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FEPORT
Federation of European Private Port Operators
Federation of Private Port Operators
Measure water depth utilising traditional equipment
Operate traditional water depth measurement equipment
Operate water purifying equipment
Private water supply
Private water supply system
Privatized water concession
Pumping station operative
Tend water purifying equipment
Use traditional equipment to measure depth of water
Water manoeuvre
Water network maintenance technician
Water network operative
Water operation
Water purifying equipment operating
Water purifying equipment tending
Water supply network operative

Vertaling van "privatized water operation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federation of European Private Port Operators | Federation of Private Port Operators | FEPORT [Abbr.]

Fédération des opérateurs de ports privés en Europe


measure water depth utilising traditional equipment | use traditional equipment to measure depth of water | operate traditional water depth measurement equipment | undertake water depth measuring activities using traditional equipment

utiliser des équipements classiques de mesure de la profondeur d'eau






private water supply system

installation individuelle d'alimentation en eau


privatized water concession

concession privée de gestion de l'eau






pumping station operative | water network maintenance technician | water network operative | water supply network operative

agent de réseau d'eau | agent de réseau d'eau/agente de réseau d'eau | agente de réseau d'eau


tend water purifying equipment | water purifying equipment operating | operate water purifying equipment | water purifying equipment tending

faire fonctionner un système de purification de l’eau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Public-private partnerships are to be favoured in the water sector generally with the design-build/design-build-operate approach being used for projects involving the provision or upgrading of major water or waste water treatment works.

Les partenariats entre le secteur public et le secteur privé doivent être favorisés dans le domaine de l'eau, en se fondant généralement sur une approche «conception-construction/conception-construction-exploitation» pour les projets impliquant la construction ou la modernisation d'importantes infrastructures hydrauliques ou d'épuration des eaux usées.


In order to make applicant countries more familiar with the various concepts of Private Public Partnerships and inter-municipal co-operation in the management and financing of public utilities, the Austrian "Federal Ministry for Agriculture, Forestry, Environment and Water Management" and the Commission (DG Regional Policy and DG Environment) organised a joint seminar in Vienna on 17 and 18 September 2001 with participants from man ...[+++]

Afin de familiariser les pays candidats aux différents types de partenariats public-privé et à la coopération intercommunale en matière de gestion et de financement de services d'utilité publique, le ministère fédéral autrichien de l'agriculture, de la sylviculture, de l'environnement et de la gestion des eaux et la Commission (DG Politique régionale et DG Environnement) ont organisé un séminaire conjoint à Vienne les 17 et 18 septembre 2001.


The Commission is also prepared to promote a more structured dialogue between stakeholders – bringing together public and private service operators − and to cooperate with existing initiatives[33] to provide a wider set of indicators and benchmarks for water services.

Elle est également disposée à favoriser un dialogue plus structuré entre les parties prenantes – qui rassemble les prestataires de services du secteur public et privé - et à coopérer dans le cadre des initiatives existantes[33] dans le but de définir un ensemble plus large d'indicateurs et de critères de référence pour les services liés à l’eau.


The Commission is also prepared to promote a more structured dialogue between stakeholders – bringing together public and private service operators − and to cooperate with existing initiatives[33] to provide a wider set of indicators and benchmarks for water services.

Elle est également disposée à favoriser un dialogue plus structuré entre les parties prenantes – qui rassemble les prestataires de services du secteur public et privé - et à coopérer dans le cadre des initiatives existantes[33] dans le but de définir un ensemble plus large d'indicateurs et de critères de référence pour les services liés à l’eau.


