for more transparency on food price building;

5. demande à la Commission d'améliorer l'instrument européen de surveillance des prix des denrées alimentaires, afin de le rendre plus facile d'emploi, en introduisant une interface plurilingue, en couvrant un plus grand nombre de produits alimentaires et en parvenant à une meilleure comparabilité des prix, à chaque stade de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, à l'intérieur de chacun des États membres et entre eux, de façon à répondre aux besoins des consommateurs et des agriculteurs qui souhaitent une plus grande transparence de la formation des prix alimentaires;


5. Calls on the Commission to improve the European food price monitoring tool with the aim of making it more user-friendly, by including a multilingual interface covering a greater number of food products and achieving better price comparability on each grade of the food supply chain within and among Member States, so as to meet consumers' and farmers' need for more transparency on food price building;

5. demande à la Commission d'améliorer l'instrument européen de surveillance des prix des denrées alimentaires, afin de le rendre plus facile d'emploi, en introduisant une interface plurilingue, en couvrant un plus grand nombre de produits alimentaires et en parvenant à une meilleure comparabilité des prix, à chaque stade de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, à l'intérieur de chacun des États membres et entre eux, de façon à répondre aux besoins des consommateurs et des agriculteurs qui souhaitent une plus grande transparence de la formation des prix alimentaires;


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The proposals furthermore do not include measures against practices which impose low farm gate prices through high volume requirements, "minus-margins" (exclusive prices for one buyer) ; measures which fix maximum listing fees and measures against threats of delisting; measures against foreclosure of supplies, undue fees for packaging, marketing fees, after-sale rebates and retro-active payments; measures against undue delay in payments, as practiced in almost all retailer chains and against extra contribution to marketing costs fees to cover expenses for market failures; or measures to improve know-how of producers and consumers on price building across th ...[+++]

La Commission ne propose pas de mesures contre les pratiques imposant de comprimer les prix au départ des exploitations en exigeant la fourniture de volumes importants ou contre les "marges négatives" (prix exclusifs accordés à un seul acheteur); ni de mesures fixant des frais de référencement maximums, ni de mesures de lutte contre les menaces de déréférencement; ni de mesures contre la saisie des approvisionnements, les frais de conditionnement injustifiés, les frais de commercialisation, les ristournes de fin de vente et les paiements rétroactifs; ni de mesures contre les retards de paiement injustifiés, tels qu'ils ont lieu dans l ...[+++]


5. Calls on the Commission to improve the European food price monitoring tool with the aim of making it more user-friendly, by including a multilingual interface covering a greater number of food products and achieving better price comparability on each grade of the food supply chain within and among Member States, so as to meet consumers’ and farmers’ need for more transparency on food price building;

5. demande à la Commission d'améliorer l'instrument européen de surveillance des prix des denrées alimentaires, afin de le rendre plus facile d'emploi, en introduisant une interface plurilingue, en couvrant un plus grand nombre de produits alimentaires et en parvenant à une meilleure comparabilité des prix, à chaque stade de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, à l'intérieur de chacun des États membres et entre eux, de façon à répondre aux besoins des consommateurs et des agriculteurs qui souhaitent une plus grande transparence de la formation des prix alimentaires;


For the purpose of adapting the comparative methodology framework to national circumstances, Member States should determine the estimated economic lifecycle of a building and/or building element, the appropriate cost for energy carriers, products, systems, maintenance, operational and labour costs, primary energy conversion factors, and the energy price developments on this point to be assumed for fuels used in their national context for energy used in buildings, taking into account the information provided by the Commission.

Afin d’adapter le cadre méthodologique comparatif aux conditions nationales, les États membres devraient déterminer la durée de vie économique estimée d’un bâtiment et/ou élément de bâtiment, le coût approprié des vecteurs énergétiques, des produits, des systèmes, de la maintenance, de l’exploitation et de la main-d’œuvre, les facteurs de conversion en énergie primaire et l’évolution des prix de l’énergie à envisager concernant les combustibles utilisés dans leur contexte national pour alimenter les bâtiments en énergie, compte tenu des informations fournies par la Commission.


Price development means the development over time of prices for energy, products, building systems, services, labour, maintenance and other costs and can be different from the inflation rate.

(17) évolution des prix: l’évolution dans le temps des prix de l’énergie, des produits, des systèmes du bâtiment, des services, de la main-d’œuvre, de la maintenance et des autres coûts, laquelle peut différer du taux d’inflation.


When a new connection is made in a new building or a building undergoes major renovations, as set out in Directive 2002/91/EC, such competitively priced individual meters shall always be provided.

Dans le cas d'un nouveau raccordement dans un nouveau bâtiment ou lorsqu'un bâtiment fait l'objet de travaux de rénovation importants au sens de la directive 2002/91/CE, de tels compteurs individuels à prix concurrentiel doivent toujours être fournis.


The longer term benefits of sustainable construction such as lower maintenance and running costs, better durability and higher resale price are not immediately apparent in the short term or at initial purchase (on average, a building will cost up to 10 times more to operate during its life than it cost to build).

Les bénéfices à long terme de la construction durable, notamment des coûts de maintenance inférieurs et une meilleure durabilité ainsi qu'un prix de revente supérieur, ne sont en effet pas immédiatement perceptibles à court terme ou lors de l'achat (en moyenne, un bâtiment coûte dix fois plus à exploiter au cours de sa durée de vie qu'il n'a coûté à construire).


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