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Branch and bound data driven program
Branching program
Branching programme
Computer programme
Computer programming
Computer programs
Crowderian program
Crowderian programme
Evaluate broadcast program
Evaluate broadcast programs
Evaluating broadcast programs
Gauge broadcast programs
Manage programming
Manage recycling program budget
Manage recycling program budgets
Management Category Programs Branch
Monitor programming
Monitoring programming
Oversee recycling program budget
Program branch
Program branches
Programme branches
Programs Branch
Senior Excutive Programs Branch
Software
Software development
Software engineering
Software industry
Software package
Staffing Programs Branch
Staffing and Management Category Programs
Supervise programming
Supervise recycling program budget

Vertaling van "program branch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
program branches | programme branches

branchement de programmes




Staffing Programs Branch [ Staffing and Management Category Programs | Management Category Programs Branch | Senior Excutive Programs Branch ]

Direction générale des programmes de dotation [ Programmes de dotation et de la catégorie de la gestion | Direction générale des programmes de la catégorie de la gestion | Direction générale des programmes de la haute direction ]


branching program [ branching programme | Crowderian programme | Crowderian program ]

programme ramifié [ programme à branchements | programme crowdérien | programme ramifié à la Crowder ]


Programs Branch [ Programs, Policy and Planning Branch ]

Direction des programmes [ Direction des programmes, des politiques et de la planification ]


branch and bound data driven program

programme logique à structure arborescente


manage programming | supervise programming | monitor programming | monitoring programming

superviser une programmation


oversee recycling program budget | supervise recycling program budget | manage recycling program budget | manage recycling program budgets

gérer le budget d'un programme de recyclage


evaluate broadcast program | gauge broadcast programs | evaluate broadcast programs | evaluating broadcast programs

évaluer des programmes radio- ou télédiffusés


software [ computer programme | computer programming | software development | software engineering | software industry | software package | computer programs(UNBIS) | software engineering(UNBIS) ]

logiciel [ développement informatique | développement logiciel | génie logiciel | industrie du logiciel | progiciel | programmation informatique | programme d'ordinateur | software ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Chief of an overseas Tangun Trading Corporation branch, which is primarily responsible for the procurement of commodities and technologies to support the DPRK's defence research and development programs.

Dirige à l'étranger une branche de la Tangun Trading Corporation, qui est principalement chargée de l'achat de produits et de technologies destinés aux programmes nord-coréens de recherche et développement en matière de défense.


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population Health Directorate, Health Promotion and Programs Bran ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; David Fransen, directeur général, Direction de la santé de la ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Yaprak Baltacioglu, Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Simon Kennedy, Director General, Policy Planning and Integration, Strategic Policy Branch; Rory McAlpine, Acting Director General, International Trade Policy, Market ...[+++]

Témoins : Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire : Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, Administration du rétablissement agricole des Prairies; Simon Kennedy, directeur général, Planification et intégration des politiques, Direction générale des politiques stratégiques; Rory McAlpine, directeur général par intérim, Polit ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Bruce Deacon, Assistant Deputy Minister, Corporate Management Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Howard Migie, Acting Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Michael Presley, Acting Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Paul Schubert, Assistant Deputy Minister, Communications Branch; Bruce Archibald, Assistant Deputy Minister, Research Branch; Carl Neggers, Director General, Prairie F ...[+++]

Témoins: Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire: Bruce Deacon, sous-ministre adjoint, Direction générale de la gestion intégrée; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Howard Migie, sous-ministre adjoint intérimaire, Direction générale des politiques stratégiques; Michael Presley, sous-ministre adjoint intérimaire, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Paul Schubert, sous-ministre adjoint, Direction générale des communications; Bruce Archibald, sous-ministre adjoint, Direction générale de la recherche; Carl Neggers, directeur gén ...[+++]


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3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally in terms of the information and documentation provided throughout the ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de la Commission qu'elle traite les deux branches de l'autorité législative sur un pied d'égalité pour ce q ...[+++]


3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally in terms of the information and documentation provided throughout the ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de la Commission qu'elle traite les deux branches de l'autorité législative sur un pied d'égalité pour ce q ...[+++]


3. Welcomes the opening of negotiations for a new interinstitutional agreement on better law making; takes the view that this should lead to improvements in the quality of the Commission’s legislative drafting, the strengthening of its impact assessment of draft laws, including economic, social, environmental and SME-related impact assessments and, where appropriate, the use of regulations rather than directives in accordance with the principles of subsidiarity and proportionality; expects the Commission to treat the two branches of the legislative authority equally in terms of the information and documentation provided throughout the ...[+++]

3. se félicite de l'ouverture des négociations en vue d'un nouvel accord interinstitutionnel "Mieux légiférer"; estime que cela devrait permettre d'améliorer la qualité de la rédaction des propositions législatives de la Commission, de renforcer son évaluation de l'impact des projets d'actes législatifs, notamment sur le plan économique, social et environnemental, et par rapport aux PME et, le cas échéant, d'utiliser des règlements plutôt que des directives conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité; attend de la Commission qu'elle traite les deux branches de l'autorité législative sur un pied d'égalité pour ce q ...[+++]


Question No. 578 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the planned reductions in departmental spending for the International Assistance Envelope announced in Budget 2012, for the each of the fiscal years between 2012-2013 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions in official development assistance; (b) what is the total dollar amount of reductions in non-official development assistance; (c) what is the total dollar amount of reductions to administrative costs at the Canadian International Development Agency (CIDA); (d) when will the restructuring plans for CIDA be announced; (e) what is total dollar amount of reductions to each of the 2011-2012 countries of focus; (f) what is the total dollar amount of reductions ...[+++]

Question n 578 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne les réductions prévues dans les dépenses ministérielles au titre de l’enveloppe de l’aide internationale et annoncées dans le budget 2012, pour chaque exercice allant de 2012-2013 à 2014-2015: a) quel est le total en argent des réductions de l’aide publique au développement; b) quel est le total en argent des réductions de l’aide autre que l’aide publique au développement; c) quel est le total en argent des réductions touchant les coûts administratifs de l’Agence canadienne de développement international (ACDI); d) quand les plans de restructuration de l’ACDI seront-ils annoncés; e) quel est le total en argent des réductions applicables à chacun des pays d’action convergente de ...[+++]


However, it never happens that the two branches of the legislative authority undertake a substantial dialogue on their political priorities and the operational programming of their respective activities.

Mais les deux branches du pouvoir législatif ne se sont jamais engagées dans un dialogue substantiel concernant leurs priorités politiques et la programmation opérationnelle de leurs activités respectives.


Our smallest program branch is the Health Promotion and Programs Branch, which is the home of our various population health strategies and is also the home of the National Health Research and Development Program.

La plus petite direction d'exécution du programme du ministère est celle de la promotion et des programmes de la santé, d'où émanent nos diverses stratégies relatives à la santé de la population et qui abrite aussi le Programme national de recherche et de développement en matière de santé.


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