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May Articles 4(1) and 14(1)(c)(i) of Council Directive 93/38/EEC (1) of 14 June 1993 coordinating the procurement procedures of entities operating in the water, energy, transport and telecommunications sectors, as amended by Directive 98/04/EC (2) of the European Parliament and of the Council of 16 February 1998, and the other provisions of those Directives and the general principles of Community law applicable, be interpreted as meaning that they create obligations for private individuals who are public service concession-holders (in ...[+++]

Les articles 4, paragraphe 1, et 14, paragraphe 1, sous c), i), de la directive 93/38/CEE (1), telle que modifiée par la directive 98/4/CE (2) ainsi que les autres dispositions de ces directives ou les principes généraux du droit communautaire applicables peuvent-ils être interprétés en ce sens qu’ils créent des obligations pour les particuliers concessionnaires de services publics [notamment une entité relevant de l’article 2, paragraphe 1, sous b), de la directive 93/38] alors que ladite directive n’a pas été transposée en droit nat ...[+++]


Reference for a preliminary ruling — Tribunale Amministrativo Regionale per la Sicilia — Interpretation of Articles 43 EC, 49 EC and 86 EC — Award of water service to a semi-private company appointing, in accordance with a competitive procedure, a private partner to be responsible for operating the service — Award made without regard to the rules governing the award of public contracts

Demande de décision préjudicielle — Tribunale Amministrativo Regionale per la Sicilia — Interprétation des art. 43, 49 et 86 CE — Attribution du service des eaux à une société à capital mixte, désignant, selon une procédure concurrentielle, son partenaire privé chargé de l'exploitation du service — Attribution en dehors des règles de passation des marchés publics


Mr. Jim Knight: I guess the notion here is that, were the national or provincial water standards to change, then it could compromise the profitability of the privatized water operation, and they could be forced to adopt a higher standard.

M. Jim Knight: Je suppose que la notion dans le cas présent, c'est que si les normes nationales ou provinciales en matière d'eau devaient changer, cela pourrait compromettre la rentabilité de l'usine de filtration privatisée qui pourrait alors être forcée d'adopter une norme plus élevée.


Public-private partnerships are to be favoured in the water sector generally with the design-build/design-build-operate approach being used for projects involving the provision or upgrading of major water or waste water treatment works.

Les partenariats entre le secteur public et le secteur privé doivent être favorisés dans le domaine de l'eau, en se fondant généralement sur une approche «conception-construction/conception-construction-exploitation» pour les projets impliquant la construction ou la modernisation d'importantes infrastructures hydrauliques ou d'épuration des eaux usées.


61. Following the same reasoning, and in particular to ensure that public and private operators are put on an equal footing, the Commission has submitted a proposal [41] allowing, inter alia, to exempt from the scope of Directive 93/38/EEC those sectors or services to which it applies (water, energy, transport and telecommunications) which, in a given Member State, operate in conditions of effective competition, after the relevant activity has been effectively liberalized according to relevant EC legislation.

61. Suivant le même raisonnement, et en particulier pour que les opérateurs publics et privés soient placés sur un pied d'égalité, la Commission a présenté une proposition [41] qui permettrait, entre autres, d'exclure du champ d'application de la directive 93/38/CEE les secteurs ou les services auxquels elle s'applique (l'eau, l'énergie, le transport et les télécommunications) qui opèrent, dans un État membre donné, dans des conditions de concurrence effective, l'activité en question ayant été libéralisée conformément à la législation communautaire applicable.


61. Following the same reasoning, and in particular to ensure that public and private operators are put on an equal footing, the Commission has submitted a proposal [41] allowing, inter alia, to exempt from the scope of Directive 93/38/EEC those sectors or services to which it applies (water, energy, transport and telecommunications) which, in a given Member State, operate in conditions of effective competition, after the relevant activity has been effectively liberalized according to relevant EC legislation.

61. Suivant le même raisonnement, et en particulier pour que les opérateurs publics et privés soient placés sur un pied d'égalité, la Commission a présenté une proposition [41] qui permettrait, entre autres, d'exclure du champ d'application de la directive 93/38/CEE les secteurs ou les services auxquels elle s'applique (l'eau, l'énergie, le transport et les télécommunications) qui opèrent, dans un État membre donné, dans des conditions de concurrence effective, l'activité en question ayant été libéralisée conformément à la législation communautaire applicable.


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