Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Active school
Activist school
Activity school
Child-centered school
Elementary education
Elementary school
Grade school
Junior school
Kindergarten
Pre-primary school
Primary education
Primary procedures
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school approaches
Primary school assistant
Primary school paraprofessional
Primary school procedures
Primary school processes
Primary school pupil-teacher ratio
Primary school special needs teacher
Primary school teaching assistant
Primary section
Pupil-centered school
Special educational needs teacher primary school
Teaching assistant in primary schools

Vertaling van "primary school pupils " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
primary school pupil-teacher ratio

nombre d'élèves dans le primaire par nombre d'enseignants


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

enseignant spécialisé du premier degré | institutrice spécialisée d’école primaire | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école primaire/institutrice spécialisée d’école primaire


primary school assistant | primary school paraprofessional | primary school teaching assistant | teaching assistant in primary schools

assistante pédagogique en école élémentaire | assistant pédagogique en école élémentaire | assistant pédagogique en école élémentaire/assistante pédagogique en école élémentaire


primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procédures des écoles primaires | procédures des établissements d'enseignement fondamental


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

classe élémentaire | école élémentaire | école primaire | enseignement élémentaire


activist school [ child-centered school | active school | activity school | pupil-centered school ]

école active [ école sur mesure ]


elementary school | primary school

école du premier degré | école élémentaire | école primaire


primary education [ elementary education | primary school ]

enseignement primaire [ école primaire | enseignement élémentaire ]


elementary school [ primary school ]

école élémentaire [ école primaire ]


kindergarten [ pre-primary school ]

école maternelle [ maternelle | école prématernelle | prématernelle | jardin d'enfants ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The percentage of primary school pupils learning a foreign language is increasing.[9]However, the average number of foreign languages taught in secondary schools is still some way from the target set in Barcelona.

Le pourcentage d’élèves de l’enseignement primaire qui apprennent une langue étrangère augmente[9]. Toutefois, le nombre moyen de langues enseignées dans les écoles secondaires reste en deçà de l’objectif fixé à Barcelone.


In most countries at least half of all primary school pupils now learn a foreign language.[21]However, as the Commission has previously[22] made clear, the advantages of the early learning of languages only accrue where teachers are trained specifically to teach languages to very young children, where class sizes are small enough, where appropriate training materials are available, and where enough curriculum time is devoted to languages.

Actuellement, dans la plupart des pays, au moins la moitié des élèves de l’enseignement primaire apprennent une langue étrangère[21]. Toutefois, comme la Commission l’a souligné précédemment[22], l'apprentissage des langues dès le plus jeune âge n’est profitable que lorsque les enseignants ont été spécialement formés à l’enseignement des langues à de très jeunes enfants, que le nombre d’élèves par classe est suffisamment faible, que le matériel pédagogique adapté est disponible et que le programme scolaire prévoit une plage horaire suffisante pour les langues.


In 2014, more than 18 million primary school pupils (or 84% of all the pupils at this level) in the European Union (EU) were studying at least one foreign language, including nearly 1 million (around 5%) studying two foreign languages or more.

En 2014, plus de 18 millions d’élèves de l’enseignement primaire (soit 84% de l’ensemble des élèves de ce niveau) dans l’Union européenne (UE) étudiaient au moins une langue étrangère, dont quelque 1 million (environ 5%) apprenaient deux langues étrangères ou plus.


European Day of Languages - More than 80% of primary school pupils in the EU were studying a foreign language in 2014 - English clearly dominant // Brussels, 23 September 2016

Journée européenne des langues - Plus de 80% des élèves de l’enseignement primaire dans l’UE étudiaient une langue étrangère en 2014 - L’anglais domine nettement // Bruxelles, le 23 septembre 2016


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2013, 17.7 million primary school pupils (or 81.7% of all the pupils at this level) in the European Union (EU) were studying at least one foreign language, including 1 million (4.6%) studying two foreign languages or more.

En 2013, 17,7 millions d’élèves de l’enseignement primaire (soit 81,7% de l’ensemble des élèves de ce niveau) dans l’Union européenne (UE) étudiaient au moins une langue étrangère, dont 1 million (4,6%) apprenaient deux langues étrangères ou plus.


- The shortfall in hardware and software: most European countries suffer from a shortfall in terms of hardware and software, affecting schools and universities as well as (public and private) technical training centres and in-company training (particularly the SMEs). In school education, for instance, the situation in primary schools in Europe varies enormously, with divergences ranging from one computer per 400 pupils to one computer per ...[+++]

- Le déficit en équipements et en logiciels : dans la plupart des pays européens, on observe des déficits du point de vue de l'équipement tant matériel que « logiciel ». Ceux-ci touchent aussi bien les écoles et les Universités que les centres de formation technique (publics et privés) ou la formation en entreprise (notamment les PMEs) Dans l'éducation scolaire, par exemple, le taux d'équipement des écoles primaires en Europe varie dans des proportions très fortes avec des écarts aussi importants que : de 1 ordinateur pour 400 élèves ...[+++]


Europe in School initiative - final ceremony of this annual school contest which promotes European values with primary school pupils through a creativity contest (literary work, paintings, photography and internet).

Initiative l’Europe à l’Ecole – cérémonie de clôture du concours scolaire annuel qui promeut les valeurs européennes auprès des écoliers du primaire à travers un concours de création artistique (travaux littéraires, peintures, photographie et Internet).


Mr. Serge Marcil (Beauharnois Salaberry, Lib.): Mr. Speaker, I am pleased to highlight the anniversary of the founding of the Fondation Paul Gérin-Lajoie, an organization that, for 25 years now, has contributed to the basic education of children in the poorest countries in addition to raising awareness of international realities among primary school pupils in Canada.

M. Serge Marcil (Beauharnois Salaberry, Lib.): Monsieur le Président, il me fait plaisir de souligner l'anniversaire de fondation de la Fondation Paul Gérin-Lajoie, un organisme qui contribue depuis maintenant 25 ans à l'éducation de base des enfants dans les pays les plus démunis, de même qu'à l'éveil aux réalités internationales chez les enfants des écoles primaires au Canada.


This project targets all primary school pupils (10-12 years) and a group of secondary pupils (in four schools), representing some 35 000 pupils.

Ce projet concerne tous élèves des écoles primaires (10 à 12 ans) ainsi qu'un groupe d'élèves du secondaire (quatre écoles), représentant environ 35.000 élèves.


This year the winners were: - Mrs Decorbez-Vernier, a French primary school teacher, for a "History of Europe" planned and compiled by her pupils alone. Primary school pupils will find it particularly accessible (Prize 1994); - Mr Romain Kirt, Luxembourg, for setting up the "Werner Foundation" to support Eastern European students (highly commended); - Mr Oege Weijs, Netherlands, for setting up the "Europhil" Society, whose aim is to organize international exhibitions showing the development of Europe through postage stamps (highly commended).

Cette année, les récompenses ont été attribuées : - à Mme Decorbez-Vernier, institutrice française, pour l'élaboration d'une "Histoire de l'Europe", conçue et réalisée avec la seule contribution des élèves de sa classe et qui est donc particulièrement accessible aux écoliers des classes primaires (Prix 1994); - à Mr Romain Kirt, luxembourgeois, pour son initiative ayant abouti à la création de la "Fondation Werner", visant le soutien aux étudiants de l'Europe de l'Est (mention spéciale); - à Mr Oege Weijs, néerlandais, pour la création, dès 1956, de la Société "Europhil", qui a pour but d'organiser des expositions internationales prése ...[+++]


w