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Aerosol propellant
Analyse the braking force of trains
Carinated propeller
Categories of fuel
Categories of propellants
Control bottom supported CPT vehicles
Driving force
Driving power
Ducted propeller
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Liquid propellant engine
Liquid propellant motor
Liquid-propellant engine
Liquid-propellant motor
Liquid-propellant rocket engine
Motive force
Motive power
Motorised crane
Multi-engine propeller-driven aeroplane
Multi-engine propeller-driven airplane
Multi-engined propeller-driven aeroplane
Multi-engined propeller-driven airplane
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Power crane
Pressure dispensing agent
Propellant
Propellent
Propeller boss
Propeller bossing
Propeller hub
Propelling force
Self-propelled crane
Self-propelled mobile crane
Self-propelling crane
Shrouded propeller
Spray can propellant
Spray propellant
Test the braking force of trains
Tractor crane
Types of propellants
Varieties of propellants

Vertaling van "propelling force " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
driving force | driving power | motive force | motive power | propelling force

énergie motrice | force motrice | puissance motrice


liquid-propellant rocket engine [ liquid propellant engine | liquid-propellant engine | liquid propellant motor | liquid-propellant motor ]

propulseur à liquide [ moteur-fusée à propergol liquide | système de propulsion à propergols liquides | système de propulsion à ergols liquides ]


propellant [ propellent | pressure dispensing agent | aerosol propellant | spray can propellant | spray propellant ]

propulseur [ agent propulseur | propulseur en aérosol | propulseur d'aérosol | propulseur pour aérosol | agent propulseur d'aérosol | agent pulseur | agent de propulsion ]


multi-engine propeller-driven airplane [ multi-engined propeller-driven airplane | multi-engine propeller-driven aeroplane | multi-engined propeller-driven aeroplane ]

avion multimoteurs à hélices


propeller boss | propeller bossing | propeller hub

moyeu d'hélice


categories of fuel | categories of propellants | types of propellants | varieties of propellants

types de propulseurs


carinated propeller | ducted propeller | shrouded propeller

lice carénée


self-propelled crane | self-propelling crane | self-propelled mobile crane | tractor crane | motorised crane | power crane

grue automotrice


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

faire fonctionner des véhicules tractés par câble par le dessous


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I would suggest that this is very much a motivating and propelling force for us to look at the system we are currently saddled with.

Je dirais que c'est là quelque chose qui devrait nous motiver à examiner le système que nous avons actuellement.


53. Every ship of 500 tons or more shall be fitted with rudder, propeller, thrust, pitch and operational mode indicators, or other means, that can be used to determine and display the rudder angle, propeller revolutions, the force and direction of thrust and, if applicable, the force and direction of lateral thrust and the pitch and operational mode of the propellers.

53. Tout navire de 500 tonneaux ou plus doit être muni d’indicateurs d’angle de barre, de l’hélice, de la poussée, et du pas de l’hélice, ainsi que du mode de fonctionnement, ou d’autres moyens, permettant de déterminer et d’afficher l’angle de barre, le nombre de tours des hélices, la force et le sens de la poussée et, le cas échéant, la force et le sens de la poussée latérale, ainsi que le pas et le mode de fonctionnement des hélices.


The directive allows EU countries to differentiate between commercial and non-commercial use of gas-oil used as propellant, provided that the EU minimum levels are observed and the rate for commercial gas-oil used as propellant * does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003, notwithstanding any derogations for this use laid down in the directive.

La directive permet aux pays de l’UE d’établir une différence entre le « gazole à usage commercial » * et le gazole à usage privé utilisés comme carburant à condition que les niveaux minima de l’UE soient respectés et que le taux fixé pour le gazole à usage commercial utilisé comme carburant ne soit pas inférieur au niveau national de taxation en vigueur au 1er janvier 2003, nonobstant toute dérogation à cette utilisation prévue dans la présente directive.


The forces of globalization and technological change that have propelled global growth and driven rising inequality within many countries are not likely to abate.

Les forces de la mondialisation et du progrès technologique qui ont stimulé la croissance à l’échelle du globe et provoqué une hausse des inégalités dans de nombreux pays ne sont pas près de disparaître.


