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APSI
Agency for the promotion and support of investments
Evaluate supporting team in community arts
Evaluate supporting team in community arts program
Evaluate supporting teams in community arts program
Internal promotion rate
Promote service user rights
Promote service users' rights
Promote sevice user's rights
Promote the conservatory
Promotes the conservatory
Promoting family support
Promoting social support
Promoting the conservatory
Promotional Rating Board
Rate support grant
Rate supporting team in community arts program
Support service users' rights
Support the conservatory

Traduction de «promotional rates supported » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




evaluate supporting team in community arts | rate supporting team in community arts program | evaluate supporting team in community arts program | evaluate supporting teams in community arts program

évaluer une équipe d'encadrement dans un programme d'arts communautaires


agency for the promotion and support of investments | APSI [Abbr.]

Agence de promotion et de soutien à l'investissement | APSI [Abbr.]


WHO/UNICEF Joint Statement on the special role of maternity services in protecting, promoting and supporting breast-feeding

déclaration commune OMS/UNICEF sur le rôle spécial des services de maternité dans la protection, la promotion et le soutien de l'allaitement maternel


rate support grant

subvention de complément aux impôts municipaux






promotes the conservatory | support the conservatory | promote the conservatory | promoting the conservatory

promouvoir le conservatoire


promote service user rights | support service users' rights | promote service users' rights | promote sevice user's rights

défendre les droits des usagers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Action Plan should aim at creating a strategic framework of multi-faceted promotion and support measures, including a suite of regulatory and financial instruments, for accelerating the time-to-market and the rate of penetration of European GNSS-based products and services.

Le plan d’action devrait viser à créer un cadre stratégique de mesures multidimensionnelles de promotion et de soutien comprenant une série d’instruments réglementaires et financiers pour accélérer le délai de commercialisation et améliorer le taux de pénétration des produits et services européens recourant aux GNSS.


175. Expresses its concerns about the unsuccessful efforts to attract more small and medium-sized enterprises (SMEs) for the Union's promotion and support to the wine sector; considers that the co-financing rates should be revised, thereby benefiting SMEs, thus making the participation of potential SME beneficiaries, especially with limited administrative and financing capacities, easier;

175. se déclare préoccupé par l'échec des mesures visant à inciter davantage de petites et moyennes entreprises (PME) à œuvrer pour la promotion et le soutien du secteur vitivinicole; estime qu'il convient de réviser les taux de cofinancement de manière à servir les intérêts des PME et, partant, à faciliter la participation d'éventuelles PME bénéficiaires, en particulier celles dont les capacités administratives et financières sont limitées;


175. Expresses its concerns about the unsuccessful efforts to attract more small and medium-sized enterprises (SMEs) for the Union's promotion and support to the wine sector; considers that the co-financing rates should be revised, thereby benefiting SMEs, thus making the participation of potential SME beneficiaries, especially with limited administrative and financing capacities, easier;

175. se déclare préoccupé par l'échec des mesures visant à inciter davantage de petites et moyennes entreprises (PME) à œuvrer pour la promotion et le soutien du secteur vitivinicole; estime qu'il convient de réviser les taux de cofinancement de manière à servir les intérêts des PME et, partant, à faciliter la participation d'éventuelles PME bénéficiaires, en particulier celles dont les capacités administratives et financières sont limitées;


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 'to promote generalised equitable access and reinforce the qual ...[+++]

En 2006, les ministres ont déclaré que les structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance pouvaient donner les meilleurs résultats pour l’ensemble du processus d’éducation et de formation tout au long de la vie, surtout pour les personnes issues de milieux défavorisés[8]. En 2008, ils ont convenu d’une série de priorités de coopération à l’échelle de l’Union en matière de politique scolaire, dont la garantie d’un enseignement préprimaire qui soit de grande qualité et accessible[9], et, en 2009, ils ont adopté un cadre stratégique de coopération dans le domaine de l’éducation et de la formation à l’horizon 2020, l’une des priorités pour la période 2009-2011 consistant à «favoriser un accès équitable généralisé» à l’enseignement pré ...[+++]


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Concerning recommendations n° 1 (flat rates for literary translations are reviewed every two years: as this was done at the beginning of 2010, the next review is scheduled in 2012); n° 3 (CCPs' working arrangements with a view to improving the service delivered are fully implemented as of 2010 and can now – under the present conditions – be considered as stable for the duration of the current programme); and n° 4 (the increasing number of visited projects, mainly from EACEA, enables the Commission/EACEA to have a much better insight in supported activitie ...[+++]

S’agissant des recommandations nos 1, 3 et 4, la Commission a déjà apporté les modifications nécessaires à la structure du programme actuel: les taux forfaitaires applicables aux traductions littéraires sont revus tous les deux ans – la dernière révision ayant eu lieu au début de l’année 2010, la prochaine est prévue pour 2012 (recommandation n° 1); les modalités de fonctionnement des points de contact Culture axées sur l’amélioration du service fourni sont appliquées pleinement depuis 2010 et peuvent désormais, dans les conditions actuelles, être considérées comme stables pour la durée restante du programme (recommandation n° 3); et l ...[+++]


L. whereas the role of small and medium-sized enterprises (SMEs), which account for 99 % of European companies and provide two out of three private-sector jobs, is crucial to the achievement of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable, and inclusive growth; whereas only 31 % of entrepreneurs in the EU are women; whereas the rate of entrepreneurship among women in the EU is 10 %, as compared with 19 % among men; whereas there is a need to promote and support the increase of entrepreneurship among women;

L. considérant que le rôle des petites et moyennes entreprises (PME), qui représentent 99 % des entreprises européennes et fournissent les deux tiers des emplois du secteur privé, est crucial pour atteindre l'objectif de croissance intelligente, durable et inclusive de la stratégie Europe 2020; que seulement 31 % des entrepreneurs dans l'Union sont des femmes; que le taux d'entrepreneuriat parmi les femmes dans l'Union est de 10 %, contre 19 % chez les hommes; qu'il est nécessaire d'encourager et de soutenir un plus grand esprit d'entreprise chez les femmes;


L. whereas the role of small and medium-sized enterprises (SMEs), which account for 99 % of European companies and provide two out of three private-sector jobs, is crucial to the achievement of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable, and inclusive growth; whereas only 31 % of entrepreneurs in the EU are women; whereas the rate of entrepreneurship among women in the EU is 10 %, as compared with 19 % among men; whereas there is a need to promote and support the increase of entrepreneurship among women;

L. considérant que le rôle des petites et moyennes entreprises (PME), qui représentent 99 % des entreprises européennes et fournissent les deux tiers des emplois du secteur privé, est crucial pour atteindre l'objectif de croissance intelligente, durable et inclusive de la stratégie Europe 2020; que seulement 31 % des entrepreneurs dans l'Union sont des femmes; que le taux d'entrepreneuriat parmi les femmes dans l'Union est de 10 %, contre 19 % chez les hommes; qu'il est nécessaire d'encourager et de soutenir un plus grand esprit d'entreprise chez les femmes;


L. whereas the role of small and medium-sized enterprises (SMEs), which account for 99 % of European companies and provide two out of three private-sector jobs, is crucial to the achievement of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable, and inclusive growth; whereas only 31 % of entrepreneurs in the EU are women; whereas the rate of entrepreneurship among women in the EU is 10 %, as compared with 19 % among men; whereas there is a need to promote and support the increase of entrepreneurship among women;

L. considérant que le rôle des petites et moyennes entreprises (PME), qui représentent 99 % des entreprises européennes et fournissent les deux tiers des emplois du secteur privé, est crucial pour atteindre l'objectif de croissance intelligente, durable et inclusive de la stratégie Europe 2020; que seulement 31 % des entrepreneurs dans l'Union sont des femmes; que le taux d'entrepreneuriat parmi les femmes dans l'Union est de 10 %, contre 19 % chez les hommes; qu'il est nécessaire d'encourager et de soutenir un plus grand esprit d'entreprise chez les femmes;


Such financial instruments at Union level include, inter alia, Regulation (EC) No 1080/2006 of the European Parliament and of the Council of 5 July 2006 on the European Regional Development Fund , amended to allow increased investments in energy efficiency in housing; the public-private partnership on a ‘European energy-efficient buildings’ initiative to promote green technologies and the development of energy-efficient systems and materials in new and renovated buildings; the EC-European Investment Bank (EIB) initiative ‘EU sustainable energy financing initiative’ which aims to enable, inter alia, investments for energy efficiency and ...[+++]

Parmi ces instruments financiers à l’échelle de l’Union figurent, notamment, le règlement (CE) no 1080/2006 du Parlement européen et du Conseil du 5 juillet 2006 relatif au Fonds européen de développement régional , modifié afin d’autoriser des investissements accrus dans l’efficacité énergétique dans le secteur du logement; le partenariat public-privé concernant une initiative européenne en faveur de bâtiments économes en énergie dans le but d’encourager les technologies vertes et le développement de systèmes et de matériaux économe ...[+++]


The lack of information and training on the latest technologies and their economic and financial impact on the rate of return from investment, combined in some cases with an aversion to the risk associated with early adoption of new technologies and techniques, can encourage investors such as banks to continue to support out-dated technology even when they are not the most efficient or offering the best return. The promoters of energy-saving te ...[+++]

Le manque de formation et d’information sur les dernières technologies et sur leurs impacts économiques et financiers sur les taux de retour sur investissements, associé dans certains cas à une aversion du risque lié à l’adoption des nouvelles technologies et techniques, peut encourager des investisseurs comme les banques à continuer à supporter des technologies dépassées même quand elle ne sont pas les plus efficaces ou n’offrent pas les meilleur taux de retour.Les promoteurs des technologies d’économies d’énergie doivent présenter l ...[+++]




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Date index: 2024-12-12
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