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The directive allows EU countries to differentiate between commercial and non-commercial use of gas-oil used as propellant, provided that the EU minimum levels are observed and the rate for commercial gas-oil used as propellant * does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003, notwithstanding any derogations for this use laid down in the directive.

La directive permet aux pays de l’UE d’établir une différence entre le « gazole à usage commercial » * et le gazole à usage privé utilisés comme carburant à condition que les niveaux minima de l’UE soient respectés et que le taux fixé pour le gazole à usage commercial utilisé comme carburant ne soit pas inférieur au niveau national de taxation en vigueur au 1er janvier 2003, nonobstant toute dérogation à cette utilisation prévue dans la présente directive.


3.2.1. When the impactor is propelled into a stationary cylindrical pendulum the peak force measured in each load transducer shall be not less 1,20 kN and not more than 1,55 kN and the difference between the peak forces measured in the top and bottom load transducers shall not be more than 0,10 kN.

3.2.1. Lorsque le haut de jambe factice percute un pendule cylindrique immobile, la force maximale mesurée par chaque capteur d’effort n’est pas inférieure à 1,20 kN ni supérieure à 1,55 kN et la différence entre les forces maximales mesurées par les capteurs du haut et du bas du fémur n’est pas supérieure à 0,10 kN.


Question No. 189 Mr. Leon Benoit: Concerning the Canadian Forces: (a) how many operational aircraft has the air force had each year since 1940, broken down by aircraft type by year; (b) how many operational ships and submarines has the navy had each year since 1940, broken down by ship type by year; (c) how many tanks, light armoured vehicles, self-propelled artillery and towed artillery and other heavy equipment has the Army had each year since 1940, broken down by equipment type by year; (d) how many regular force personnel have the Forces had each year since 1940, broken down by army, navy and air force regular force personnel by y ...[+++]

Question n 189 M. Leon Benoit: À l’égard des Forces canadiennes: a) de combien d’avions opérationnels de chaque type l’Aviation canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; b) de combien de navires et de sous-marins opérationnels de chaque type la Marine canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; c) de combien de chars, de véhicules blindés légers, de pièces d’artillerie automotrice ou tractée et d’autres pièces d’équipement lourd de chaque type l’Armée canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; d) combien de membres l’Armée, la Marine et l’Aviation de la Force réguliè ...[+++]


2. Member States may differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil used as propellant, provided that the Community minimum levels are observed and the rate for commercial gas oil used as propellant does not fall below the national level of taxation in force on 1 January 2003, notwithstanding any derogations for this use laid down in this Directive.

2. Les États membres peuvent établir une différence entre le gazole à usage commercial et le gazole à usage privé utilisé comme carburant, à condition que les niveaux minima communautaires soient respectés et que le taux fixé pour le gazole à usage commercial utilisé comme carburant ne soit pas inférieur au niveau national de taxation en vigueur au 1er janvier 2003, nonobstant toute dérogation à cette utilisation prévue dans la présente directive.


4. Notwithstanding paragraph 2, Member States which introduce a system of road user charges for motor vehicles or articulated vehicle combinations intended exclusively for the carriage of goods by road may apply a reduced rate on gas oil used by such vehicles, that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, provided that the Community minimum levels are observed and that the national level of taxation in force on 1 January 2003 for gas oil used as propellant is at least twice a ...[+++]

4. Nonobstant les dispositions du paragraphe 2, les États membres qui introduisent un système de redevances sur l'utilisation des infrastructures routières applicable aux véhicules à moteur ou ensembles de véhicules couplés destinés exclusivement au transport de marchandises par route peuvent appliquer un taux réduit sur le gazole utilisé par ces véhicules, taux qui peut être inférieur au niveau national de taxation en vigueur au 1er janvier 2003 dès lors que la charge fiscale globale reste à peu près équivalente, et pour autant que les niveaux minima communautaires soient respectés et que le niveau national de taxation en vigueur au 1er ...[+++]


The global forces of homogenization are strong, propelled by the overwhelming crush of Hollywood, television, and now the Internet, but at what cost?

Les forces mondiales de l'homogénéisation sont fortes, propulsées comme elles le sont par la vigueur d'Hollywood, de la télévision et maintenant d'Internet, mais à quel prix?


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